Doch Nesia 2020-2021 HEB-digital-All

42 43 דוגמאות לפעילות של המרכז לדאטה ובינה ארגונית בשנה האחרונה הוראה בימי קורונה 0 במערכת מעין נבנה מגוון רחב של לוחות מכוונים (דשבורדים) ייעודיים לניהול תקופת המשבר. לוחות אלו סיפקו תמונת מצב מקיפה בזמן אמת על אודות ההוראה והלמידה המקוונת ועל ניהול הבחינות המקוונות. כך יכלה הנהלת האוניברסיטה הפתוחה לקבל החלטות אקדמיות וניהוליות על סמך ניתוח הנתונים ממערכת מעין, המתחשבים במידע היסטורי ועכשווי, במגמות ובתחזיות. מערכת מעין זכתה בתחרות של , שבה התחרו מחלקות IT AWARDS מצטייני המחשוב ודיגיטל מחברות ומארגונים )Information Technolgy ( IT רבים במשק, שהציגו פרויקטים פורצי דרך. עולם הסטודנטים 0 הגברת ההתמדה בלימודים של הסטודנטים והסטודנטיות היא יעד אסטרטגי של האוניברסיטה. להשגתו פותחו, בשיתוף עם היחידה לניהול ההתמדה והמחלקות האקדמיות, כלים חדשניים מבוססי נתונים שמציגים ומנתחים מידע על אודות הלמידה וההתמדה של הסטודנטים בראייה אקדמית כוללת. כל נתוני הסטודנטים והסטודנטיות מרוכזים במקום אחד לאורך כל ציר חייהם האקדמיים: נתוני הרקע שלהם, לימודים קודמים שלמדו, ציוני מבחנים וממ"נים, הפעילות שלהם בסביבת הלמידה (כניסה לאתרים, צפייה בשידורים החיים וצפייה בהקלטות), חומרי הלמידה שבהם השתמשו, התקדמותם בלימודים במהלך הסמסטרים ועוד. כלים אלו תומכים בתהליכים של קבלת ההחלטות ובהתוויית מדיניות אסטרטגית. ניתוח סנטימנט בסקר הערכת קורס 0 השנה הופעל פיתוח חדש במערכת מעין המאפשר ) של Sentiment Analysis לבצע "ניתוח תוכן סנטימנט" ( ההערות הפתוחות בסקרי הערכת קורס (סקר הוראה). זהו כלי המסווג את התשובות לשאלות הפתוחות בסקר לפי נושאים מרכזיים המופיעים בתשובות ולפי סנטימנט (רגש). כך ניתן להתרשם ממגמות כלליות במשובי הסטודנטים והסטודנטיות וגם לכוון, למקד ולהעלות נושאים הדורשים העמקה ובירור נוסף. בחינת מתודולוגיות וכלי ניתוח 0 כבכל שנה נערכת בחינה של כלים ושיטות מתקדמות לניהול וניתוח המידע, ונעשית פעילות לשמירה ולהגנה על המידע, להרחבה של מחסן הנתונים הארגוני, , ולסיוע בגיבוש של BI המהווה את הבסיס למערכת ה־ תהליכי עבודה ארגוניים הקשורים לתחום הדאטה ברמה האסטרטגית והתפעולית. מה הלאה? 0 בשלב הבא יש תכנון להנגיש לכל סטודנט וסטודנטית תמונת מצב דיגיטלית כוללנית ומקיפה על ציר הלימודים השנתי שלהם בראייה חוצת־קורסים ומסלולי לימוד ועם ) cross-courses יכולת לבצע ניתוח נתונים חוצי־קורסים ( לצורך שיפור הלמידה וההתמדה. נוסף לכך מתוכנן בשנה הקרובה האקתון לסטודנטים ככלי נוסף לסיעור מוחות והבנת הצרכים בדרך לפיתוח של תהליכי ליבה אלו. כוח אדם מצבת העובדים והעובדות באו"פ 108 :1,986 מספר העובדים והעובדות באו"פ עמד השנה על חברים וחברות 1,074 , חברות סגל וחברי סגל אקדמי בכיר עובדים 804־ בסגל ההוראה (ובכלל זה מנחים ומנחות) ו ועובדות מִנהליים. גברים. 752־ הן נשים ו 1,234 מתוך כלל העובדים משרות (למעט 1,053 מספר המשרות המלאות עמד על מנחים ומנחות). מינויים מונתה למנכ"לית האוניברסיטה הפתוחה. רות שהם מונתה לסמנכ"לית למשאבי אנוש. אילנית אדרי מונו למנהלות מוקדי קרן בן־שמש ו לימור ברקו־הלר הלימודים האקדמיים. , ראש היחידה לאנגלית, מונה לחבר בוועדה ד"ר ליאור כהן מלווה של מל"ג ליישום הרפורמה בלימודי אנגלית למטרות אקדמיות ובין־לאומיות. תוארי דוקטור לעובדי האו"פ , מדיקנט הלימודים האקדמיים, "היבטים אדם אסעד 0 נוירו־בלשניים בחקר שחיקת השפה: המקרה של University of Vienna הדרוזים בישראל", , מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה, "מירוץ חנה בהק 0 מכשולים אל הדוקטורט — מוביליות אקדמית של סטודנטים לתארים מתקדמים", אוניברסיטת תל אביב , מדיקנט הפיתוח וטכנולוגיות למידה, עפרה הנמן 0 "אחיוֹת מִבַּיִת: חוויות של אחיוּת ומבט על אחוות נשים", אוניברסיטת בר־אילן , מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה, ארז זבלבסקי 0 "תרבות אקולוגית בית ספרית לשימור מורים חדשים", אוניברסיטת בר־אילן , מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה, לילך טמלמן־יוגב 0 "ניטור ההבנה בין שפות, אימון ופידבק", אוניברסיטת חיפה , מהמחלקה למדעי הטבע והחיים, "חישן מניין ניבה לוי 0 בימי כולרה — בידוד רגולטור הארסיות בויבריו כולרה באמצעות מולקולות אלוקטרופיליות", אוניברסיטת בן־גוריון בנגב , מהמחלקה לספרות, ללשון ולאמנויות, מי־טל נדלר 0 ,"2010-2000 "מרחב ואתיקה ברומן הישראלי אוניברסיטת בן־גוריון בנגב , מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה, "הברית אביב נוף 0 הטיפולית: היבטים של ניבוי, זיהוי וטיפול", אוניברסיטת חיפה , מהמחלקה למדעי הטבע והחיים, "אי מיכאל רבינוביץ 0 יציבות של זרימה מעגלית במודל קונוס־בטא עם יישומים לאיים ולאנטרקטיקה", אוניברסיטת בר־אילן קידום הוגנות מגדרית באו"פ הוגנות מגדרית היא יעד בעל חשיבות עליונה באוניברסיטה הפתוחה. האוניברסיטה שואפת למנוע הטיות שנוגעות למגדר, לתקן הטיות קיימות ולהיענות לצרכים ייחודיים של נשים. מדיניות זו תקפה לכל רובדי האוניברסיטה: סטודנטים וסטודנטיות, הסגל המִנהלי, סגל ההוראה והסגל האקדמי הבכיר. האוניברסיטה הפתוחה שואפת לקדם הוגנות מגדרית ולתקן הטיות שמבוססות על מגדר. בראש מועצת האוניברסיטה הפתוחה עומדת נגידה, בראש האוניברסיטה הפתוחה עומדת נשיאה ומנכ"לית האוניברסיטה היא אישה. במועצת נשים. 40%־ האוניברסיטה ובוועד המנהל מכהנות למעלה מ נשים מהוות כמחצית מהסגל הבכיר באוניברסיטה הפתוחה, מעל למחצית מסגל ההוראה ומעל למחצית מהסטודנטים. באוניברסיטה פועלת יועצת לנשיאה לקידום הוֹגנות מגדרית, פרופ' גתית קוה, שתפקידה מוגדר בהתאם להמלצות המועצה להשכלה גבוהה. האוניבר סיטה אוספת ומציגה באופן קבוע נתונים בנוגע לנשים ולגברים שעובדים או לומדים בה. השנה עלה לאוויר האתר לקידום הוגנות מגדרית. האתר מציג את הסטודנטיות שלומדות באוניברסיטה הפתוחה, את החוקרות שעובדות בה, את הרעיונות לקידום הוגנות מגדרית ואת הפעילות שנעשית באוניברסיטה בתחום. לקראת יום האישה הבין־לאומי האוניברסיטה הפתוחה מקיימת את "יום המדענית", שבו חוקרות מתוך האוניברסיטה מציגות את מחקריהן. האו"פ מחלקת מלגות ייעודיות לסטודנטיות ומציעה פעילות ייחודית במטרה לאפשר לסטודנטיות לבסס רשת קשרים משמעותית בשוק העבודה. עוד על הוגנות מגדרית באוניברסיטה הפתוחה: https://www.openu.ac.il/about/gender/Pages/default.aspx

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw