Doch Nesia 2020-2021 HEB-digital-All

38 39 בוגרים ובוגרות, מוסמכים ומוסמכות מהם סיימו את לימודיהם 479 . בוגרים ובוגרות 3,497־ בשנת תשפ"א העניקה האוניברסיטה הפתוחה תואר ראשון ל 400־ סטודנטים וסטודנטיות נוספים סיימו לימודי חוג לאחר תואר. תואר שני הוענק ל 36 . בהצטיינות ובהצטיינות יתרה ממקבלי התארים והתעודות הצהירו 16% . מהם סיימו את לימודיהם בהצטיינות ובהצטיינות יתרה 96 . מוסמכים ומוסמכות שאין להם תעודת בגרות (לנתונים על בוגרי ובוגרות תואר ראשון ראו נספח ב; לנתונים על מוסמכי ומוסמכות תואר שני ראו נספח ד; לנתונים על לימודי תעודה ותעודות הוראה ראו נספח ה). השנה עלה לאוויר אתר חדש הכולל מידע על טקסי הבוגרים והבוגרות, תמונות ונאומים מהטקסים, סיפורי בוגרים ובוגרות וכן מידע על אירועי פנאי והצעות קריירה. רביעה מונדר – סיימה לימודים לתואר ראשון במדעי החברה והרוח אני עומדת בפניכם היום בגאווה רבה, הן בשל ההישג שלי והן בשל השייכות שלי לאוניברסיטה הפתוחה הנהדרת. אפשר להגיד שאני חלק מסיפור "הכלה הסורית". , הגעתי לארץ מסוריה 20 כשאני בת 1987 בשנת הקמתי 49 להתחתן עם בן דודי. מאז ועד גיל 49 משפחה ועבדתי כדי לפרנס את משפחתי. בגיל כשאני אם לחמישה ילדים גדולים, החלטתי שהגיע הזמן לפעול למען עצמי. החלטתי לפתח את עצמי באופן שיעזור לי להתקדם בחיים ברמה האישית וגם בקריירה. התחלתי ללמוד במכינה במכללה בצפון במטרה לשפר את השפה העברית ולאחר מכן להתחיל בלימודים לתואר ראשון. מהר מאוד הבנתי שלא אוכל לשלב את הלימודים במכללה עם חיי האישיים, ואז גיליתי את שיטת הלימודים באוניברסיטה הפתוחה. בתחילה היה לי קשה עם השפה העברית, אבל אחרי עבודה ממוקדת ומתמידה התגברתי על הקושי. למדתי את השפה מהאזנה להקלטות של מפגשי ההנחיה בכל מקום - במטבח, בהליכה, בזמן ההמתנה במרפאה ועוד. הן ליוו אותי בכל רגע אפשרי. שמחתי כשיכולתי להתגבר על הקושי בכתיבה ובהבנת השפה. לאחר ארבע שנים, סיימתי תואר ראשון במדעי החברה והרוח במרכז הלימוד במגדל שמס, ואני מודה להנהלת מרכז הלימוד שליוותה אותי לאורך התואר. כשהגעתי לארץ מדמשק. תחום לימודים זה עוזר לי בעבודה 1987 השאיפה ללמוד לתואר ראשון ליוותה אותי משנת שלי ומספק לי כלים חיוניים שאני מיישמת במציאות היום־יומית. מניסיוני למדתי שבוגרי האוניברסיטה הפתוחה רוכשים כלים וכישורים שמסייעים להם להשתלב בשוק העבודה ובחברה. כיום אני עובדת כמנהלת במועדונית ביתית המטפלת בילדים מטעם משרד הרווחה והשירותים החברתיים, ואני גם מנחה קבוצות בנושא חינוך מיני. חשוב לי לציין שהאוניברסיטה סיפקה לי עזרה ותמיכה ונתנה לי כלים אשר סייעו לי להתגבר על הקשיים ולסיים תואר ראשון לאחר ארבע שנות לימודים. ארבע שנים שבהן השקעתי מאמצים רבים והגעתי להישגים בלימודים ובהתפתחות העצמית האישית שלי. אני מודה לכם מעל במה זו על העידוד והתמיכה לאורך כל הדרך ועל שבחרתם בי לשתף בסיפור האישי שלי ביום המיוחד הזה. תודה מקרב לב להורים שלי, לבעלי, לילדים שלי ולמנחים על תמיכתם ועל עזרתם הרבה. לבסוף ברצוני לברך את העמיתים שלי ברגע מרגש זה, לו חיכינו זמן רב, רגע של שמחה, הישג, תקווה והגשמת חלומות. מרום גולדשמידט – סיים לימודים לתואר שני במנהל עסקים החברים הקרובים שלי ידעו להגיד שתמיד עשיתי דברים בצורה קצת שונה. אז גם הפעם אתחיל מהסוף ואגיד שגם עכשיו כשאני עומד כאן על במה זו, אני עדיין לא לגמרי מעכל את המעמד ואת הרגע המרגש והמכובד הזה. הגעתי היום לקבל את התואר השני במנהל עסקים, שאותו סיימתי כמצטיין דיקן, וזאת לאחר שבשנה שעברה קיבלתי את התואר הראשון שלי בהנדסת תעשייה וניהול, שגם אותו למדתי באוניברסיטה הפתוחה. אני משתתף בטקסים האלה שנה אחרי שנה, כי התחלתי את התואר השני לפני שסיימתי את התואר הראשון, וזו עוד נקודה לזכות האו"פ, שמראה לאן אפשר להגיע עם הגמישות שהיא מאפשרת. האוניברסיטה הפתוחה דגלה בלימוד מרחוק בכלל ובאופק בפרט, שנים לפני שהקורונה הפכה את הזום לפופולרי. חוץ מהגמישות, מה שיפה ומיוחד באוניברסיטה הפתוחה, בין היתר, הוא שניתן למצוא בה את כל סוגי האנשים מכל סוגי הרקעים, מכל מקום בארץ ומכל שלבי החיים. בין אם חיילים במהלך שירות סדיר, או הייטקיסטים במשרה מלאה. אנשים שמשלבים את התואר בחייהם, בלי לעצור, בכל גיל. גם הסיפור שלי הוא אחד מאותם סיפורים לא שגרתיים. לאוניברסיטה הפתוחה הגעתי ב"טעות". באותה תקופה עבדתי ברפאל בצפון הקריות וגרתי בנהריה. המוסד האקדמי הקרוב ביותר היה במרחק של כשעה נסיעה, וזה לא היה פרקטי עבורי, אז החלטתי לעשות אפיק מעבר של שנה אקדמית ואז לעבור למרכז וללמוד במוסד אחר. אחרי שנה כבר גרתי במרכז, אבל בחרתי להישאר ללמוד באו"פ, פשוט כי זה התאים לי. מה שהתחיל כברירת מחדל בלית ברירה, הפך לשגרה שאפשרה לי לנהל חיים מלאים ועמוסים במקביל ללימודים לתואר, אבל את זה אני לא צריך לספר לכם, כי אני בטוח שכל מי שנמצא ונמצאת כאן הערב, כבר מכיר את זה טוב מאוד! עם השנים הקשר שלי לאוניברסיטה הפתוחה הלך והתהדק, ובמהלך לימודי התואר השני במנהל עסקים נעניתי לקול קורא שיצא בבקשה להקים מועדון יזמות לאוניברסיטה הפתוחה. הסכמתי, בין היתר, כדי לטפל באחד הדברים שהיו חסרים לי כסטודנט, הנטוורקינג האישי והעסקי. היום אני אחד המנהלים של מועדון היזמות של האוניברסיטה הפתוחה. במסגרת המועדון אנחנו מעבירים הרצאות תיאורטיות וסדנאות מעשיות, שעוזרות למי שמתעניין ביזמות להגשים חלום וליצור קשרים משמעותיים, גם אישיים וגם עסקיים. בנוסף לסדנאות ולהרצאות של המועדון החלטתי ליצור פודקאסט כדי להנגיש את התכנים לכולם. , והוא מספר את סיפורם של יזמיות ויזמים עם סיפורים מעניינים, "Open for Business" לפודקאסט שאני מגיש קוראים שמטרתם להקנות כלים מעשיים וגם להוות השראה לכל מי שיש לו זיקה, אפילו אם רק רעיונית, לתחום היזמות והעסקים. צילום: עודד קרני צילום: עודד קרני

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw