Doch Nesia 2020-2021 HEB-digital-All

34 35 תלמידים ותלמידות במסגרת תוכנית "אקדמיה בתיכון". זוהי שנתה התשיעית של התוכנית באו"פ. התוכנית, בשיתוף עם משרד החינוך, מאפשרת לימודים לתואר ראשון בתמיכת 17־ בית הספר ומשרד החינוך והמרת בחינות בגרות ב מקצועות לימוד בקורסים של האו"פ. החל משנה זו אושרה יח"ל. בשנת תשפ"א 5 המרה מלאה במתמטיקה ברמה של סטודנטים וסטודנטיות תלמידי 1,214 הצטרפו לתוכנית תיכון. השנה חלה עלייה ניכרת במספר תלמידי התיכון ותלמידות תיכון שקיבלו תעודת הצטיינות בלימודיהם בשנת הלימודים תלמידים ותלמידות קיבלו תעודה ומלגת 32 . החולפת תלמידים ותלמידות קיבלו תעודה של 49 . הצטיינות הנשיאה מצטייני דיקן הלימודים. תלמידות 457 א שבו למדו 2021 נתון מעניין בלט בסמסטר במספר התלמידות לעומת 72% תיכון והוא — עלייה של סמסטר מקביל בתש"ף. נתון זה הוא חלק מפעולות יזומות של המחלקה לתלמידי תיכון, כמו למשל כנסים ייעודיים, שמטרתן לעודד תלמידות ללמוד מדעי המחשב. בינואר התקיים כנס ארצי בנושא זה בהשתתפות מומחיות 2021 מתחום מדעי המחשב באקדמיה, בתעשייה ובצבא. האוניברסיטה רואה בשילוב תלמידי ותלמידות התיכון באו"פ מטרה חשובה שיש לקדמה גם בקרב תלמידים ותלמידות מהחברה הערבית. בשנת תשפ״א החלו תלמידי ותלמידות תיכון מאזור נצרת ללמוד בתוכנית למדעי המחשב, ובשנת תשפ"ב ייפתח מחזור נוסף בתוכנית זו. החיבור בין אקדמיה בתיכון לבין הצבא — "מדור עתודה אקדמית" ו"תלפיות" — התהדק ובא לידי ביטוי בכנסים משותפים לסטודנטים מכיתות יא-יב. זאת ועוד, התקיימו ימי עיון מקוונים שבהם נחשפו תלמידי תיכון ותלמידות תיכון למגוון תחומי הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה דרך הרצאות מעניינות של סגלי הוראה והסגל 2,500־ הבכיר. בכנסי חשיפה מקוונים ארציים השתתפו כ תלמידים ותלמידות. סטודנטים וסטודנטיות עם לקויות למידה מרכז אית"ן (אבחון, ייעוץ, תמיכה ונגישות) לסטודנטים ולסטודנטיות עם לקויות למידה, הפרעות קשב ומוגבלויות סטודנטים וסטודנטיות הלומדים 3,780־ סייע בשנת תשפ"א ל פניות חדשות, ומהן הוכרו 1,613 באו"פ. בשנה זו התקבלו פניות. 916 במרכז מיושם מגוון שירותים לטובת סטודנטים וסטודנטיות עם לקויות למידה החל משלב המלצות לאבחונים ובדיקתם ועד התאמה של דרכי סיוע, ובהם: בדיקה לבירור קשיים ונחיצות אבחון. 0 ייעוץ ייחודי וליווי אישי להעצמת היכולות הנדרשות 0 ללמידה אקדמית בשלבים שונים של מהלך הלימודים ובעיקר במצבי משבר. טיפול במקרים של קשיים אישיים מורכבים (מִנהלתיים 0 ואקדמיים), מעקב אחר סטודנטים וסטודנטיות מתקשים ומציאת פתרונות יצירתיים שיאפשרו להם לקבל מענה. ליווי וסיוע בלמידה: הדרכה בלמידה אישית או קבוצתית; 0 ליווי וסיוע פרטני בלמידה בקורסי אנגלית כשפה זרה; התאמות במרכזי הלימוד; הנגשות של חומרי לימוד. הנגשה מורכבת של חומרי לימוד ובחינות לסטודנטים 0 ולסטודנטיות עם לקות שמיעה ולקות ראייה. תהליך דינמי של התאמות בבחינות בכל מתכונת 0 ההערכה. הסברים והכוונה לגבי הערכות חלופיות במפגשי זום 0 קבוצתיים. במסגרת המרכז פועל מל"ל (מרכז לאבחון לקויות 0 למידה) המבוסס על בחינות מת"ל (בחינות המרכז הארצי לבחינות ולהערכה לאבחון לקויות למידה). בשנת פונים. 511 הלימודים תשפ"א אובחנו במרכז המרכז משמש כתובת למענה וגוף תומך בסטודנטים וסטודנטיות לקויי למידה בנושאים רבים, גם בתקופת הקורונה. לדוגמה ההתאמות המיוחדות המוצעות בהערכות החלופיות, לרבות לסטודנטים ולסטודנטיות בקבוצות סיכון הנבחנים בבחינות הפרונטליות. סטודנטים וסטודנטיות עם מוגבלויות סטודנטים וסטודנטיות 1,048 בשנת תשפ"א למדו באו"פ 68 עם מוגבלויות (לחלקם יותר ממוגבלות אחת). מהם עם מוגבלות בראייה (מהם 73 , עם מוגבלות בשמיעה 498 , עם מגבלות פיזיות או מוטוריות 405 ,) עיוורים 23 362־ סטודנטים וסטודנטיות הסובלים ממחלות כרוניות ו מתמודדי נפש. כמו כן מטופלות במרכז אית"ן קבוצות ייחודיות מרקע חברתי ומשפחתי קשה בשיתוף עם גורמי רווחה שונים. סטודנטיות בהיריון ולאחר לידה בהתאם לחוק זכויות הסטודנט ולנוהל המל"ג בנושא, קיבלו סטודנטיות התאמות למידה מסיבות שונות: היריון 1,320 ולידה, הנקה, טיפולי פוריות, אימוץ או קבלת ילד למשמורת. הנגשה נגישות פיזית לאחר כחמש שנים שבהן פעלה ליצירת סביבה מונגשת פיזית ואקדמית עבור סטודנטים וסטודנטיות עם מוגבלויות, האוניברסיטה הפתוחה השלימה השנה את ההנגשה של 3.3־ מרכזי הלימוד כנדרש על פי חוק. בתהליך הושקעו כ מיליון ש"ח לביצוע כל ההתאמות הנדרשות להנגשה פיזית, להנגשה לכבדי ראייה ולהנגשה לכבדי שמיעה, לרבות הבינוי הנדרש לתיקון הליקויים. מדור הנגישות בדיקנט הסטודנטים המשיך לקדם השנה פעילויות הנגשה מגוונות בתחומי התשתיות והבינוי, בכיתות הלימוד ובקמפוסים. — מידעון תקופתי נגישאו"פ השנה פורסמו שני גיליונות בנושאי נגישות המופץ לכלל העובדים והעובדות של האוניברסיטה הפתוחה. נגישות דיגיטלית הפעילות בתחום הנגישות הדיגיטלית נמשכה והורחבה השנה. הוסדר תהליך ההנגשה של שאלוני בחינה בשיתוף עם מחלקת ארגון בחינות, נוספו כתוביות להרצאות מצולמות שמועלות לאתרי הקורסים ולהקלטות אירועים שמועלות לערוץ היוטיוב ונערך תמלול של מפגשי הנחיה בזום בזמן אמת לטובת סטודנטים וסטודנטיות עם מוגבלות שמיעה. נמשך גם שיפור הנגישות במערכות אוֹפָּל־אתרי הקורסים ואוֹפָּל־בחינות. הודקו הקשרים ושיתוף הידע עם גופים חיצוניים: מיט"ל (מרכז ידע טכנולוגיות למידה) ועמותת נגישות ישראל. האו"פ גם מיוצגת בוועדת המומחים של מכון התקנים הישראלי העוסקת בקביעה של תקני אינטרנט בישראל. מלגות מלגות מסוגים שונים, מהן 6,340־ בשנת תשפ"א הוענקו כ מלגות סיוע כלכלי. 4,380־ כ שיפור השירות לסטודנטים ולסטודנטיות משבר הקורונה המתמשך חייב יישום והתאמה של 0 מערכות ותהליכי עבודה להחלטות שהתקבלו במהירות ובתנאים של אי־ודאות. בשל כך נערכו שינויים בלוחות הזמנים, וניתנו הקלות לסטודנטים: פטור מדמי הרשמה מאוחרת, פטור מתשלום של דמי הנחיה מוגברת, שינויים בהרשמה ללא תשלום, פריסת תשלומים רחבה באשראי, מתוספת חו"ל ומלגת דמי אבטחה. 50% החזר מאז פרוץ הקורונה מתקיימות הבחינות בקורסים במגוון 0 שיטות של הערכה חלופית. הפתרון לניהול תהליך הבחינות כולל חיבור מקצה לקצה בין כמה מערכות: בנייה של שאלוני הבחינה, הנגשה של שאלוני הבחינה לסטודנטים, הגשת הבחינות, בדיקת הבחינות, קליטת ציונים והצגת הבחינות הבדוקות לסטודנטים. כיוון שנדרשו מועדי בחינה לחלופות הערכה שונות, הוכפל מספר מועדי הבחינות. כמו כן בוצע פיתוח משמעותי לשיבוץ הקורסים למועדי הבחינה ושיבוץ הסטודנטים והסטודנטיות למערכות הבחינה השונות, פותח מנגנון תזכורות והודעות לנבחנים על ידי גורמי התמיכה והסגל האקדמי ונבנה מנגנון המאפשר לגורמי התמיכה באו"פ לסייע לסטודנטים ולסטודנטיות לפני הבחינה, בזמן הבחינה ואחריה ועוד. פותחה מערכת בחינות שנתנה מענה עכשווי ומאובטח המתאים למספר גדול של סטודנטים וסטודנטיות. במקביל הוקמה מערכת חדשה "אוֹפָּל בחינות". השנה עלתה לאוויר המערכת החדשה לניהול התהליך 0 של כתיבת העבודות הסמינריוניות על כל שלביו. התהליך החדש הוא אחיד, שקוף וברור לסטודנטים ולסטודנטיות, נותן משוב מתועד ומהיר ומקצר תהליכים באמצעות אוטומציה. המערכת גם מאפשרת למרכזי ולמרכזות

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw