Doch Nesia 2020-2021 HEB-digital-All

30 31 העת יעסוק בנושאים אמפיריים ותיאורטיים הרלוונטיים לחברה הישראלית מתוך כוונה לעורר שיח אקדמי מקומי חוצה־דיסציפלינות. לצד מאמרים וסקירות ספרות במתכונת יכלול גם תכנים דיגיטליים קריאות ישראליות "קלאסית", המשיקים לעשייה מחקרית, כמו הרצאות אורח מצולמות, הסכתים ותערוכות אמנות תמטיות מקוונות. כתב העת יופיע Open במלואו ברשת ויהיה נגיש לקהל הרחב ללא תשלום ( ). העורכות שלו הן פרופ' תמר הרמן מהאוניברסיטה Access הפתוחה ופרופ' עדנה לומסקי־פדר מהאוניברסיטה העברית בירושלים. הגיליון הראשון של כתב העת יראה אור בראשית .2022 שנת סטודנטים וסטודנטיות (לרבות כותבים וכותבות עבודות סמינריוניות 1 סטודנטים וסטודנטיות 49,399 בשנת תשפ"א למדו בקורסים לתואר ראשון ) היו חדשים. 32%( מהסטודנטים והסטודנטיות לתואר ראשון בשנה זו 15,952 .) בלבד סטודנטים וסטודנטיות (לרבות כותבים וכותבות של תזה או עבודות מסכמות בלבד). 2,703 לקראת תואר שני למדו השנה סטודנטים וסטודנטיות למדו קורסים במסגרת לימודי השלמה. 700 עוד שיטת הלימודים באו"פ אינה מחייבת את הסטודנט או הסטודנטית לתואר ראשון לבחור תוכנית מובנית התחומה בזמן. לפיכך הוחלט להציג, בצד המספרים המוחלטים, גם נתונים שיאפשרו השוואה לנתוני הלומדים והלומדות תוכנית מלאה לתואר . החישוב מבוסס על מספר ההרשמות לקורסים בשנה נתונה, והוא מחולק בפקטור המבטא את )FTE = Full Time Equivalent ( FTE מספר ההרשמות השנתי, שבאמצעותו סטודנטים וסטודנטיות יכולים לסיים לימודים לתואר בוגר בארבע שנים. במונחי בתש"ף). 25,873 סטודנטים וסטודנטיות לתואר ראשון (לעומת 29,500 למדו באוניברסיטה הפתוחה בתשפ"א התמדה – הדרך לסיום הלימודים שיפור ההתמדה של סטודנטים וסטודנטיות בלימודיהם באו"פ הוא יעד אסטרטגי כלל־מערכתי. תפקיד היחידה לניהול ההתמדה בדיקנט הלימודים האקדמיים הוא לפתח מדיניות ולהטמיע בארגון אסטרטגיות, כלים ותהליכי עבודה כדי לסייע לסטודנטים ולסטודנטיות לסיים בהצלחה את לימודיהם מרגע הרשמתם ועד סיום חובותיהם לתואר. היחידה מפתחת בימים אלו יחד עם צוות הדאטה ובינה (בינה עסקית) המספקים מבט BI עסקית כלים מבוססי רוחבי על לימודי סטודנטים וסטודנטיות באו"פ, לפי ציר חיים אקדמיים מתחילתו ועד סופו. הכלים ישרתו משתמשים ברמות שונות של הארגון — הנהלת האו"פ, מחלקות אקדמיות והסטודנטים והסטודנטיות עצמם — במטרה לשפר את התמדת הסטודנטים ולהביא לסיום לימודיהם בהצלחה. ) מותאם 42 "עולם הסטודנטים" (ראו עמוד BI כלי ה־ למחלקות האקדמיות, בהתאם לאפיונים ולצרכים הייחודיים של כל מחלקה. העבודה עם המחלקות כוללת זיהוי צרכים ואיתור נושאי טיפול שיש להתמקד בהם כדי לשפר את התמדת הסטודנטים והסטודנטיות. היחידה ממשיכה להפעיל ליווי פרואקטיבי באמצעות מערכת ההתמדה המחשובית המאפשרת לזהות סטודנטים וסטודנטיות על בסיס אינדיקטורים מאותתי נשירה. הליווי הפרואקטיבי מתמקד בשלב זה באוכלוסיות מוגדרות לפי דרישת מחלקות אקדמיות או באוכלוסיות ייחודיות, כגון סטודנטים וסטודנטיות חרדים וסטודנטים וסטודנטיות יוצאי אתיופיה. תהליכים אלו ממשיכים להתרחב בהתאם לצרכים שעולים מהארגון. ייעוץ ללימודים אקדמיים מחלקת הייעוץ ללימודים אקדמיים מלווה אלפי סטודנטים וסטודנטיות במהלך מחזור החיים האקדמיים באוניברסיטה הפתוחה. בשל מבנה הלימודים המיוחד באו"פ הייעוץ האקדמי הוא שירות ייחודי הניתן לסטודנטים ולסטודנטיות, ומטרתו להקנות להם יכולות לניהול עצמי של לימודיהם. תהליך זה מתבצע על ידי איתור צרכים וחוזקות, יצירת אמון תוך הקשבה ושאילת שאלות, תיאום ציפיות, ניסוח תוצרים ייעוציים וחיזוק הקשר בין השלבים ייעוץ־הרשמה־הצלחה־ התמדה. ייעוץ ללימודים אקדמיים מלווה את הסטודנטים והסטודנטיות בתכנון הסמסטריאלי והשנתי של לימודיהם, בבנייה של תוכניות הלימודים, בהתלבטויות בבחירה של נושאי הלימוד ובהנגשה של מנגנוני תמיכה ושירות באוניברסיטה. הייעוץ ניתן במגוון דרכים — פנים־אל־פנים, טלפונית, בדוא"ל או באמצעות מערכות טכנולוגיות. תשומת לב יתרה ניתנת לקהלים מיוחדים, כגון תלמידי ותלמידות תיכון, חיילים, אסירים, סטודנטים דוברי ערבית, סטודנטים מהמגזר החרדי וסטודנטים יוצאי אתיופיה. בד בבד חברי וחברות הסגל מהמחלקות האקדמיות נותנים ייעוץ מעמיק בתחומי התוכן הנלמדים באו"פ. "סטודנט" באוניברסיטה הפתוחה הוא מי שלמד או למדה בקורס אקדמי אחד לפחות בשנה מסוימת. סך כל הסטודנטים והסטודנטיות מתייחס אל 1 מספר הלומדים באו"פ. בנתונים על הסטודנטים, סטודנט או סטודנטית שנרשמו לשני קורסים או יותר, נספרים פעם אחת בלבד.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw