Doch Nesia 2020-2021 HEB-digital-All

16 17 במסגרת לימודי התואר לומדים הסטודנטים והסטודנטיות כיצד להשתמש בכוחו של עיבוד נתונים מתקדם כדי לקבל החלטות כלכליות משמעותיות. בסיום הלימודים הם יוכלו להשתלב בתחומים של אנליטיקה חיזויית ובינה עסקית בחברות מסחריות ובגופים ציבוריים, וכן בחברות הי־טק המפתחות אלגוריתמים בתחום. ידע בין־תחומי זה רלוונטי למגוון ענפים, מפיננסים וביטוח דרך סחר אלקטרוני ועד השכלה גבוהה, ולמעשה לכל ארגון המעוניין לתכנן בחוכמה את פעילותו מתוך היכרות יסודית עם האופן שבו קהל היעד שלו פועל בזירה. מסלול התמחות בתחום מדעי הרוח הדיגיטליים מדעי הרוח הדיגיטליים זוכים בעשרים השנים האחרונות לפריחה בעולם האקדמי. טקסטים, תמונות וקטעי מוזיקה הופכים זמינים יותר ויותר בפורמט דיגיטלי, והם תורמים לתובנה כי ניתן לבצע כיום מחקר במדעי הרוח בשיטה כמותית־חישובית על מעלותיה ואתגריה. המסלול הייחודי מעניק לסטודנטים ולסטודנטיות אוריינות מתמטית, חישובית וטכנולוגית, שתאפשר להם להבין כיצד פועלות המערכות הדיגיטליות וכיצד אפשר לנהל שיח עם עמיתים מתחום מדעי המחשב כדי ליזום פיתוח כלים התומכים במחקר במדעי הרוח. תואר ראשון בפכ"מ (פילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה) תואר רב־תחומי הפותח צוהר לעולם הציבורי־פוליטי ומעניק כלים להבנה עמוקה של תופעות ומנגנונים פוליטיים מנקודות המבט של שלוש הדיסציפלינות ושל יחסי הגומלין בין המרכיבים הפוליטיים, הכלכליים והערכיים שלהן. התואר משלב בין שלושת התחומים: תחום הפילוסופיה החשוב הן בתרומתו להבנת הממד המוסרי של המבנים הפוליטיים הן בתרומתו להכשרת הסטודנטים והסטודנטיות לחשיבה אנליטית, לוגית וביקורתית; תחום מדע המדינה המשמעותי להבנת המערכות הממשלתיות כמבני סמכות, אופן פעולתן והיחסים בינן לבין עצמן ובינן לבין מערכות חברתיות שונות; ולבסוף, תחום הכלכלה ששמור לו תפקיד מרכזי בהכרעות כלכליות בחיים הציבוריים בעולם המודרני בשל חשיבות המודל הכלכלי להבנת תופעות חברתיות. פיתוח טכנולוגיות למידה סביבת הלמידה ואתרי קורסים מאז פרוץ מגיפת הקורונה עלה היקף השימוש באתרי לעומת התקופה שלפניה. בשבוע לימודים 75%־ הקורסים בכ נרשם ממוצע של כרבע מיליון כניסות לאתרי הקורסים. סטודנטים וסטודנטיות לומדים בצורה מקוונת לאורך כל . רוב 18:00-17:00 שעות היממה, והשיא נרשם בין השעות הכניסות לאתרים הן מישראל, ואחריה בסדר יורד ארצות הברית, גרמניה ואנגליה. בשנה האחרונה בוצעו שיפורים משמעותיים במערכת "אוֹפָּל אתרי הקורסים" בעיקר כדי לתת מענה לצרכים שהתעוררו בעקבות משבר הקורונה. שיפורים אלו כללו פיתוח מנגנונים שיאפשרו מעבר מהיר ממפגשים פרונטליים למקוונים, מימוש המדיניות החדשה הנוגעת לצפייה בהקלטות הווידיאו, פיתוח כלי ניהול ובקרה לסגל ההוראה ליישום המדיניות, שיפורים בממשקים בין אתרי הקורסים למערכת זום וכדומה. פיתוח קורסים במודל של רצפי למידה מקוונים קורסים בשיטה של "רצפי למידה" עוברים תהליך של פיתוח פדגוגי מעמיק הכולל התייחסות לכל חומרי הלימוד בקורס, למודל ההוראה ולמודל ההערכה. בקורסים אלו מושם דגש על חוויית הלמידה בדרך יצירתית ועל אופן ההצגה של התכנים במדיות מגוונות. אתרי הקורסים הללו בנויים בממשק משתמש שונה מקורסים אחרים. העיצוב החזותי מדגיש לסטודנטים ולסטודנטיות את רצף הלמידה המומלץ להם ומנגיש את התכנים בהתאמה אישית לקצב ההתקדמות שלהם במהלך הסמסטר. שמונים קורסים נלמדים כיום בשיטת הרצפים, ועוד כשבעים קורסים נמצאים בתהליך פיתוח ומיועדים להילמד בשנה־שנתיים הקרובות. אנליטיקות למידה לפני כשנה וחצי הושקה מערכת אנליטיקות למידה בסביבת הלמידה אוֹפָּל. המערכת כללה בשלב הראשוני אוסף של דוחות המציגים לסגל ההוראה באופן ויזואלי את דפוסי הלמידה של הסטודנטים והסטודנטיות באתרי הקורסים (היקף ביקורים באתרי הקורסים, היקף השתתפות במפגשים המקוונים, היקף צפיות בהקלטות וכדומה). השנה נעשתה קפיצת מדרגה משמעותית: לראשונה, סגלי ההוראה יכולים לבצע פעולות תמיכה מותאמות אישית, הפונות באופן ממוקד רק לסטודנטים ולסטודנטיות הרלוונטיים. הפניות נעשות באמצעות מסרים אישיים, שנשלחים לסטודנטים ולסטודנטיות בצורה מרוכזת לפי מגוון הצרכים הפדגוגיים של הקורסים. הכלים הללו פותחו בהדרגה במהלך פיילוט שהורץ במשך השנה. סגלי ההוראה שהשתתפו בפיילוט היו שותפים פעילים בעיצוב המערכת וסיפקו משובים תכופים על כל אחד מהפיתוחים. פעולות הדרכה והטמעה בקרב סגלי ההוראה נעשות בשיתוף עם המחלקה להוראה וללמידה בדיקנט הלימודים. הפרויקט מלווה בהערכה רציפה שנעשית על ידי המחלקה להערכה. קידום חדשנות באמצעות ניסויים במהלך השנה האחרונה בוצעו כמה פיילוטים: מטלות מקוונות בסביבת אוֹפָּל: בתום פיילוט שהתקיים 0 בשנה שעברה, הוטמע השנה סוג חדש של ממ"נים בשם "מטלות אופל". המטלות נבנות באתרי הקורסים, הן נושאות ציון ומוצעות לסטודנטים ולסטודנטיות כחלק משלים ללמידה המקוונת. הן משתלבות במיוחד בצורה אינטגרטיבית בקורסים שמוצעים במודל של רצפי הלמידה. האפשרויות הפדגוגיות הגלומות במטלות אלו הן מגוונות — שילוב של שאלות רב־ברירה סגורות מסוגים שונים ושאלות פתוחות, מטלות נושאות ציון המבוססות על דיון בפורום, מטלות שיתופיות ועוד. ניתן לחלק מטלה גדולה לאוסף מטלות מקוונות קטנות, ובדרך זו אפשר לעודד סטודנטים ללמוד בצורה רציפה באתר הקורס במהלך הסמסטר. מטלות אופל מוצעות קורסים. 25־ כיום בכ : מערכת חכמה לקיום MENT פיילוט עם מערכת 0 דיונים שמעודדת מעורבות ושיתופיות בין הסטודנטים והסטודנטיות. המערכת מנתחת את האינטראקציה בין הלומדים והלומדות, מדרגת את התרומה היחסית של כל אחד ואחת מהמשתתפים ומסייעת להעריך את . המערכת Machine Learning איכות הדיון באמצעות מאפשרת לסגל ההוראה לתת לסטודנטים ולסטודנטיות ציון על מידת ההשתתפות והתרומה לדיון. הפיילוט בוצע ב בשני קורסים, השתתפו בו שישים 2021 בסמסטר סטודנטים וסטודנטיות והוא יורחב לקורסים נוספים בשנה הבאה.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw