Doch Nasi 2023-2024 HEB-low-res
33 (לרבות כותבי וכותבות עבודות סמינריוניות 1 סטודנטים וסטודנטיות 42,897 בשנת תשפ"ד למדו בקורסים לתואר ראשון ) חדשים. 28% מהסטודנטים והסטודנטיות לתואר ראשון בשנה זו ( 12,077 .) בלבד 688 סטודנטים וסטודנטיות (כולל כותבי וכותבות תזה או עבודות מסכמות בלבד). עוד 2,661 לקראת תואר שני למדו השנה סטודנטים וסטודנטיות למדו בקורסים במסגרת לימודי השלמה. שיטת הלימודים באוניברסיטה הפתוחה אינה מחייבת את הסטודנט או הסטודנטית לתואר ראשון לבחור תוכנית מובנית התחומה בזמן. לפיכך הוחלט להציג, לצד המספרים המוחלטים, גם נתונים המאפשרים השוואה לנתוני הלומדים והלומדות ). החישוב מבוסס על מספר ההרשמות לקורסים בשנה נתונה, והוא מחולק FTE – Full Time Equivalent תוכנית מלאה לתואר ( בפקטור המבטא את מספר ההרשמות השנתי שבאמצעותו סטודנטים וסטודנטיות יכולים לסיים לימודים לתואר בוגר בארבע בתשפ"ג). 26,169 סטודנטים וסטודנטיות לתואר ראשון (לעומת 26,055 למדו באו"פ בתשפ"ד FTE שנים. במונחי ארגוני מקיף לתמוך באופן יזום בהתמדת סטודנטים ותיקים אשר הוכיחו יכולת אקדמית. היחידה גם יישמה את מדיניות האו"פ באשר להתאמות אקדמיות לזכאים, מעבר להתאמות שהגדירה המועצה להשכלה גבוהה, בהתאם לייחודיות הלימודים באו"פ - התאמות הנוגעות בעיקר לעבודות סמינריוניות וללימודי אנגלית, נוסף על התאמות נוספות שנדרשו, כגון בבחינות. פעולות אלו מבטאות עקרונות ושיטות עבודה פרואקטיביות שהוטמעו באוניברסיטה, ליצירת תשתית תומכת התמדה להבנת המגמות. BI ושימוש ומעקב בכלי כמו כן, כחלק מהזכייה של יחידת ההתמדה בקול קורא של "קרן רוטשילד" לחיזוק תשתיות ההתמדה במוסדות האקדמיים, יזמה היחידה שיתוף פעולה עם מוסדות אחרים והקימה תשתית לשיתוף ידע ולשיתוף פעולה בין־מוסדיים בנושא ההתמדה. ייעוץ ללימודים אקדמיים מחלקת הייעוץ ללימודים אקדמיים מלווה אלפי סטודנטים וסטודנטיות במהלך מחזור החיים האקדמיים באו"פ. המחלקה משמשת זרוע ביצועית של דיקנט הלימודים האקדמיים, והיא אמונה על תיווך המדיניות הארגונית הנוגעת לתוכניות ולמסלולי הלימודים לסטודנטיות ולסטודנטים, וכן על התוויית מהלך לימודים מסודר עד לקבלת התואר, תכנון לוח הזמנים האקדמי וסיוע בקבלת החלטות מושכלות במהלך הלימודים. במסגרת השינוי הארגוני במחלקה בשנים האחרונות, גובשה תפיסת הפעלה חדשה, ולפיה הפרואקטיביות היא ערך מוביל. הנסיבות המורכבות של שנת תשפ"ד הובילו למימוש מואץ של תפיסה זו, כאשר על יועצי המחלקה הוטל לפנות סטודנטים וסטודנטיות "סטודנט" באוניברסיטה הפתוחה הוא מי שלמד או למדה בקורס אקדמי אחד לפחות בשנה מסוימת. סך כל הסטודנטים והסטודנטיות מתייחס אל 1 מספר הלומדים באו"פ. בנתונים על הסטודנטים, סטודנט או סטודנטית שנרשמו לשני קורסים או יותר, נספרים פעם אחת בלבד. התמדה - הדרך לסיום הלימודים שיפור ההתמדה של סטודנטים וסטודנטיות בלימודיהם באו"פ הוא יעד אסטרטגי כלל־מערכתי. היחידה לניהול ההתמדה בדיקנט הלימודים האקדמיים אמונה על פיתוח מדיניות והטמעת אסטרטגיות ברמה המוסדית, הגדרת מדדי התמדה ארגוניים, בניית כלים ותהליכי עבודה התומכים בהצלחת סטודנטים וסטודנטיות ובהתמדתם עד סיום חובותיהם לתואר. שנת תשפ"ד נסובה סביב מלחמת חרבות ברזל, ופעילות היחידה התמקדה בהבנת השלכותיה על הלימודים ועל הסטודנטים והסטודנטיות, גיבוש אסטרטגיה להתמודדות, ויצירת כלים ארגוניים למקבלי ההחלטות האקדמיות והגורמים המטפלים בארגון. "תורת ההפעלה" והכלים שהיחידה לניהול ההתמדה משתמשת בהם לשם ניטור ההתקדמות של הסטודנטים והסטודנטיות בלימודים סייעו באפיון העזרה הנדרשת לסטודנטים במלחמה. BI יחד עם מרכז הדאטה במנהל המחשוב פוּתח כלי המרכז את המידע על אודות הסטודנטיות והסטודנטים הזכאים להתאמות עקב המלחמה: מספר הזכאים, סיבות הזכאות ונתוני הלימודים שלהם. הכלי גם מאפשר לראות אם מצבם הלימודי תקין, אם קיבלו תגבורים, אם ניגשו לבחינות, אם קיבלו נ"ז חברתיות ועוד. הכלי עומד גם לרשות המחלקות האקדמיות ומסייע להן בשמירה על קשר אישי עם הסטודנטים והסטודנטיות. בהתאם לתורת ההפעלה של ההתמדה, המחלקות האקדמיות יזמו פעילויות פרואקטיביות, הן לסטודנטיות ולסטודנטים שנמצאו זכאים להתאמות לימודיות בשל המלחמה כדי לממש זכאותם לנ"ז חברתיות ולעודד המשך הרשמה לקורסים, הן לכלל הסטודנטים, כחלק ממאמץ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw