Doch Nasi 2023-2024 HEB-low-res
29 מענק ציוד מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה זכתה ד"ר הללי בלבן במענק במסלול ציוד לחבר סגל חדש, בנושא: "מעבדת מדעי המוח הקוגניטיביים לחקר קוגניציה חזותית דינמית". מענק הוצאה לאור מהמחלקה להיסטוריה, לפילוסופיה ולמדעי פרופ' גיא מירון היהדות זכה במענק במסלול הוצאה לאור, בנושא: "להיות יהודי בגרמניה הנאצית: מרחב וזמן". מענקים מקרנות חיצוניות אחרות מהמחלקה למדעי הטבע זכה במענק פרופ' איגור רכינוב , בנושא: Middle East Cooperation בתוכנית DFG מטעם The initial stage of the formation of inorganic nanoparticles " ". המענק בשיתוף in flames: the role of thermal imbalance בגרמניה. The University of Duisburg-Essen פעולה עם מהמחלקה למתמטיקה ולמדעי פרופ' אלישי עזרא צור המחשב זכה במענק להקמת מאגד עיבוד נוירומורפי מטעם רשות החדשנות, בנושא: "הקמת תשתית פיתוח תוכנה למערכת נוירומורפית ליישומי קצה קוגניטיביים ואדפטיביים ובחינתה ביישומי ראייה חישובית". מהמחלקה למדעי הטבע זכתה במענק ד"ר אלונה וזאן Collaborative Research , בנושא: " NSF-BSF מטעם קרן on Reaction between H 2 -H 2 O Fluid and Silicate, and ." Implications for Uranus and Neptune מהמחלקה למדעי הטבע זכתה פרופ' עינת חזקני־קובו במענק מטעם משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה בשיתוף The Good( GFI עם משרד החקלאות ופיתוח הכפר, וארגון , בנושא: "גישות גנטיות לשיפור )Food Institute Israel הפרמנטציה של מיקופרוטאין". מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה זכתה ד"ר איילת בכר במענק מטעם מכון ברנקו־וייס, בנושא: "אופני שימוש בצוותי מורים, זהות מקצועית של מורים ותהליכים ארגוניים בבתי ספר ביישום הערכה מעצבת מבוססת טכנולוגיה (מילגו)". מהמחלקה למדעי הטבע זכה במענק מטעם פרופ' יוסי ורבין המשרד לשיתוף פעולה אזורי, בנושא: "הרחבות לא לינאריות של תורת השדות האלקטרומגנטיים ותוצאותיהן בהקשרים כבידתיים: מחורים שחורים ועד מבנה היקום". מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה זכתה ד"ר קרן ניצן Anxiolytic במענק מטעם המכון לפסיכוביולוגיה, בנושא: " and antidepressants' effect of Crataegus pinnatifida (Shan Zha) during and after exposure to stress: effect on 5HT ." metabolism להלן תיאור קצר של שניים מן המחקרים שזכו השנה במימון מקרנות תחרותיות חיצוניות: , מענק מחקר אישי מהקרן הלאומית למדע, ד"ר הללי בלבן בנושא: "מגבלות קיבולת בהסקה פיזיקלית יומיומית". סביבת חיינו המורכבת והדינמית מציבה לפנינו אתגרים רבים. אחד הכלים החשובים להתמודדות עם מטלות בחיי היום־יום הוא יכולת ההסקה הפיזיקלית האינטואיטיבית שיש לכולנו החל מינקות, אשר תומכת בשיפוט, בתכנון, ובניבוי פיזיקליים (לדוגמה, מסלול של כדור שנזרק או יציבות של מבנה). על אף החשיבות של מנגנון קוגניטיבי זה, הרי שדרך פעולתו אינה מובנת דיה. לאחרונה הוצע כי פיזיקה אינטואיטיבית נסמכת בין היתר על סימולציה מנטלית (דמיון צעד־צעד של תהליך פיזיקלי) שהיא מקורבת ולא מדויקת, אך מהירה וחסכונית במשאבים. כדי להסביר לא רק את הצלחותיהם של אנשים בהסקה פיזיקלית אלא גם את טעויותיהם השיטתיות, מודלים של סימולציה משלבים בתוכם ייצוגים לא מדויקים, לדוגמה בנוגע לתכונות של עצמים. אולם עד עתה מסגרת רעיונית זו לא בחנה בצורה שיטתית סוג חשוב אחר של סטייה ממצב העניינים האמיתי: מגבלות קיבולת, קרי הרעיון שלא ניתן לדמיין את כל העצמים המיוצגים בסצנה כלשהי בבת אחת. המטרה הרחבה של הצעת המחקר היא להתמודד עם היבט חשוב אך לא נחקר זה של הסקה פיזיקלית יום־יומית, באמצעות שילוב בין מטלות התנהגותיות חדשניות, מודלים חישוביים, ומדדים אלקטרופיזיולוגיים (אא"ג). ניסויים שונים ) אם הסקה פיזיקלית יכולה להתרחש בו־זמנית 1( : ייבחנו עבור עצמים מרובים (ואם כן, כמה) או שהיא חייבת ) הגורמים המשפיעים על מגבלות 2( ; להתבצע באופן סדרתי ) הקשרים בין סימולציה 3(־ קיבולת בסימולציה מנטלית; ו פיזיקלית ומגבלות הקיבולת שלה ובין זיכרון העבודה, שהוא תהליך קוגניטיבי מוגבל בקיבולתו המעורב בהיבטים שונים של מניפולציה מנטלית של מידע. בכך, מטרת המחקר היא לפענח היבט מרכזי של קוגניציה אנושית, ולהבהיר אם, כיצד, מתי, ומדוע הסקה פיזיקלית יום־יומית מוגבלת בקיבולת שלה.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw