Doch Nasi 2023-2024 HEB-low-res

25 עם חוקרות וחוקרים העוסקים במחקר יישומי. הפגישות נערכו על ידי חברת ייעוץ המתמחה בהעברת טכנולוגיות לתעשייה. מטרת הפגישות הייתה לאתר מחקרים יישומיים וטכנולוגיות רלוונטיות שניתן לקדם במסגרת פעילות חברת אופמופ. תהליך זה משמש בסיס לתוכנית רב־שנתית שהתגבשה בחברת אופמופ, ולפיה יופנו מאמצים לקידום הגשת הצעות מחקר יישומיות, הגשת פטנטים, איתור חברות לטובת מסחור המצאות של חוקרות וחוקרים ועוד. מתוך הממצאים שעלו בתהליך מיפוי פוטנציאל מחקרים יישומים ופטנטים, ומתוך רצון לחזק את התמיכה במחקרים יישומיים ולפתוח לפני החוקרות והחוקרים אפשרויות נוספות בפעילותם המחקרית, פורסם קול קורא בקרב קבוצת החוקרות והחוקרים שהשתתפו במיפוי. מטרות הקול הקורא הן לקדם מחקרים יישומיים במסגרת חברת אופמופ ולסייע לחוקרות ולחוקרים בהגשת הצעות לקרנות חיצוניות. ועדת אד הוק בראשותו של דיקן המחקר בחנה את ההצעות שהוגשו ובחרה לממן ארבע הצעות אשר להן הסיכוי הגבוה ביותר ליישום מסחרי בסיום המחקר. מכוני מחקר ומרכזי מחקר באוניברסיטה הפתוחה פועלים שלושה מכוני מחקר המשמשים קורת גג למחקר חוצה מחלקות בתחומי דעת שונים ולקשרי גומלין ביניהם. המכונים מאפשרים לחוקרים ולחוקרות לפתח רעיונות מחקריים חדשים ומעודדים הפריה הדדית באמצעות תמיכה בשיתופי פעולה מחקריים, לימוד משותף של סוגיות שונות וכן קיום פעילויות עם חוקרים ומומחים מהארץ ומחו"ל. נוסף על כך, פועלים באוניברסיטה שלושה מרכזי מחקר - מרכז המחקר באסטרופיסיקה, המרח"ב (מרכז למדעי הרוח והחברה) הדיגיטלי והמרכז למחקרי סביבה וקיימות. המכון לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה המכון לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה בראשות ד"ר דורית אולניק־שמש הוא גוף המחקר של האוניברסיטה הפתוחה שעוסק בבחינת שילוב טכנולוגיות חדשניות בתהליכי הוראה ולמידה. המכון פועל לעידוד חקר תהליכי ההוראה־למידה בסביבות עתירות טכנולוגיה, ושילובן של טכנולוגיות חדשניות בהוראת קורסים באקדמיה בכלל, ובאו"פ בפרט. המכון מונה כיום כארבעים חברי וחברות סגל מהמחלקות השונות באו"פ. בין היתר, המכון מעסיק עמית מחקר שחלק נכבד ממשימתו הוא לקיים פעילות אקדמית מגוונת ושוטפת, הכוללת סמינרי מחקר, ימי עיון וכנסים. כל זאת, במטרה לגבש קהילת חוקרים וחוקרות, לשמור על קשר הדוק בין חבריה, ובכך לרתום אותם לכלל הפעילויות של המכון. בין הפעילויות שהתקיימו השנה: במהלך שנת תשפ"ד ערך המכון ערב עיון לקהל הרחב 0 בנושא פיתוח יצירתיות וחשיבה יצירתית באמצעות בינה מלאכותית, וכן נערכו שבעה מפגשים סמינריוניים, שבהם הציגו את מחקריהם חברי וחברות המכון וחוקרים וחוקרות אורחים. באחד הסמינרים הציגו סטודנטים וסטודנטיות לתואר שני את מחקריהם בתחום. בשנת תשפ"ד פרסם המכון לראשונה קול קורא 0 לחוקרות ולחוקרים, ולסטודנטיות ולסטודנטים ממוסדות מוכרים להשכלה גבוהה, להגיש הצעות מחקר בנושא טכנולוגיות חדשניות ויישומן במערכות חינוך והשכלה. לאחר תהליך שיפוט ניתנו המענקים לשלוש הצעות מחקר נבחרות: ד"ר רינת רוזנברג־קימה וד"ר מור פרייברון־ישרים / The Impact of Chatbots on מהטכניון, בנושא: Problem-Solving, Abstraction Abilities, Affective Factors, and Student Approaches in High School .Computer Science Education ד"ר נירית גביש מהמכללה האקדמית להנדסה בראודה / ), בנושא: Holistic EHS / XR בכרמיאל ואיציק בן־שלוש ( - השפעת רמת ChatGPT אפקטיביות אימון לשיפור הדמיון לאדם של אווטאר מבוסס כישורים רכים. אסתי שוורץ (סטודנטית בתוכנית הדוקטורט בחינוך: / טכנולוגיות במערכות למידה באוניברסיטה הפתוחה), Immersive Virtual Reality in Education: בנושא: Training, Teaching, Learning and Assessment .Processes in Schools in Israel כנס צ'ייס "האדם הלומד בעידן הדיגיטלי" הוא הכנס 0 המרכזי בישראל לחקר טכנולוגיות למידה. הכנס משמש זירת מפגש ובמה להצגת עבודות ולדיון בין חוקרים, חוקרות, מומחים ומומחיות העוסקים בחדשנות ,2006 ובטכנולוגיות למידה. הכנס, שנערך באו"פ מאז ממצב את האוניברסיטה כגוף מוביל במחקר ובהטמעה

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw