Doch Nasi 2023-2024 HEB-low-res
21 מערך הקבוצות המובנות משלב בין שתי חוזקות מרכזיות של הקמפוסים המרחביים. קבוצה מובנית כוללת סטודנטים וסטודנטיות הבוחרים ללמוד פרונטלית, מתקדמים יחד כקבוצה ומקבלים מעטפת תמיכה ייעודית. הקבוצות מאפשרות לסטודנטים ולסטודנטיות להצטרף לתוכנית לימודים במסלול מובנה של שלוש עד ארבע שנים, הכולל מקבץ מוגדר מראש של קורסים לכל סמסטר, עד לסיום הלימודים לתואר. הקמפוסים המרחביים נותנים מענה מקומי המשולב בליווי צמוד ומתמשך לקבוצות המובנות. יש להם יתרון יחסי בייזום שיתופי פעולה עם הקהילה שמובילים להקמת הקבוצות. לקבוצות אלו פוטנציאל לשמש מנוע צמיחה חשוב לפעילות לימודית־אקדמית בקמפוסים, והן אמצעי לשימור הקשר של האו"פ עם קהל היעד המקומי. כל אלו, לצד הלמידה החברתית והחיזוק ההדדי, מסייעים להתמיד בלימודים ולסיים בהצלחה את התואר. "הורים מנהיגים" היא תוכנית מובנית ייחודית שנפתחה השנה, מיזם משותף של האוניברסיטה הפתוחה ורשויות מקומיות, שמטרתו לעודד קידום בהשכלה, בתעסוקה ובקהילה בקרב הורים תושבי העיר. המיזם מציע להורים שילדיהם לומדים במערכת החינוך העירונית תוכנית לימודים ייחודית לתואר ראשון, ליווי במסגרת התואר, מלגות מטעם הרשות המקומית ומפעל הפיס, בתמורה לתרומה מזמנם לפעילות חברתית בקהילה. השכלת הורי תלמידים היא גורם מכריע בהשפעה על התפתחות תלמידים ותלמידות ועל עידוד השכלה ומצוינות לימודית, ואנחנו מאמינים שהמיזם יוביל הורים להיות מעורבים יותר בקהילה, יעזור להם להצליח בלימודים, ישפר את מעמדם האישי והמקצועי ואף ישפיע על בני נוער וצעירים, שיראו בהוריהם דוגמה להגשמת שאיפות אקדמיות וחברתיות. הקמפוסים מתגייסים לעזרה לקהילה גם בעיתות משבר. מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל עובדי ועובדות הקמפוסים אירחו מפונים, ארזו משלוחים, סייעו לאזרחים ולחיילים וחיבקו את הסטודנטיות והסטודנטים המקומיים. התקיים בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה 2024 בפברואר האקתון בנושא "התמודדות קהילות עם G7 בבאר שבע אסון". את ההאקתון הפיקה האו"פ בשיתוף עם עמותת ובמימון מדינת נוֹרדְרַיין-וֵסְטַפאליה JADDE ועמותת Tech7 ועיריית בוכום, גרמניה. בהאקתון השתתפו סטודנטים ויזמים רבים. הקבוצות המשתתפות ערכו סיעור מוחות ופיתחו יוזמות יישומיות להתמודדות עם אתגרים קהילתיים במצבי חירום. ניתן לצפות בסרטון האירוע בקישור: youtu.be/PC1rcrUzoAA?si=uwFwHKv_9wxjZEbt הספרייה בתקופת המלחמה המשיכה ספריית האוניברסיטה הפתוחה לפעול מדי יום, שִדרגה, פיתחה והתחדשה באוספים ובשירותים מקוונים עבור הסטודנטים, הסגל וחוקרי האו"פ. הורחבו שיתופי פעולה עם מחלקות שונות באו"פ לטובת 0 הסטודנטים והסגל. חנות הספרים "למדא" הועברה לחזית בניין הספרייה. המרכז למדעי הרוח הדיגיטליים נמצא גם הוא בבניין הספרייה וכן אולם פיטר קרוגר, המשמש חדר ישיבות או כיתת לימוד, וחדר מחשבים ומוזיקה. מאגרי מידע: מיזם פא"ר - פתיחת אוצרות רוח - הונגש 0 של הספרייה. מיזם Alma Digital השנה בפלטפורמה פא"ר מאפשר גישה חופשית מקוונת לעשרות ספרי לימוד שפותחו לאורך השנים באוניברסיטה, במטרה להנגיש את הידע לקהל הרחב. צוות הספרייה מתחזק את הפלטפורמה, מקטלג את האוסף ומעדכן את התכנים. הוא מאגר חדש בספרייה, Europa World of Learning אוניברסיטאות, מכללות, 36,000־ המכיל מידע על יותר מ בתי ספר לאמנות ומוזיקה, ספריות, אגודות מלומדים, מכוני מחקר, מוזיאונים וגלריות אמנות. הדרכות: בשנת תשפ"ד התקיימו הדרכות יעץ והדרכה 0 ביבליוגרפית בשמונה קורסים מתקדמים. הדרכות אלו מתואמות עם מרכזי ההוראה והמנחים בקורס ונבנות בהתאם לדרישות הקורס ותכניו. ההדרכות משולבות במפגשים המקוונים של הקורס, מוקלטות וזמינות לצפייה דרך אתרי הקורסים. באתר ההדרכה הביבליוגרפית עברו סטודנטים 3,400־ השנה את המבחן הביבליוגרפי יותר מ וסטודנטיות. מינויים למו"לים המאפשרים פרסום מאמרים בגישה 0 ): במסגרת הסכמים של Open Access חופשית ( המרכז לשירותי מידע דיגיטליים של האוניברסיטאות בישראל (מלמ"ד) חוקרי האוניברסיטה הפתוחה יכולים לפרסם בחינם או במחיר מופחת מאמרים בכתבי ,ACM , Sage , Wiley העת ההיברידיים של ההוצאות . השנה התווסף Cambridge ו־ Taylor & Francis , Brill . פרסום בגישה חופשית Springer Nature הסכם עם חיוני למחקר ולהוראה: הוא תורם לחשיפה רחבה יותר של מאמרים ומחקרים של החוקרים, להעלאת מספר הציטוטים, להגדלת שיתופי פעולה אפשריים - אקדמיים ויישומיים, ולקבלת משובים רבים יותר מעמיתי מחקר.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw