Doch Nasi 2023-2024 HEB-low-res
19 נוסף על כך, מאותרים כלים שיכולים לתמוך בעבודה השוטפת של הסגל האקדמי ביצירת תוכן ובהעשרת תהליכי הערכה ותרגול. למשל, צוותי ההוראה באנגלית נדרשים להתאים תוכני קריאה לרמות שפה שונות, בהתאם לדרישות של תוכנית הלימודים. משימה זו מאריכה את משך תהליך ייעודיים, AI הפיתוח של קורסי שפה. שימוש מושכל בכלי , נבדק עתה במטרה לקצר במידה ניכרת Claude.ai ו־ Brisk את הזמן המוקדש למשימה זו. שימוש נוסף הוא ביצירת תוכני תרגול עבור מאמרים וטקסטים לימודיים - מרכזי הוראה מקבלים ליווי טכנו־פדגוגי המסייע להם להשתמש ליצירת בנק שאלות לתרגול נושאים שונים או תוכני AI בכלי עזר כצירי זמן, משחקונים אינטראקטיביים וסימולציות. בשנה עבור הפקת סרטונים, בניית צירי AI האחרונה התנסינו בכלי זמן אינטראקטיביים, והפיכת גרפים המופיעים במאמרים מסטטיים לדינמיים בתוך סביבת הלמידה. חדשנות בהפקות וידאו סרטונים עבור כשלושים 270 במרכז שה"ם הופקו השנה קורסים אקדמיים במסגרת תהליך פיתוח או עדכון קורס. נוסף על כך, הופקו כשישים סרטונים לשימוש האו"פ בשיווק וביח"צ, עבור חוקרים, כנסים ועוד. בהפקות אלו נעשה שימוש בכלי בינה מלאכותית לצורך דיבוב, יצירת אלמנטים ויזואליים, תסריט ועריכה. ל" ָ סביבת הלמידה המקוונת "סמארט אוֹפּ א השיקה שה"ם בשיתוף המחלקה לתכנון 2024 בסמסטר ועיצוב פדגוגיה דיגיטלית גרסה חדשה של סביבת הלמידה סמארט אוֹפָּל הכוללת אפשרויות טכנו־פדגוגיות, עיצוביות ופונקציונליות מתקדמות ביותר, לצד אנליטיקות למידה, אתרי הקורסים 870 . הנגשה והתאמה למכשירים ניידים אתרי הקורסים החוץ־אקדמיים עברו 160־ האקדמיים ו במהלך השנה למערכת החדשה בתהליך מסודר, שהתאפשר בין היתר בזכות פיתוח תהליכי הסבה אוטומטיים וכלי ניהול חדשים לתמיכה במעבר. ב הושק השלב הראשון בהטמעה של מערכת 2024 בסמסטר מטלות חדשה בסביבת הלמידה סמארט אוֹפָּל, אשר תציע ג שולבה 2024- ב 2024 מנגנוני הערכה חדשים. בסמסטרים קורסים שבהם קבוצת לימוד 35־ המערכת כפיילוט ראשון ב אחת. משובים שהתקבלו בפיילוט ישמשו לשיפור המערכת, ושילובה בשאר הקורסים ייעשה בהדרגה. כדי להתמודד עם נפח הפעילות ההולך וגדל בעקבות שילוב מערכת המטלות בסמארט אוֹפָּל, התחלנו בפרויקט העברת המערכת לענן (אמזון). בזכות פרויקט זה תקודם ותעודכן התשתית AWS הטכנולוגית, ויתאפשר שימוש במגוון כלים ושירותים . AI חדשניים בענן, ובהם גם כלים מבוססי פעילויות לסטודנטים ולסטודנטיות סטודנטים וסטודנטיות חדשים השתתפו במפגשי 2,350־ כ 0 פתיחת הסמסטר. השנה הותאמו המפגשים לסמסטר בצל מלחמה, בדגש על השינויים שנעשו בסמסטר, המלצות להתנהלות נכונה במהלכו, ואפשרויות הסיוע שהאוניברסיטה מעמידה לרשות תלמידיה. לקראת כל סמסטר נשלח לסטודנטיות ולסטודנטים החדשים קובץ הדרכה שבו כל המידע הנדרש לקראת לימודים בזמן מלחמה: הודעות מתעדכנות, מיומנויות למידה ראשוניות והמלצות לבניית חוסן לימודי. סטודנטים וסטודנטיות השתתפו בסדנאות 1,400־ כ 0 הכתיבה השונות: הסדנאות המוצעות בתחילת הדרך, הסדנאות הייעודיות לקורסים והסדנאות המוצעות לסיוע בכתיבת עבודה סמינריונית. בשנה זו הוקלטו הסדנאות, במטרה להקל על המשתתפים ולאפשר גמישות ופניוּת בזמן הלמידה. מפגשי הדרכה אישיים 1,100־ התקיימו יותר מ 0 במיומנויות למידה שונות. השנה הוצעו גם מפגשי "אישי בשבילי" - הדרכה אישית ללא תשלום ל"זכאי מלחמת חרבות ברזל". המפגשים עסקו בהתארגנות ללמידה ובמיומנויות למידה נוספות, לפי הצורך. המפגשים נועדו לאפשר חזרה סדירה למסלול הלימודים. הוצעו לכלל הסטודנטיות והסטודנטים מפגשי תמיכה 0 מקוונים (מפגשי הכנה לקורס מקוון, מפגשי הכנה למבחני בית, מפגשי הכנה לבחינה, מפגשי העשרה בכתיבה אקדמית ומפגשי הדרכה דיגיטלית). בסך הכול נרשמו סטודנטיות וסטודנטים. במסגרת 4,270־ למפגשים אלה כ מפגשים אלה הוצעו בתחילת כל סמסטר גם מפגשי "מרחב מוגן - להצליח ללמוד גם עכשיו", שמסייעים בהיערכות לקראת למידה בזמן מלחמה. המפגשים מציעים כלים להתמודדות אפקטיבית עם תהליך הלמידה בזמן מלחמה ומתמקדים בניהול זמן הלמידה, בחשיבות הלמידה הפעילה ובשמירה על החוסן והפניוּת הרגשית. מרבית פעילויות המדור הוצעו לסטודנטים באופן מקוון, 0 בעברית ובערבית. הפורמט המקוון אִפשר למספר רב של סטודנטים וסטודנטיות להשתתף במפגשים השונים.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw