Doch Nasi 2023-2024 HEB-low-res
13 מחברות וחברי קהילת האו"פ - סטודנטיות וסטודנטים ועובדת אחת - איבדו את חייהם ביישובי העוטף, באירוע המסיבה 12 ברעים או במהלך שירותם הצבאי. שמותיהם חקוקים כעת על קיר הזיכרון בקריית האוניברסיטה ברעננה. המלחמה שפרצה בשבעה באוקטובר שינתה את פני המדינה, והציבה לאוניברסיטה את אחד האתגרים הקשים גם בשנת הלימודים. המוסד, המשרת סטודנטים וסטודנטיות מכל רחבי הארץ, מצא את עצמו בחזית ההתמודדות עם השלכות המלחמה על הקהילה האקדמית. מייד עם פרוץ המלחמה התגייסה האוניברסיטה למשימה: לא להשאיר אף סטודנטית או סטודנט לבד. צוות מיוחד הוקם בדיקנט הסטודנטים, המורכב מחברות ומחברי כל סגלי האו"פ - סגל בכיר, סגל הוראה וסגל מנהלי. הם התקשרו באופן אישי לסטודנטים ולסטודנטיות תושבי הדרום שפונו מבתיהם, ובהמשך הורחבה הפעולה גם למפונים מהגבול הצפוני, כדי לשאול לשלומם ולתת מענה לבעיות מיידיות בתחום הלימודי. אוכלוסייה זו סומנה במערכות האו"פ כזכאית להתאמות, והקשר איתה נמשך לאורך השנה כולה. פעולה זו, כמו שרשרת הפעולות שננקטו לאחר מכן ועד היום, התבצעו מתוך ראייה מתכללת יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים באקדמיה ובמנהל, ביצירת שקיפות של המידע, צמצום אי־הוודאות ויצירת מגע יזום בנקודות קריטיות לאורך המלחמה. זרקור: תמיכה בסטודנטים ובסטודנטיות במהלך מלחמת חרבות ברזל איבדו בני או בנות משפחה, חזרו משירות מילואים, פונו מבתיהם או פשוט התקשו להתמודד עם המצב. הצוות המקצועי של המרכז עבד בשיתוף פעולה הדוק עם סגל ההוראה כדי להבטיח תמיכה מקיפה. נתונים מספריים משרתות ומשרתי כוחות הביטחון וההצלה למדו 11,425 משרתי 6,000־ באוניברסיטה בשנה שעברה, מהם כ סטודנטיות וסטודנטים הם 1,300 . ומשרתות מילואים פניות מצד 50,000־ מיישובים שפונו מבתיהם. יותר מ אוכלוסיות אלה טופלו במערכת הממוחשבת, כולל: הענקת נקודות זכות חברתיות עבור שירות מילואים 0 בקשות להערכות חלופיות 0 בקשות להמרות ציון 0 תיאום מועדים מיוחדים לבחינות 0 התאמת תוכניות לימודים אישיות 0 האו"פ הוכיחה שוב את יכולתה להתאים את עצמה במהירות למצבי חירום, תוך כדי שמירה על ערכי התמיכה, ההכלה והמצוינות האקדמית. למרות האתגרים חסרי התקדים המשיכה האוניברסיטה להיות בית ועוגן עבור הסטודנטיות והסטודנטים שלה, מתוך מחויבות עמוקה להצלחתם ולרווחתם. המלחמה עמדה במוקד הפעילות של רבות ממחלקות האו"פ והשפיעה על הפעולות של כל יחידות האוניברסיטה במהלך השנה, כפי שיפורט בהמשך הדוח. האוניברסיטה פיתחה מערכת תמיכה מקיפה שכללה: הקמת קו חם בדיקנט הסטודנטים למענה מיידי 0 למשרתות ולמשרתי המילואים ולאוכלוסיות המיוחדות. פיתוח מערכת פניות מקוונת חכמה שאפשרה מעקב 0 רציף אחר כל פנייה. הקפדה על עקרון "איש קשר אחד" - לכל סטודנטית 0 וסטודנט הייתה כתובת אחת לכל צורכיהם. עם החלטת המועצה להשכלה גבוהה על דחיית פתיחת שנת הלימודים לחודש דצמבר, נרתמו גם הקמפוסים המרחביים למשימה ליצירת קשר עם אלפי סטודנטיות וסטודנטים חדשים ולטיפול מיידי בבעיותיהם. במהלך השנה דנו הגופים האקדמיים והמנהליים של האוניברסיטה במתווים שונים להתאמות לימודיות וכלכליות לאוכלוסיות השונות - הן מתווים שאושרו על ידי האוניברסיטה הן מתווים של המל"ג. לאור ההבנה שהמלחמה יצרה קשיים כלכליים חסרי תקדים, הקימה האוניברסיטה קרן חירום מיוחדת לסיוע למי שהמלחמה פגעה בהם כלכלית. כמו כן, חברי וחברות הסגל הקימו קרן לתמיכה בסטודנטיות ובסטודנטים. כמיליון שקלים חולקו באמצעות קרנות אלו לסטודנטים ולסטודנטיות של האוניברסיטה הפתוחה. מרכז אית"ן (אבחון, ייעוץ, תמיכה ונגישות) טיפל לאורך השנה בסטודנטים ובסטודנטיות רבים, גם כאלה שאינם מוכרים באופן רגיל כזכאים לתמיכה, בין שנפגעו ישירות מהמלחמה,
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw