מושב ב5: לספר את הסיפור השלם של הלמידה
הקלטה
למידה היא סיפור רציני. יש חומרי קורס ומפגשים, יש אתר קורס, מאורגן יותר או פחות, ויש כמובן תהליכי הערכה – מטלות, מבחנים ועוד. מכל אלה אמורים ללמוד. אך האם די בכל אחד מאלו, מצוינים ככל שיהיו, כדי לספר את סיפור הלמידה בשלמותו? המפגש יעסוק בסיפור השלם: בחשיבה הפדגוגית שקושרת בין רכיבי הקורס לכדי מסלול הוליסטי רציף של למידה. נשתף בתובנות שעלו בעבודה עם הסגל בפיתוח קורסים, הנוגעות לגיבוש נקודות החיבור בין חומרי קורס, המפגשים, האתר ותהליכי הערכה, ונציג דוגמאות מגוונות למימוש פסיפס ייחודי זה.
בהנחיית עפרה הנמן, דנית אייזקס, דפנה קניג
ד"ר עפרה הנמן – מנהלת תכנון ועיצוב פדגוגי בדיקנט הפיתוח וטכנולוגיות הלמידה, דפנה קניג – מנהלת צוות מעצבות למידה דיגיטלית, דנית אייזקס - מפתחת אינטראקטיב
מושב ב6: "ריצה למרחקים ארוכים" – איך לעודד למידה בין מפגשים
נראה כי סטודנטים רבים לומדים באופן שמזכיר צפיית בינג', כלומר – לומדים הרבה חומר בזמן קצר לפני המבחן. הבעיה בלמידה כזו היא שאף על פי שניתן לשמר בזיכרון חלק מהמידע לפרק זמן קצר, סביר להניח שרוב הפרטים לא יישארו בו לאורך זמן. ועל כן זאת למידה אפקטיבית פחות.
מחקרים בתחום הנירו-פדגוגיה מלמדים כי למידה במנות, באופן רציף בין המפגשים לאורך הסמסטר, עשויה להגדיל במידה ניכרת את הסיכוי להטמעה ולשמירת המידע בזיכרון לאורך זמן. בסדנה נדון בדרכים שבהן נוכל לרתום את הסטודנטים ואת הסטודנטיות שלנו ללמוד לאורך כל הסמסטר, ונציע כלים שונים שבהם ניתן לעשות זאת, הן במישור המוטיבציוני והן במישור הטכנולוגי.
בהנחיית מרי כצמן וספי רינצלר
מרי כצמן – מנחה ומרכזת הוראה במחלקה לסוציולוגיה, מדע המדינה ותקשורת; מדריכת סגלי הוראה בהוראה מקוונת, מטעם המחלקה להוראה וללמידה.
ספי רינצלר – מוסמכת בהתנהגות ארגונית, יועצת ארגונית ומנחה קבוצות. ראשת תחום פיתוח מקצועי לסגלי הוראה במחלקה להוראה וללמידה באוניברסיטה הפתוחה.
מושב ב7: איך לבנות פודקאסט לימודי
פודקאסט (או הסכת, בעברית) הוא סדרת קטעי אודיו (בדומה לתוכניות רדיו) הניתנים להורדה לצורך האזנה. לעתים קרובות, הסדרה עוסקת בנושא ספציפי ואפשר להירשם אליה כדי לקבל עדכונים על קטעים חדשים. בסדנא נכיר את עולם הפודקאסטים התוסס, תוך כדי התמקדות בפודקאסטים לימודיים מהארץ ומחו"ל, ונקבל כלים להקלטת פודקאסטים לימודיים איכותיים.
בהנחיית אמיר אשר – איש רדיו בגל"צ, גלגל"צ, רדיוס, הרדיו הבין־תחומי ורדיו הקצה.
מרצה לרדיו, לקריינות ולפודקאסטים במרכז הבינתחומי הרצליה ובמכללת BPM.
קריין בפרסומות, בסרטים, בספרים קוליים ועוד.
מושב ב8: Loom 1,2,3 – יצירת סרטוני מסך בקלות ובמהירות
Loom הוא כלי להעברת מסרים באמצעות וידאו, שניתן לשתף בקלות עם הסטודנטים. השימוש ב־Loom מתבצע באמצעות הקלטה דרך המצלמה, המיקרופון והמחשב האישי, בו־זמנית. ניתן לעשות שימוש בכלי לצרכים שונים, למשל להקליט קטע קצר כהכנה לקראת מפגש הנחיה, ליצור סרטון מעניין שיוצג במהלך המפגש, או כזה שיחזור ויסכם את עיקרי הדברים בתום השיעור. הכלי פשוט ללמידה, יעיל ורב־שימושי.
בהנחיית אורלי דוזלי – אורלי היא מנחה באוניברסיטה הפתוחה בקורס "דינמיקה של משא ומתן". יזמת ויוצרת ערכה ותוכנית "White table" – מפגשים בתחום ניהול קונפליקטים, ניהול שיחות מורכבות, הנעת צוות לביצוע משימה בארגונים ציבוריים ופרטיים. מאמנת אישית במתודולוגיה: Success Unlimited Network.