אנחנו, כמנחים וכמנחות, עושים המון כדי לכוון את הלמידה של הסטודנטים: כותבים סילבוס, בונים שיעורים, מפקחים על מהלך התרגולים ובאמת עושים את המקסימום כדי ללמד את החומר. ועדיין, במקרים רבים אנו רואים ורואות שהסטודנטים והסטודנטיות לא משיגים את המטרה או מפיקים את מירב התועלת. למה? משיחות עם מרצים ומרצות מרחבי האוניברסיטה עולה שוב ושוב אותה האמירה – לסטודנטים אין מיומנויות והרגלי למידה – "הם לא יודעים ללמוד...".
בסדנה זו ננסה להבין מהן אותן מיומנויות חסרות; נדון בשאלה איפה מתחיל ומסתיים התפקיד שלנו כסגל הוראה בפיתוח מיומנויות למידה; ונדבר על חמישה דברים שהסטודנטים והסטודנטיות לא מבינים ועוד דבר אחד שלפעמים דווקא לנו יש נטייה לשכוח...
בהנחיית ד"ר ענבל צרפתי-ברעד, מובילת חדשנות בהוראה ביחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה באוניברסיטת בן גוריון. PhD בהנדסת ביוטכנולוגיה, ונסיון רב בהוראה בתחומי מדעי הטבע וההנדסה.