מחקרים בשנים האחרונות מוכיחים שעיצוב מרחבי למידה משפיע על תהליכים המתרחשים בהם - חווית הלומדות והלומדים ותהליכי הוראה ולמידה. בסדנה נעסוק בסוגייה זו על בסיס מחקר ועשייה עכשוויים. נציג נקודת מבט הרואה במרחב כלי עבודה בהוראה, ונחשוף את משתתפות ומשתתפי המפגש לדוגמאות מהארץ ומהעולם שידגימו מגוון כלים שיוצרים מרחבים מאפשרים המעודדים תהליכי הוראה ולמידה. נוסף על כך, נעמיק במקומה של האדריכלות בחקר תהליכי הלמידה כדי להעצים את חוויית הלומדים והמנחים, ונעסוק בכיווני חשיבה חדשים הקושרים בין עיצוב למידה לעיצוב מרחב. נציע גם הצצה ראשונית למרחב הלמידה המאפשר, שמתגבש בימים אלו ממש כאן אצלנו באו"פ, עם המעבר של קמפוס באר שבע למשכנו החדש.
בהנחיית ד"ר ענת מור-אבי, אדריכלית פדגוגית, מרצה ואמנית עם ניסיון רב שנים בתכנון מרחבי למידה בישראל ובארצות הברית. היום עוסקת ענת בחקר בתחום הקושר פדגוגיות חדשניות ומיומנויות חברתיות למרחב מעצים. מחקרה מתמקד בדרכים ליצירת מרחב המתמסר לתהליך החינוכי ותומך בתרבות למידה יצירתית ושיתופית. כאדריכלית פדגוגית וכחוקרת, ענת משלבת מחקר ומעשיות והיא חוקרת ראשית במחקר רב-תחומי מטעם לשכת המדענית הראשית בנושא סביבות למידה חדשניות. כמו כן, ענת יועצת למשרד החינוך בנושא מרחבי למידה חדשניים ומייעצת בתחום למוסדות אקדמיים ורשויות, כמו גם לאוניברסיטה הפתוחה.