הוראה שרואה א.נשים

השנה עסק הכנס באנשים שעומדים במרכזם של תהליכי ההוראה והלמידה: המלמדים והלומדים. שוחחנו על הממד האנושי, האישי והבין־אישי, שרלוונטי בכל סביבה לימודית; על הוראה שרואה את האדם שמאחורי הסטודנט, מצליחה לגעת בו, להיות מותאמת לו ולהעניק לו ערך, גם מבעד למסכי הזום האופייניים כל כך לתקופתנו. 

 

​ ​

10:00 - מליאת הפתיחה - הקלטת מליאת הפתיחה

 

 

 

מנחת הכנס:  מיכל בן שאול, המחלקה להוראה וללמידה

דברי ברכה:  

 

מימי איזנשטדט, נשיאת האוניברסיטה הפתוחה
אופיר מינץ־מנור, דיקן הלימודים האקדמיים

 

 

 

הרצאת פתיחה: האדם בתהליך הלמידה, שלושה מושגים של כבוד האדם
כיצד נפגש ערך הכבוד עם תהליכי ההוראה והלמידה ואיך ינהגו מנחים או מרצים המכבדים את לומדיהם? ההרצאה תבחן את המושג "כבוד האדם" דרך חקירת שלושה הקשרים שבהם כבודו של אדם נפגע. הקשרים אלו תקפים לכל מרחב בין־אישי, פיזי או מקוון. על רקע זה ננסה להבין כיצד העצמה של כבוד האדם תורמת לתהליכי ההוראה והלמידה, ומדוע הפגיעה בכבוד מערערת את יסודות היכולת למימושם של תהליכים אלה.

 

 

משה הלברטל, פרופסור מן המניין בחוג למחשבת ישראל ולפילוסופיה, האוניברסיטה העברית בירושלים. פרופסור מן המניין ומופקד הקתדרה על שם גרוס בבית הספר למשפטים באוניברסיטת ניו יורק. היה עמית באוניברסיטת הרוורד ופרופסור אורח בביה"ס למשפטים באוניברסיטת פנסילבניה. לצד תפקידיו האקדמיים הוא חבר סגל בביה"ס מנדל למנהיגות חינוכית. מחברם של ספרים ומאמרים וזוכה פרס ברונו של קרן רוטשילד. 

 

 
 
​​​​

כנס יום ההוראה והלמידה ה - 4

סרטון הוראה שרואה א.נשים

הוראה שרואה א.נשים

   
   
   
 
 
10:45-11:30 מושבים מקבילים: מי מסתתר מאחורי המסך (ה)?
הקלטות ותכני המושבים נמצאים תחת כל מושב

 


פתח הכל

11:30-11:45 הפסקה

 

 

11:45-12:30 מושבים מקבילים: הוראה בריבוע ומחוצה לו

הקלטות ותכני המושבים נמצאים תחת כל מושב
 

פתח הכל

 12:30 - 13:00 מליאת סיום - הקלטת מליאת הסיום

 

 

"סיום קצת אחר" – או"פלייבק ​​ 

 

הרצאת סיום: פרסונליזציה באקדמיה – מהפכה או אבולוציה?

 

מהי למידה מותאמת אישית ואיך היא נראית בעולם החדש? כיצד יכולים מוסדות להשכלה גבוהה ליצור מסלולי למידה אישיים? האם פרסונליזציה מרחיבה פערים או דווקא מצמצמת אותם? ומה תפקידם של המרצים והמרצות? במפגש נכיר דוגמאות מהעולם לשילוב טכנולוגיות מתקדמות, בינה מלאכותית ועיצוב למידה חדשני, המאפשרים את מיצוי הפוטנציאל האישי של כל לומד ולומדת. 

 
 
 

טליה קולודני היא אשת חינוך, יזמת חברתית, מרצה ויועצת לפדגוגיה דיגיטלית וחדשנות חינוכית. היא מובילה מעל לעשור מיזמים ותוכניות בארגוני החדשנות החינוכית המובילים בארץ ובעולם, כמו קורסרה, קהאן אקדמי, ישראל דיגיטלית, הג'וינט וקרן מנדל, ומשמשת מנטורית לסטרטאפים בתחום החינוך.

​​​

 

 

 

 

למידע נוסף

המחלקה להוראה וללמידה

טלפון: 09-7781550
דוא"ל: teach.learn@openu.ac.il

קול קורא להגשת מועמדות 2021

השנה יוקדש פרס הדיקן לזכרו של פרופ' אורן סופר ז"ל, שהלך לעולמו בדצמבר האחרון. פרופ' סופר, שהיה ראש המחלקה לסוציולוגיה, מדע המדינה ותקשורת בין השנים 2014–2017, כיהן בשנים האחרונות כדיקן הפיתוח וטכנולוגיות הלמידה, ותרם רבות לקידום תהליכי ההוראה באו"פ.

 

פרס דיקן הלימודים האקדמיים ליוזמות ולהתחדשות בהוראה

פרס דיקן הלימודים האקדמיים ליוזמות ולהתחדשות בהוראה

מוזמנים למלא טופס מועמדות עד ה-20 במרץ 2021