הקורס "שיח התקשורת" הוא קורס יישומי, המטלות והבחינה דורשות מהסטודנטים.ות ליישם את התיאוריות והמודלים הנלמדים בקורס, על מגוון של טקסטים. שמתי לב שהסטודנטים.ות מבינים.ות את התרגולים בכיתה, אבל בעת ביצוע הממ"נים הם.ן התקשו לשחזר את התהליך ולעשות זאת בעצמם.ן. איך התמודדתי עם הקושי? הפכתי את השיעור לסדנה.
איך זה עבד בפועל? את המודל התיאורטי שהייתי מדגימה בשיעור נתתי לסטודנטים.ות לתרגל עצמאית (בזמן המפגש עצמו) בעזרת תרגילים שהכנתי מראש. בסיום דנו בתוצרים. מאחר שהזום יצר מציאות מקוונת, השתמשתי בפלטפורמה של Google Docs כדי לשתף מסכים ולעקוב. באמצעות הזום חילקתי את הסטודנטים.ות לקבוצות בחדרים, מה שתרם ללמידת עמיתים.ות, להיכרות מעמיקה קצת יותר ולסיעור מוחות.
במהלך העבודה העצמאית יכולתי לעקוב אחר העבודה של כל קבוצה או סטודנט.ית באמצעות המסמך השיתופי. כלומר, ממש בזמן אמת, ראיתי מי צריך "דחיפה" קלה, ויכולתי לכתוב משוב אישי עוד לפני שהתכנסנו להצגה הקבוצתית. ולעיתים אף אחרי השיעור.
בנוסף, לצורך גיוון ושבירת המונוטוניות בעבודת המליאה, אני משלבת מדי פעם כלים דיגיטליים מעודדי אינטראקציה. לדוגמה, אני משתמשת ב־Kahoot לצורך הערכת הבנת החומר וחידוד נושאים מבלבלים, וב־Wordwall כדי להציג דוגמאות לדיון בכיתה באופן מסקרן. כל אלו מעלים את המעורבות של הסטודנטים בלמידה והופכים אותה למשמעותית יותר עבורם וגם עבורי.
הביצוע של הסטודנטים.ות במטלות ובבחינה עלה מדרגה, וחשוב מכך – תחושת המסוגלות העצמית שלהם.ן גברה.
למדתי כמה חשוב לתת לסטודנטים.ות לחוות את הלמידה ולעבור יחד את המשוכה שבה הם נעצרים בדרך, כדי להמשיך הלאה בחומר הנלמד.