להוציא את התאוריה מהעולם התאורטי לחיים האמיתיים / מיכל אפוד-אשכנזי



מה הקשר שבין חשש של מנהלים להעניק עצמאות לעובדיהם לבין קושי של הורים לשחרר את ילדיהם מהחיבוק ההורי?
 
במסגרת רענון הקורס "פסיכולוגיה התפתחותית" יזמתי סדרת  הרצאות הרחבה על תיאוריה מרכזית בקורס "התיאוריה הפסיכו-חברתית של אריקסון".

הרעיון היה ליישם את התיאוריה בשדה הארגוני והתעסוקתי ולהקביל את שלבי ההתפתחות של ילדים לשלבי ההתפתחות של עובדים בארגון. ההרצאות שילבו הבנות התפתחותיות מרכזיות עם דוגמאות והנחיות מעשיות מתחום המשפחה ומתחום הארגונים על מנת לאפשר את יישומן של ההבנות בשטח.

יוזמה זו ענתה על הרצון שלי לעזור לסטודנטים ולסטודנטיות להבין טוב יותר תיאוריות שהם פוגשים בלימודים, להבין כיצד הידע התיאורטי שהם לומדים מיושם בשדה הארגוני והתעסוקתי ובשדות נוספים בחייהם, ובכך להרחיב את העניין והמשמעות של הלמידה לשאר תחומי החיים.

רצון זה עולה בקנה אחד עם הראייה שלי את תפקיד המנחה באו"פ: להקנות לסטודנטים ולסטודנטיות ערך מוסף מעבר לחומרי הלימוד שילווה אותם בחייהם ויסייע להם לגשר על הפער, הקיים לעתים, בין האקדמיה והתיאוריות המופשטות לבין הפרקטיקה היישומית.