הסדנה תעסוק בלמידה ובהוראה ברוח היוטגוגיה שהיא למידה מכוונת עצמית. תפיסת הוראה זו מאפשרת ללומדים וללומדות לבחור את הנושאים שירצו ללמוד ולהעמיק בהם, את משאבי הלמידה ואת הדרכים המתאימות להם. הוראה בשיטת יוטוגוגיה רואה את הלומדים והלומדות כאחראים לתהליכי הלמידה שלהם וכן להערכת איכות הידע שצברו במסגרת הערכה מעצבת ומסכמת. נוסף על כך, מעודדת היוטוגוגיה את הלומדות והלומדים להעריך את התהליך שעברו וללמוד ממנו להמשך.
משתתפות ומשתתפי הסדנה יחשפו ליוטגוגיה ויתנסו בחשיבה על אפשרויות היישום שלה בקורסים שלהם, הלכה למעשה.


בהנחיית פרופ' אמנון גלסנר, חוקר ומרצה במכללת קיי בתוכניות לתואר שני בתחומים הנוגעים לשילוב טכנולוגיה וחשיבה מסדר גבוה, בסביבות למידה המקדמות לומדים עצמאיים המונעים מכוח הסקרנות והמעורבות.