"בואו נדבר גלויות": על כוחה של תמיכה רגשית חברתית / עידית נבו

תקופת הקורונה לא הייתה קלה לאף אחד מאיתנו, לא כל שכן לסטודנטים ולסטודנטיות. הקשיים אשר הציבה תקופה זו העיבו על רבדים שונים בחיים הסטודנטיאליים והיוו מחסום רגשי ללמידה אפקטיבית. הבנתי שחשוב לייצר לסטודנטים.ות רשת ביטחון, מקום לפרוק בו תסכולים, לשתף, להתייעץ וגם להיתרם מניסיונם של אחרים.
 
פניתי לדיקנט הסטודנטים והתנדבתי להקים קבוצות תמיכה מקוונת לסטודנטים.ות, קבוצות שתסייענה בהתמודדות עם הקושי של המציאות – למידה מקוונת בתקופת הקורונה. בחרתי לקרוא לקבוצת התמיכה: "בואו נדבר גלויות", ונרשמו אליה סטודנטים וסטודנטיות שלנו מכל הארץ ואפילו מהעולם. המפגשים לא הוקלטו, והייתה חובה לפתוח בהם מצלמות. הסטודנטיות והסטודנטים קיבלו במפגשים אלו כלים, כמו מיינדפולנס, תובנות בעזרת עבודה עם קלפים השלכתיים ודרכים להבחין בין מה שבשליטתם ומה לא. כמו כן הם התוודעו למענה שיוכלו לקבל מתוך האו"פ: הדרכות של מדור פיתוח כישורי למידה, סיוע ממרכז אית"ן, מדיקנט הסטודנטים, טיפול נפשי מסובסד וכדומה. הסטודנטים.ות דיווחו שקבוצת התמיכה עזרה להם.ן לא רק רגשית, אלא גם אקדמית.
 
אני מאמינה שגם מנחים.ות שאינם.ן מנחי.ות קבוצות יכולים.ות לפתוח מרחב לא מוקלט ולבדוק מה שלום הסטודנטים.ות, לאוורר רגשות ולהקל על הלמידה. במילים אחרות, להביא בחשבון את ההיבטים הרגשיים־חברתיים, שהם חלק בלתי נפרד מתהליכי ההוראה והלמידה.
אל תשכחו – אנחנו לא מלמדים חומר, בראש ובראשונה אנחנו מלמדים בני אדם. 
 
יוזמה נוספת של עידית הייתה פתיחת קבוצת ווטסאפ לסגל ההוראה באו"פ ובאוניברסיטאות אחרות. הקבוצה היא מקום לשיתוף בידע טכנולוגי ופדגוגי, להתייעצות מקצועית וללמידת עמיתים. בקבוצה חברים.ות יותר מ־150 אנשי ונשות הוראה.

תרצו להצטרף? כתבו לעידית

מוזמנים.ות להקליק לעוד היבטים חברתיים-רגשיים בהנחייה

 

חזרה לדף הראשי