בשנים האחרונות מתנהל שיח ער על אודות תפקידם ומעמדם של סקרי הוראה ועל מידת יכולתם לשמש מקור מהימן להערכת קורסים ולאופן הוראתם. לצד הסכמה נרחבת עם כך שסקרים אלו אינם מדד תקף לאיכות ההוראה, ישנה גם הכרה בכך שהם מספקים מידע בעל ערך שיכול לסייע לסגלי ההוראה לדייק ולשפר את תהליכי ההוראה. שני יתרונות חשובים טמונים בסקר הערכת הקורס (אף על פי שאינו חף ממגבלות):
• דברים שרואים משם לא רואים מכאן – הסקר מאפשר לנו לקבל משוב על הקורס ועל תהליכי ההוראה בו מנקודת מבטם של הסטודנטים והסטודנטיות.
• משוב הוא תמיד הזדמנות ללמידה – אפשר להיעזר בו כמקור מידע נוסף לצורך בדיקה עצמית. לעתים הערה מסוימת גורמת לנו לחשוב כיצד נוכל לשפר ולדייק את תהליכי ההוראה בקורס וכן את הקורס עצמו.
במטרה לסייע לסגלי ההוראה לעשות שימוש יעיל בממצאי הסקר, ריכזנו עבורכם מידע, כלים והמלצות מעשיות.