משוב על סדנת הדרכה לקראת עבודה סמינריונית

הילה שגב סטודנטית

מאת הילה שגב - סטודנטית או"פ

במסגרת הסדנה לכתיבת עבודה סמינריונית עבור קורס ספורט וחברה בו השתתפתי, קבלתי כלים להתמודדות עם תהליכי הכתיבה המורכבים של עבודה סימריונית.

הסדנה חיזקה בי את היכולת והאמונה למסוגלות ויכולת לכתוב ובסופה להגיש עבודה סמינריונית ע"פ הכללים האקדמיים.

מבחינתי זכיתי בהשתתפות בסדנה כך שאני מרגיש כעת מוכן טוב יותר למשימות העבודה.

 

ضمن ورشة عمل اعداد وظيفة بحث في دوره الرياضة و المجتمع في الجامعة المفتوحة اكتسبنا ادوات للتعامل مع عمليات الكتابه المعقده لعمل هذا البحث حيث عززت بي الورشه المهارة و القدرة على كتابة و اعداد ورقة بحث حسب القواعد الاكاديميه للجامعة. لقد زادت بي الورشة الثقه بالنفس و الشعور بأني على استعداد للقيام بكافة المهام المطلوبه للبحث النهائي و مواجهة كل التحديات التي ستصادفني خلال اعداد البحث.

 

 

 

 
היי, אני יואל דרורי, סטודנט לתואר במדעי הרוח והחברה.
נותרו לי שלושה קורסים בלבד להשלמת הדרישות לקבלת התואר, שניים מהם מתקדמים.
לאחרונה סיימתי את הקורס "ז'אנרים של המותחן בקולנוע", קורס מרתק ממש וכזה שמלכתחילה לקחתי במטרה לכתוב בו עבודה סמינריונית.
 
ככל שהתקרבתי לסיום הקורס והתעמקתי בדרישות לכתיבת עבודה סמינריונית, נוכחתי לדעת עד כמה אין לי מושג, לא לגבי מה נדרש ממני בפועל לכתיבת העבודה, ולא כיצד עליי לנסות להתמודד עם המטלה הדי מאיימת הזו. זאת למרות המוני הממ"נים שעשיתי, שהציונים עליהם היו כמעט תמיד בצד הגבוה של הסקאלה.
 
מונחים אמורפיים, כגון "ראשי פרקים" ודקויות כתיבת הביבליוגרפיה נשארו עלומים ומלחיצים בעיניי, גם אחרי שקראתי את כל דפי המידע בנושא כתיבת עבודה סמינריונית שמצאתי באתר האו"פ, בהירים ואינפורמטיביים ככל שהיו.

מסיבה זו בחרתי לקחת את סדנת ההכנה לכתיבת עבודה סמינריונית (96282), שהציעה לי האו"פ. במהלך שלושת המפגשים של הסדנה, כל אותם מונחים אמורפיים ומאיימים הלכו והתבהרו לפניי בזריזות, זה אחרי זה. המנחה יותם בן מאיר, העביר את החומר בצורה נעימה, בהירה ואינפורמטיבית. ממפגש למפגש הרגשתי שהחששות שלי מתפוגגים, ושההבנה שלי בנוגע למה שנדרש ממני הולכת ומתבססת.
בייחוד עזרו לי התרגילים שיותם נתן לנו לעשות ממפגש למפגש, והפידבק שלו על אותם תרגילים, לאחר בדיקתם. אולי מה שעזר לי הכי הרבה בסדנה, מעבר לביאור ולהכרת כל אותם מושגים שהיו חסרים לי, היו האסטרטגיות והדרכים שלימד אותנו יותם להתמודדות עם הדרישות האקדמיות הספציפיות הנחוצות לכתיבת עבודה סמינריונית במדעי הרוח והחברה.

במילים פשוטות, בסוף הסדנה למדתי לא רק איך כותבים ביבליוגרפיה ומהם בכלל "ראשי פרקים", אלא גם איך לגשת אל כתיבתם, רעיונית ומעשית, את סדר השלבים בכתיבה, ובעיקר, שאני מסוגל לעשות את זה בהצלחה ושאין ממה לפחד.

לסיכום, אני ממליץ מאוד על הסדנה. היא משיגה בדיוק את המטרה שלשמה אני מאמין שרובנו לוקחים אותה – היא מעניקה את הכלים והביטחון לגשת למלאכת הכתיבה, ויותם, ספציפית, הוא מנחה מצוין בעיניי, שמעביר את הסדנה על הצד הטוב ביותר.

מקווה שעזרתי למתלבטים, תודה.
יואל דרורי

 

 

 

כתבו לנו

 

 

התקשרו אלינו