עברו על הטקסט ונסו לוודא שאפשר להשיב על השאלות הבאות בחיוב. אם לא – שנו לפי הצורך. 

שאלה או טענה מרכזית

  • האם ניסחתי את השאלה ואת הטענה המרכזית שלי באופן ברור?
  • האם הצגתי את השאלה ואת הטענה בתחילת הטקסט וחזרתי אליהן בסופו, בסיכום?
מבנה הטקסט
  • האם כל חלקי הטקסט וראשי הפרקים שלי מתייחסים לשאלה או לטענה שניסחתי ולא חורגים ממנה? האם הם משיבים על השאלה או מבססים את הטענה?
  • האם ראשי הפרקים וחלקי הטקסט השונים מסודרים באופן מובנה ולוגי?
  • אם יש תת-פרקים או נושאים בחיבור שכתבתי, האם כולם קשורים לפרק שבו הם מופיעים?
  • האם נמנעתי מחפיפה בין ראשי הפרקים או בין תת-הפרקים?
מבוא 
  • האם הוא מציג את הנושא הרחב של העבודה?
  • האם הוא מציג את שאלת המחקר ומבהיר את חשיבותה?
  • האם הוא מציע השערה בנוגע לשאלה (התשובה על השאלה)?
  • האם הוא מציג את מבנה הטקסט? 
סיכום
  • האם הוא מתמצת את הטיעונים השונים שהוצגו לאורך הטקסט וקושר אותם אל המסקנות? 
  • האם התייחסתי אל חשיבות המחקר, מגבלותיו ומחקר עתידי מומלץ?
מקורות המידע
  • האם ביססתי את הטקסט שלי על ידע אקדמי קודם בהיקף מְספק?
  • האם השתמשי במקורות מידע אקדמיים מתאימים שהם רלוונטיים ועדכניים? 
  • האם שילבתי את המידע במקורות באופן שמשרת את מבנה הטיעון של הטקסט שלי?
  • האם הפרדתי באופן ברור בין רעיונות מקוריים לבין רעיונות של אחרים.ות? האם הקפדתי לכל אורך הטקסט על כללי הציטוט וההפניה? 
פסקאות ומשפטים
  • האם חילקתי את הטקסט לפסקאות באופן שכל המשפטים שעוסקים באותו נושא מקובצים בפסקה אחת?
  • האם כל פסקה כוללת משפט מפתח ובו טענה עיקרית ומשפטים אחרים שמתקשרים אליה (סיבות, הוכחות, עיגון וכו')? 
  • האם כל הפסקאות תורמות לנושא של הטקסט או של ראש הפרק? האם הבהרתי כיצד?
  • האם השתמשתי במילות קישור מתאימות על מנת לחבר בין המשפטים בכל פסקה ובין הפסקאות השונות? האם המעברים (ראו תחת "מעברים") בין נושאים שונים בתוך העבודה ברורים? 
  • האם השתמשתי במושגים התיאורטיים של תחום הדעת ובמושגים הספציפיים של הנושא שעליו כתבתי?
  • האם כתבתי בשפה תקנית ואקדמית במִשלב המתאים? (לא סלנג)
  • האם הקפדתי על משפטים שלמים, תקינים ונהירים?
  • האם מיקמתי סימני פיסוק מתאימים בין חלקי המשפט ובין המשפטים השונים? (ראו כללי פיסוק - האקדמיה ללשון העברית).
צורה
  • האם הגהתי את הטקסט ווידאתי שאין בו שגיאות איות וטעויות הקלדה?
  • האם הטקסט כתוב בגופן (פונט) אחיד? (על פי רוב גופן מסוג דויד, גודל 12)
  • האם צבע הגופן אחיד? (שחור)
  • האם יש רווח אחיד בין השורות? (שורה וחצי או שתי שורות)
  • האם הטקסט מיושר באופן אחיד, יישור דו-צידי? 


סוגי משוב עיקריים
  • המשוב המרכזי והחשוב ביותר בתהליך כתיבת עבודה הוא זה שמתקבל מסגל הקורס שבו נכתבה העבודה. את המשוב הזה ניתן לחלק לשניים: משוב שמתקבל במהלך העבודה על הטקסט (משוב שהוא חלק מהתהליך) ומשוב שמתלווה לציון שקיבל הטקסט (משוב מסכם). המשוב מן הסוג הראשון, זה שניתן בשלבים השונים של תהליך הכתיבה על ידי המדריכ.ה או על ידי מרכז.ת הקורס, הוא חשוב ביותר, ותוכלו לשפר בעזרתו את תוצר הכתיבה על מנת לקבל את הציון וההערכה הסופיים הטובים ביותר. 
  • משוב עמיתים: משוב שמתקבל מסטודנטיות.ים אחרים, כחלק מתהליך הכתיבה. לקבלת  משוב כזה, ולא פחות מכך – למתן משוב כזה, יש תועלת רבה בכל הקשור לשיפור יכולות הכתיבה ובניית הטיעון. עם זאת, חשוב לשים לב שיש לכתוב את העבודה באופן עצמאי ולא לבלבל בין משוב לבין עבודה משותפת. עוד חשוב לזכור שעמיתים יכולים לסייע להעריך אם הטקסט קריא ובנוי בצורה לוגית, אך ייתכן שאינם בהכרח בקיאים בדרישות הכתיבה בתחום הספציפי, ולכן ההחלטה הסופית אילו הערות ליישם וכיצד היא שלכן.ם.

כיצד להשתמש במשוב?

משוב על טקסט כתו במתקבל בדרך כלל בכתב, בצורה של הערות על גבי הטקסט המקורי. כדאי לעיין קודם כל בכל ההערות, ואז להתעמק בכל אחת מהן בנפרד. 

בדקו אם יש מקום ליישם את ההערה בחלקים אחרים של הטקסט: לא פעם הערה שמופיעה במקום אחד בעבודה תהיה רלוונטית גם במקומות אחרים. בדקו: האם ההערה במשוב מתייחסת להיבטים של תוכן (הבנת מושג או טענה בתחום, למשל) או שהיא מתייחסת להיבטים של כתיבה אקדמית, למשל למבנה הטיעון שלכם או להיבטים פורמליים יותר כמו אופן ההפניה למקורות קודמים? ההבחנה בין שני סוגי ההערות אינה תמיד חד משמעית, אך הבעיות אליהן מתייחסות הערות באשר למיומנויות הכתיבה סביר שיצוצו גם בחלקים אחרים של העבודה. אם כבר כתבתם.ן חלקים כאלה – תקנו אותם על פי ההערות. אם טרם עשיתם.ן זאת - ישמו את הערות המשוב מראש, תוך כדי כתיבה.