היתרונות המרכזיים של מרחבי למידה מאפשרים

הגדלת הערך המוסף של מפגשי הנחיה

מרחבי הלמידה החדשניים יוצרים סביבה דינמית המעודדת אינטראקציה משמעותית, דיאלוג מעמיק ולמידה שיתופית, המעשירים את החוויה הלימודית ומגבירים את מעורבות הלומדים והלומדות.

למידה ממוקדת לומד/ת 

המרחבים מותאמים לצרכים ולסגנונות למידה מגוונים, עם אזורים ייעודיים ללמידה עצמאית או עבודה קבוצתית, תוך שילוב טכנולוגיה מתקדמת להעצמת תהליך הלמידה.

חיבור לעולם העבודה ולחיים החברתיים

המרחבים משלבים עקרונות אדריכליים, פדגוגיים וטכנולוגיים, ומקדמים פיתוח מיומנויות כגון חשיבה ביקורתית, יצירתיות, פתרון בעיות ועבודת צוות – החיוניות להשתלבות מוצלחת בעולם העבודה והחיים בעידן המודרני.

תנועה מקדמת למידה

מרחבי למידה גמישים מאפשרים שילוב תנועה כחלק אינטגרלי מלמידה של נושאים עיוניים. מחקרים שבחנו את ההשלכות של חקר המוח על הלמידה, הצביעו על קשר בין מרכזי התנועה במוח לבין פעילות קוגניטיבית. 

לדוגמה, מחקר שבדק את ההשפעה של פעילות גופנית על ההישגים הלימודיים מצא כי הישגיהם של תלמידים ששילבו פעילות גופנית בלמידה, היו גבוהים יותר מאילו של תלמידים שלמדו באופן מסורתי. 
תוצאות אלה עולות בקנה אחד עם תוצאות מחקרים שעסקו בתרומה של תנועתיות לשיפור יכולות קוגניטיביות ולשיפור הישגים של תלמידים ותלמידות.
קמפוס באר שבע

קמפוס G7 בבאר שבע

הקליקו לראות את מרחבי הלמידה החדשנים

  • שיפור הבנת החומר הלימודי ורכישת מיומנויות אקדמיות.
  • העלאת שביעות רצון ומוטיבציה בקרב הסטודנטים.
  • הגברת מעורבות הלומדים בכיתה.
  • שיפור שיעור ההצלחה בקורסים.
  • תרומה לרווחה האישית (well-being) של הסטודנטים והסטודנטיות.
  • פעילות גופנית תוך כדי למידה משפרת השגים


  1. סלפטי, י., זמיר, י., & שרף-בוסל, ד. (2019). "למידה מבוססת תנועה". מכללה אקדמית לחינוך ע"ש קיי. Lexi-Kaye, 2664-7389 (Printed), 2664-7397 (Online).
  2. טישלר, ב'. (2020).  קשרים בין עיצוב מרחבי למידה לתהליכי הוראה ולמידה. ירושלים: יוזמה – מרכז לידע ולמחקר בחינוך, מת"ת.
  3. Talbert, R. & Mor-Avi, A. (2019).  A space for learning: A review of research on active learning spaces. Helion Journal.
  4. Scott-Webber, L., Breithecker, D., & Sorensen, D. (2023). Learning settings and practice matter: Exploratory study – 9th grade. Journal of Education and Learning, 12(1), 1–18.
  5. Publication: Mor-Avi, A. (2020). Architecture for collaborative creativity – Space We-Q: Space intelligence empowering creative We culture in learning-driven environments. Illinois Institute of Technology. ProQuest Dissertations & Theses, 28256671