1.אין לי סורק. מה עלי לעשות?
תשובה: להלן רשימת מרכזי הלימוד שבהם יש סורקים: בית יציב, גבעת חביבה, פתח תקווה, נצרת, בית איילה, בית בירם, הכפר הירוק, אשדוד, רמת אביב, אילת, רמת גן.
2. האם אפשר לצלם מסמך בטלפון הנייד?
תשובה: בהחלט אפשרי. יש להקפיד על איכות הצילום.
3. אני רוצה להוסיף הערות בכתב יד למסמכים. האם אפשרי?
תשובה: אפשרי ורצוי מאוד להוסיף הערות והסברים ולאחר מכן לסרוק/לצלם המסמך.
4.כיצד אני רואה את הקבצים שהעליתי?
תשובה: בתצוגה מקדימה יש ללחוץ על הזכוכית מגדלת, יפתח קובץ PDF המראה את המסמכים שהועלו.
5. לחצתי על תצוגה מקדימה כדי לצפות בקבצים שהעליתי , נפתח מסך אפור ולא הוצגו הקבצים , מה עלי לעשות?
תשובה: אם טרם שלחת את הטופס ניתן לצפות בקבצים על ידי הקשה על 'צרף קובץ' או לחילופין לעדכן את גרסת ה Adobe Acrobat Reader – שברשותך לגרסה עדכנית יותר.
6.אין לי תלוש שכר של דצמבר/יוני. מה עלי לעשות?
תשובה: יש לצרף תלוש שכר של חודש קודם (נובמבר/מאי)
7.אין לי חשבון בנק. אילו נתונים להביא?
תשובה: הבא אישורים של חשבון הבנק של הוריך וציין שזהו החשבון להם.
8.עדיין לא קיבלתי אישור שומה לשנה זו.
תשובה: הבא אישור שומה של השנה הקודמת.
9.מצבי מוכר בשירותי הרווחה. האם להביא דו"ח סוציאלי?
תשובה: דו"ח סוציאלי יכול לסייע מאוד להבנת מצבך. שלח דו"ח עדכני.
10.אני חותם בלשכה אך טרם קיבלתי את דמי האבטלה.
תשובה: שלח תלוש שכר אחרון וציין שאתה אמור לקבל דמי אבטלה.
11.אמי/אבי אינם עובדים. איך להוכיח זאת?
תשובה: הבא אישור מהביטוח הלאומי שהם מוגדרים כמי שאינם עובדים.
12.אני עובד בעבודות מזדמנות ללא תלוש שכר. איזה אישור להביא?
תשובה: צרף הצהרה שבה אתה מציין במה אתה עובד, כמה שעות שבועיות, ומהו שכרך החודשי הממוצע מעבודה זו. כמו כן ציין זאת בסעיף הבהרות בטופס הבקשה.
13.האם ניתן להוריד תדפיס עובר ושב (עו"ש) וריכוז יתרות של חשבונות הבנק שלי מהאינטרנט או שחייבים ללכת לבנק?
תשובה: בהחלט אפשר להוריד מהאינטרנט. (עליך לציין שם ומס' ת.ז. על גבי התדפיס).
14.האם ניתן להסתפק בתקציר שומה?
תשובה: לא, יש להביא שומה מלאה כפי שאושרה על ידי שלטונות מס הכנסה.
15.הורי חיים בחו"ל – איך אביא אישורים על הכנסותיהם?
תשובה: עליך להביא אישורים עדכניים על הכנסותיהם גם אם הם בחו"ל ולציין מהו שווה הערך בשקלים של הכנסתם.
16.הורי אינם מסייעים לנו כלל. מדוע עלי להביא אישורים על הכנסותיהם?
תשובה: על פי ההחלטה שהתקבלה – כל סטודנט עד גיל 30 (כולל) צריך להביא אישורים אלו גם אם ההורים אינם מסייעים לו.
17.מהו ריכוז יתרות?
תשובה: ריכוז יתרות הוא מסמך של הבנק שמציג את כל מה שיש בחשבון שלך. האישור צריך לכלול ולפרט בכל נושא את היתרה: עובר ושב (עו"ש), ניירות ערך (ני"ע), פיקדונות, הלוואות וכדו'.
18.אני תלמיד תיכון ואיני עובד. איזה מסמכים עלי להביא?
תשובה: כל המסמכים צריכים להיות של הוריך – מסמכי בנק ואישורים על הכנסות.
19.השירות הצבאי שלי היה מזמן. אינני מוצא את השנים בהן שירתתי בסרגל האפשרויות הנפתח בפני.
תשובה: עליך לגלול את סרגל השנים כלפי מעלה, כך תמצא את השנים המתאימות.
20.אחד מהורי נפטר. אינני יכול להביא תלוש שכר שלו.
תשובה: במקרה של הורה שנפטר יש לצרף צילום תעודת פטירה וכן להביא אישור על קצבת שארים שמקבל בן הזוג.
21.אינני עובד ואינני מקבל כל קצבה. איזה אישור עלי להביא?
תשובה: הבא אישור מהביטוח הלאומי שאתה מוגדר כמי שאינו עובד ואינו מקבל כל קצבה.
22. נתבקשתי בדף האישורים לצרף אישור אחד על אחוזי נכות ואישור נוסף על גובה קצבת נכות. ברשותי אישור אחד עבור שני הנתונים, מה עלי לצרף?
תשובה: יש לצרף את האישור שברשותך בשני המקומות שנדרשת
23. טעיתי באחד הפרטים שכתבתי בטופס. כיצד ניתן לתקן זאת?
תשובה: כיוון שלא ניתן לחזור אחורה בטופס ולתקן, יש כמה אפשרויות:
א. להוסיף את המידע עם התיקונים בסעיף "הבהרות" בשלב 5 במילוי הטופס.
ב. לצרף בסעיף האחרון של רשימת האישורים – סעיף ההבהרות - מכתב הסבר עם התיקונים הנדרשים.
ג. אם כבר ביצעת 'שליחה' לטופס ניתן לפנות לדוא"ל מלגות (milgot@openu.ac.il) ולהסביר מה התיקון שנדרש לעשות.
24. אינני בקשר כלל עם אבי/אמי ולכן אינני יכול להביא אישורים על הכנסותיהם.
תשובה: עליך להביא תצהיר חתום ע"י עורך דין המאשר עובדה זו, המציין ממתי נותק הקשר והסיבות לניתוק זה.
25. נתבקשתי להשלים הסברים לבקשת המלגה שלי, אין לי מקום לטקסט חופשי, כיצד עלי להשלים את ההסברים?
תשובה: יש להדפיס את ההסברים בקובץ WORD ולהעלות את המסמך לסעיף ההבהרות בשלב האישורים.
26. כיצד ניתן להקטין גודל של תמונה?
תשובה: 1. לשמור את הקבצים הגדולים בתיקייה במחשב.
2. להיכנס לתיקיה, לסמן את הקבצים, מקש ימני, SEND TO, MAIL RECIPIENT.
3. בתיבה שנפתחת יש לבחור את הגודל הרצוי (לא ORIGINAL SIZE).
4. להקיש על ATTACH
5. תיפתח תיבת מייל, לשלוח אל עצמך את המייל עם הקבצים.
6. לשמור את הקבצים המוקטנים מתוך המייל במחשב.
7. להעלות את הקבצים המוקטנים לעמוד אישורים בטופס.
לבירורים נוספים יש לפנות למוקד הפניות והמידע בטלפון: 09-7782222