החלק המעשי של הקורס יכלול התנסות והדרכה בשדה והשתתפות בקבוצת הדרכה באחריות האוניברסיטה הפתוחה. הסטודנטים ישתלבו כחונכים טיפוליים במסגרות שונות.
במסגרת האשפוזית הסטודנטים ילוו את המאושפזים בפעילות קבוצתית, ובחלק מהמקומות ילוו גם מתמודדים ספציפיים באופן פרטני.
הסטודנטים ישתלבו גם במסגרות קהילתיות, כגון תחנה לבריאות המשפחה או בית ספר למתבגרים שמתמודדים עם קשיים נפשיים. במסגרת זו הסטודנטים יחנכו ילד או מתבגר במסגרת פרטנית וייפגשו עמו אחת לשבוע. בנוסף, הם ישתתפו בקבוצת הדרכה שתתקיים במקום ההתנסות. הסטודנטים יוכלו להשתתף גם בהדרכה פרטנית, בליווי הורים, בישיבות קליניות או במפגשי העשרה במקומות ההתנסות, בהתאם למקום שבו ישובצו.
מפגשי ההדרכה הקבוצתיים במסגרת האוניברסיטה יתקיימו אחת לשבועיים, בימי שני או שלישי בין השעות 19:30-17:00 בקמפוס רמת אביב. מאחר ונוכחותם של כל משתתפי הקבוצה חיונית לפעילות הקבוצה, לא ניתן להיעדר ממפגשים אלו.
מפגשי ההדרכה של האוניברסיטה הפתוחה מועברים ע"י פסיכולוג.ית קליני.ת מדריך.ה ומטרתם:
א. לימוד של חומרים תיאורטיים קליניים העוסקים בטיפול פסיכולוגי על רבדיו השונים, וכוללים תשעה נושאים מרכזיים: איך חוקרים טיפולים פסיכולוגיים; הפגישה הטיפולית הראשונה והחוזה הטיפולי; פרויד וראשית הפסיכואנליזה; מלאני קליין ויחסי אובייקט; וויניקוט וראשית המעבר לסובייקטיביות; קוהוט ופסיכולוגיית העצמי; הזרם האינטרסובייקטיבי וההתייחסותי; טיפול קצר מועד בגישה קוגניטיבית התנהגותית ובגישה דינאמית; סיום טיפול.
ב. מפגש עם סטודנטים המתנדבים בקרב אוכלוסיות שונות והיכרות עם אוכלוסיות מטופלות שונות ותחומי טיפול שונים.
ג. מרחב אליו ניתן להביא סוגיות המלוות את הסטודנטים במקום ההתנדבות.
ד. דיון חופשי אודות טיפול פסיכולוגי, תיאוריות טיפוליות, שיטות טיפול שונות וכדומה.
ה. הצגות מקרה ודיון קבוצתי במקרה המוצג.
ו. שיח פתוח אודות תהליכים טיפוליים, התמודדויות במהלך ההתנדבות וכדומה.
דרישות הקורס:
1. השתתפות רציפה, אחת לשבוע, בהתנסות ובהדרכה במקום ההתנסות. הנוכחות חובה.
2. השתתפות רציפה, אחת לשבועיים, במפגשי הקורס שיתקיימו באוניברסיטה. הנוכחות חובה.
3. הגשת שניים מתוך ארבעה ממ"נים, אחד בכל סמסטר לפחות, שיכללו יישומים קליניים של תיאוריות טיפוליות ומושגים קליניים.
4. הגשת עבודה מסכמת שתכלול מרכיב חווייתי, מרכיב תיאורטי ואינטגרציה ביניהם.