14330 פיתוח ארגוני: תאוריות וכלים להתערבות אפקטיבית
14330 פיתוח ארגוני: תאוריות וכלים להתערבות אפקטיבית
4 נקודות זכות
שיוך: תואר שני / פסיכולוגיה חברתית
תנאי קבלה: קבלה לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית והקורס אבחון ארגוני: תאוריה ויישום.
פיתוח הקורס: ד"ר טלי צח-עידן וד"ר מוטי קלנג
ייעוץ: שושי סורקיס, ד"ר רוית נוסינסון
מטרות הקורס: האתגרים שעימם מתמודדים ארגונים נוכח שינויים מואצים המתרחשים בסביבתם נעשים מורכבים ורב תחומיים ( למשל טכנולוגיים, כלכליים, חברתיים). פיתוח ארגוני הוא מאמץ שיטתי המוכוון לשיפור ההתאמה של הארגון לסביבתו המשתנה, ליצירת התחדשות וצמיחה ארגונית, להעלאת האפקטיביות של הארגון ולחיזוק המחוברות של העובדים לארגון. מאמץ זה נעשה באמצעות תהליכי שינוי מתוכננים והטמעת מנגנונים ארגוניים, המבוססים על עקרונות וידע מתחום הפסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות. מטרת הקורס להקנות יסודות תיאורטיים ויישומיים של תהליכי פיתוח ארגוני, ולחבר אותם לפרקטיקות מרכזיות של התערבות ייעוצית של פסיכולוגים חברתיים-ארגוניים בעולם העבודה ברמה מערכתית, קבוצתית ובעבודה אישית עם מנהלים ועובדים.
מבנה הקורס
הקורס הוא סימסטריאלי ומועבר במתכונת של מפגשים פרונטליים, תרגילים והתנסויות.
חומר הלימוד
הלימוד בקורס מבוסס על ספר הקורס, מקראת מאמרים ונוכחות במפגשים שההשתתפות בהם היא חובה.
בתום הסמסטר על הסטודנטים להגיש עבודת סיום (מסמך יישום מסכם).
מטלות הקורס
-
השתתפות פעילה (15%)
-
2 מסמכי יישום (20%)
-
דוח קריאה (15%)
-
מסמך יישום מסכם (60%)