14026 סוגיות בניהול בית ספר
14026 סוגיות בניהול בית ספר
4 נקודות זכות
שיוך: תואר שני / מינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך
שיוך נוסף: תואר שני / חינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה
תנאי קבלה:
קבלה לתואר שני במינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך.
קבלה לתואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה והקורס התנהגות ארגונית- מקרו (10434).
פיתוח הקורס: פרופ' יזהר אופלטקה, פרופ' ישראל צבי גילת
מטרות הקורס
-
לחשוף את הסטודנטים ליסודותיו התאורטיים של תחום מינהל החינוך;
-
להאיר את הסוגיות המרכזיות העומדות בבסיס תפקודו של מנהל בית הספר;
-
לנתח סוגיות ודילמות ניהוליות המשפיעות על תפקוד בית הספר כארגון המתמודד עם שינוי תמידי;
-
ליישם הכלים המשפטיים לתפקידו של המנהל בממסד החינוכי.
נושאי הלימוד
-
היסודות התאורטיים וההיסטוריים של מינהל החינוך
-
המבנה הארגוני של בית הספר
-
תרבות בית הספר ואקלימו
-
כוח, סמכות ופוליטיקה בבית הספר
-
יחסי בית הספר וסביבתו
-
קריירות בארגון החינוכי
-
תחרות וקונפליקטים בבית הספר
-
שיווק בית ספר ושיפור תדמיתו
-
בניית חזון והובלת שינויים בבית הספר
-
יישומם של עקרונות המשפט המינהלי בניהול החינוכי
-
חובת הזהירות של המינהל החינוכי במישור הפלילי והאזרחי
-
חובת האמון של המנהל – סודיות, חיסיון וגילוי מידע
-
הקשר הגורדי של הניהול: "חינוך ממלכתי" ו"לימוד חובה" מול "זכויות התלמיד" ו"אפוטרופסות ההורים"
חומר הלימוד
-
ספר הקורס: י' אופלטקה, (2022). יסודות מינהל החינוך – מנהיגות וניהול בארגון החינוכי (מהדורה רביעית, חיפה: הוצאת פרדס).
-
מאמרים המקובצים במקראה בעברית ובאנגלית.
-
הרצאות מוקלטות.
1 או אחד מבין הקורסים התנהגות ארגונית-מיקרו (10430), התנהגות ארגונית-מקרו (10434), מסמסטר ב2018.
2 החל מסמסטר 2024א תנאי הקבלה לקורס במסגרת התואר השני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה ישתנו. תנאי הקבלה לאחר השינוי: קבלה לתואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה, והקורס התנהגות ארגונית- מקרו 10434. סטודנטים שלמדו את הקורס התנהגות ארגונית-מיקרו 10430 עד סמסטר 2023ג לא ידרשו ללמוד את הקורס התנהגות ארגונית- מקרו 10434.