14009 מחקר כמותי בחינוך1
4 נקודות זכות
שיוך: תואר שני / חינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה
שיוך נוסף: תואר שני / מינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך
תנאי קבלה: קבלה לתואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה, או לתואר שני במינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך, או ללימודי תעודה במדידה ובהערכה בית ספרית.
פיתוח הקורס: ד"ר זהר רוסו, ד"ר גל בן-יהודה, פרופ' רות ביייט-מרום
מטרות הקורס
-
הקניית כלים להערכה ביקורתית של מחקרים כמותיים בחינוך.
-
הקניית כלים להבנת ממצאי מחקרים כמותיים ולקריאת מידע המוצג בצורה גרפית
-
היכרות עם מערכי מחקר שונים והבנת יתרונותיהם וחסרונותיהם.
-
הקניית תשתית תאורטית ומתודולוגית הנחוצה לתכנון מערכי מחקר רלוונטיים לשדה החינוך.
-
היכרות עם מבחנים סטטיסטיים ועם התאמתם לניתוח נתוני מחקר שונים.
-
היכרות עם סביבת העבודה של SPSS.
נושאי הלימוד
-
חלק א: המחקר הכמותי כהשקפת עולם ומאפיינו המרכזיים.
-
חלק ב: מדידה אמפירית של שאלות תיאורטיות
-
חלק ג: סוגי קשרים בין משתנים, היבטים מתודולוגיים, ניתוח סטטיסטי, והשלכות תיאורטיות
-
חלק ד: תוקף ממצאי המחקר
-
חלק ה: מערכי מחקר: מתאמי מול ניסויי; מערך בין-נבדקי; מערך תוך-נבדקי; מערך מעורב.
-
אחרית דבר: אתיקה במחקר.
חומר הלימוד
-
פרקים מיחידות הלימוד של הקורס שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו (10285).
-
מדריך למידה.
-
הרצאות מוקלטת באתר הקורס בנושאי המחקר הכמותי.
-
מפגשי הקורס.