14007 הערכה בסביבה דיגיטלית - תיאוריה ומעשה
14007 הערכה בסביבה דיגיטלית - תיאוריה ומעשה1
4 נקודות זכות
שיוך: תואר שני / חינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה
שיוך נוסף: תואר שני / מינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך
תנאי קבלה:
עבור התכנית לתואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה: פיתוח והפעלה של תכניות לימודים, תאוריות למידה והוראה ואחד מבין הקורסים: מחקר איכותני בחינוך או מחקר כמותי בחינוך.
עבור התכנית לתואר שני במינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך: מחקר כמותי בחינוך.
עבור התכנית ללימודי תעודה במדידה ובהערכה בית ספרית: מחקר כמותי בחינוך.
עבור התכנית ללימודי תעודה במינהל חינוכי: קבלה לתכנית.
פיתוח הקורס: פרופ' שרה גורי-רוזנבליט, ד"ר דוד מצר
שכתוב הקורס: ד"ר חני שלטון, פרופ' אינה בלאו
יועצים להצעת השכתוב: ד"ר אבנר כספי
קורס זה דן בהיבטים התיאורטיים והמעשיים של הערכה דיגיטלית, תוך התייחסות גם לשימוש בכלי בינה מלאכותית (AI) כחלק אינטגרלי מהלמידה ומהערכה בקורס.
קורס זה דן בהיבטים התיאורטיים והתכניים הרלוונטיים להערכה בכלל ולהערכה דיגיטלית בפרט, ושימוש בכלי AI לצרכים הערכת לומדים, הערכת תכניות לימודים, הערכת ההוראה וכד'. הקורס מציג גישות ומודלים להערכה של לומדים ושל תכניות ופרויקטים בסביבה דיגיטלית. דגש מיוחד מושם על אופן הלמידה ועל תהליכי הערכה בשדה החינוכי: הן כלומדים בקורס שחווים את תהליכי הערכה הנידונים בספרות התיאורטית והן כמורים או כבעלי תפקידים המתנסים בפרקטיקה ובמעשה של הערכה של למידה משולבת טכנולוגיה דיגיטלית.
מטרות הקורס
-
להכיר את הספרות המחקרית בתחום של הערכה בכלל ושל הערכה בסביבה דיגיטלית בפרט.
-
להתנסות בפיתוח ובשימוש בצ'טבוטים ככלי לאיסוף נתוני הערכה על תהליכי הלמידה וההוראה בסביבה הדיגיטלית.
-
לחקור אפשרויות לניתוח שיחות עם צ'טבוטים ולהפקת תובנות על צרכי הלומדים, קשיים והעדפות כבסיס להתערבויות וקידום הלמידה.
-
לטפח כישורים של הכוונה עצמית בלמידה (self directed learning) כמידול (modeling) לפרקטיקות הוראה, למידה והערכה אפשריות.
-
לטפח אוריינות הערכה וליישם חשיבה ממוקדת הערכה (evaluative thinking) בקרב הסטודנטים
-
להתנסות ביישום ראשוני של התכנים התיאורטיים הלכה למעשה תוך כדי הלמידה בקורס כמידול להערכה בסביבה דיגיטלית.
-
להעריך הקשרים מגוונים של תהליכי למידה (הגדרת מטרות הערכה, כלים, ותהליכים).
נושאי הלימוד
-
מושגי יסוד בהערכה בסביבה דיגיטלית;
-
גישות להערכה בסביבה דיגיטלית;
-
הערכת מיומנויות המאה ה-21; מיומנויות בעידן הבינה המלאכותית;
-
כלי הערכה בסביבה דיגיטלית; שימוש בכלי AI לבניית כלי הערכה ולניתוח שלהם;
-
משוב יעיל בסביבה דיגיטלית; שימוש בכלי AI למתן משוב יעיל;
-
שיתוף הלומדים בסביבה דיגיטלית;
-
הערכה כמנוף לטיפוח הכוונה עצמית בלמידה בסביבה דיגיטלית;
-
הערכה של תכנון הלימודים, ההוראה והלמידה בסביבה דיגיטלית;
-
קהילות למידה מקצועיות בית ספריות school- based professional learning (communities) לקידום הערכה בסביבה דיגיטלית.
חומר הלימוד
-
אתר הקורס.
-
מקראה הכוללת מאמרים רלוונטיים לקורס.
-
מדריך למידה אינטרנטי הכולל סקירות מבוא קצרות, קטעי קישור או סיכום ומשימות המנחות את הקריאה בספרי הלימוד ובמקראות.
נוכחות
נוכחות חובה במפגש מקוון אחד לפחות שבו מוצג רפרט על ידי הסטודנט.ית.