14006 חלופות בהערכת הישגים
14006 חלופות בהערכת הישגים
4 נקודות זכות
שיוך: תואר שני / חינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה / מערכות למידה
שיוך נוסף: תואר שני / מינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך
תנאי קבלה לתואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה: הקורסים פיתוח והפעלה של תכניות לימודים, תאוריות למידה והוראה, ואחד מבין הקורסים: מחקר כמותי בחינוך או מחקר איכותני בחינוך.
תנאי קבלה לתואר שני במינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך: הקורסים מחקר כמותי בחינוך, תאוריות למידה והוראה, הערכה בסביבה דיגיטלית - תיאוריה ומעשה.
תנאי קבלה ללימודי תעודה במדידה ובהערכה בית ספרית: הקורסים מחקר כמותי בחינוך, הערכה בסביבה דיגיטלית - תיאוריה ומעשה.
פיתוח הקורס: ד"ר תיקי זהר (כתיבה); ד"ר רינת שחף ברזילי (כתיבה),מיכל צימרמן-חמד (עריכה)
אחראי אקדמי: פרופ' מרדכי מירון (גרסת מקור)
ייעוץ: פרופ' שרה גורי-רוזנבליט, פרופ' אינה בלאו
מטרות הקורס
-
להכיר את החלופות השונות בהערכת הישגים ולהבין את התפיסות הפסיכולוגיות והחינוכיות המנחות אותן.
-
להבין את ההשתמעויות הערכיות והמעשיות הנגזרות משילוב ההערכה הכמותית עם ההערכה האיכותנית.
-
להתנסות בתכנון וביישום של כלים להערכת הישגים.
-
לגבש השקפת עולם מקצועית וערכית כלפי הערכת הישגים בכלל וכלפי הערכת חלופית בפרט.
נושאי הלימוד
-
מבוא ורקע כללי
-
מהות ההערכה החלופית: יסודותיה, טבעה והגיונה
-
מטרות, תפקידים וסוגים של הערכת הישגים
-
יעדי ההוראה וההערכה
-
כלי הערכה
-
דרכי השימוש בכלי הערכה
-
הערכת ההערכה
-
סוגיות בלתי פתורות בהערכה חלופית וגורמי הטייה
חומר הלימוד
-
הספר חלופות בהערכת הישגים מאת מ' בירנבוים (הוצאת רמות, אוניברסיטת תל-אביב, 1997).
-
שתי מקראות (עברית ואנגלית) ובהן מאמרים נבחרים בנושא הערכת הישגים.
-
מדריך למידה הכולל מבוא לכל אחד מפרקי הלימוד, קטעי קישור ושאלות מנחות לקריאת המאמרים.
-
אתר הקורס שבו יתנהלו דיונים בסוגיות נבחרות ויפורסמו מטלות וחומר עזר עדכני.
חלה חובת נוכחות במפגש הנחיה אחד לפחות לשם הגשת רפרט.