14003 תאוריות למידה והוראה
14003 תאוריות למידה והוראה
4 נקודות זכות
שיוך: תואר שני / חינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה
שיוך נוסף: תואר שני / מינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך
תנאי קבלה: קבלה לתואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה או לתואר שני במינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך.
פיתוח הקורס: פרופ' ערן חיות, ד"ר שירי נוסבאום
יועצות: פרופ' מלכה גורודצקי, פרופ' רחל הרץ-ליזרוביץ, פרופ' תמר לוין
הקורס נועד לחשוף בפני הסטודנטים מגוון של תאוריות למידה מאסכולות שונות, תוך התייחסות להיבטים קוגניטיביים, מוטיבציוניים וחברתיים-תרבותיים של למידה ושל הוראה..
נושאי הלימוד
-
תיאוריות למידה של המאה ה-20: התאוריה הביהביוריסטית של סקינר, התאוריה החברתית-קוגניטיבית של בנדורה, תאוריית האפיסטמולוגיה הגנטית של פיאז'ה, התאוריה החברתית-תרבותית של ויגוצקי והתאוריה הפסיכו-תרבותית לחינוך של ברונר.
-
תיאוריות אינטואיטיביות של למידה והוראה: פדגוגיה עממית; תבניות חשיבה (mindsets).
-
הבסיס הקוגניטיבי ללמידה: תיאוריות של עיבוד מידע וזיכרון; אסטרטגיות למידה.
-
מהתאוריה למעשה – עקרונות פדגוגיים הנגזרים מתאוריות הלמידה: היבטים מוטיבציוניים של למידה, למידה ממולטימדיה, ויסות עצמי של הלמידה, ועוד.
הלימוד מבוסס על מקראה באנגלית ובעברית ועל מדריך למידה בפורמט דיגיטלי באתר הקורס.
רצוי ללמוד את הקורס אחרי השלמת הקורס "מחקר כמותי בחינוך" (14009) או במקביל אליו.