13804 עקרונות המחקר האקדמי
13804 עקרונות המחקר האקדמי
3 נקודות זכות
שיוך: תואר שני / מנהל עסקים
תנאי קבלה: 18 נ"ז ובכללן הקורסים: כלכלת עסקים, חשבונאות למנהלים, שיווק, ניהול והתנהגות ארגונית, ניהול פיננסי, ואחד מבין הקורסים: ניתוח דוחות כספיים והערכת שווי חברות, יסודות היזמות, סוגיות עכשוויות בניהול משאבי אנוש, פסיכולוגיה של צרכנים.
פיתוח הקורס: ד"ר אורלי טנא-גזית, פרופ' שרית מולדובן, ד"ר אפרת שוסט
אוכלוסיית היעד
הקורס נלמד כקורס בחירה כללי ומהווה קורס חובה לסטודנטים המבקשים להתקבל למסלול המחקרי למצטיינים ולכתיבת תזה..
מטרות ויעדים
-
לחשוף את הסטודנטים למטרות של מחקר אקדמי בכלל ובמנהל עסקים בפרט, על סוגיו ושלביו השונים וללמד מהי חשיבה מחקרית ביקורתית;
-
להקנות לסטודנטים כלים לביצוע מחקר, ולאפשר להם להתנסות בכתיבה אקדמית;
-
לחשוף את הסטודנטים למגוון שיטות מחקר שלהן הם עשויים להידרש בכתיבת תזה במחלקה;
-
להציע תשתית לסטודנטים למחקר עצמאי ולכתיבה אקדמית;
-
לאפשר לסטודנטים להעריך את התאמתם לביצוע מחקר עצמאי וכתיבת תזה באמצעות מגוון מטלות שיעסקו בשלבים השונים של תהליך המחקר;
-
לתת בידי צוות הקורס כלים להערכת הסטודנטים המועמדים ויכולת הכתיבה האקדמית שלהם;
-
לבנות קהילת תלמידי מחקר– שתספק משוב ותמיכה הדדית בתחום מנהל עסקים.
נושאי הקורס
-
מהותו של מחקר במנהל עסקים
-
תפקידו, מאפייניו ואיתורו של חומר אקדמי ולא אקדמי, קריאת חומר אקדמי לצורך עבודת מחקר, תיעודו והפניה למקורות
-
מאפייני הכתיבה האקדמית – דוגמת: כתיבה ברורה, מדויקת, רציפה (רצף לוגי), הבהרת והגדרת מושגים, כתיבה אינטגרטיבית (שילוב בין מקורות), ביסוס הטיעונים
-
גישות ושיטות מחקר - חשיפה באופן ראשוני למגוון שיטות המחקר הנפוצות.
-
קווי המתאר לכתיבת המחקר כולו (מבנה עבודת התזה)
-
היבטים אתיים בעריכת מחקר אקדמי
מבנה הקורס
הלימוד בקורס מתבסס על מפגשי הדרכה שבהם יוסבר ויודגם עיקר החומר, קריאת פרקים מספר הלימוד, וקריאת מאמרים לצורך הרחבה וליבון של נושאים מסוימים. הקורס בנוי סביב ספר לימוד למחקר במנהל עסקים, בליווי חומרים ומאמרים נוספים שיתעדכנו מעת לעת. במהלך הלמידה יהיה על הסטודנטים להגיש מטלות מסוגים שונים לפי השלבים השונים של תהליך המחקר.
דרישות הקורס
-
נוכחות - בקורס שישה מפגשים מקוונים. הנוכחות בכל המפגשים חובה.
-
קריאת החומר הלימודי של הקורס לקראת מפגשים ולצורך הכנת המטלות.
-
הגשת שלוש מטלות אישיות - לפי השלבים השונים של תהליך המחקר. נחוץ ציון ממוצע של 90 לפחות במטלות על מנת להגיש מועמדות למסלול הלימודים המחקרי (ולכתיבת תזה).
ספר הלימוד המרכזי
Bell, E., Bryman, A., and Harley, B. (2019). Business Research Methods. 5th Edition. Oxford University Press.
ללמידה יתלווה אתר אינטרנט של הקורס שיכלול מגוון חומרי עזר והסברים שיסייעו ללמידה ולהכנת המטלות.