האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

13060 אסטרטגיה עסקית

13060 אסטרטגיה עסקית‏1

3 נקודות זכות

שיוך: תואר שני / מנהל עסקים

תנאי קבלה: קבלה לתואר שני במנהל עסקים, הקורס שיווק (‏13003‎)‏ ושלושה מבין הקורסים: כלכלת עסקים (‏13409‎)‏, ניהול והתנהגות ארגונית (‏13004‎)‏, חשבונאות למנהלים (‏13002‎)‏, ניהול פיננסי (‏13005‎)‏.

פיתוח הקורס : ד"ר אילה ברנסון, ד"ר אדית שלו

יועצים: פרופ' יורם קלמן

רקע:

בשנים האחרונות, הסביבה התחרותית נתונה לשינויים רבים ומהירים, המהווים אתגר עסקי וניהולי למנהלי חברות. בסביבה כזו, הבנה אסטרטגית ותוכנית ברורה הינם מרכיב חיוני למנהלים השואפים לנווט את דרכו של הארגון בהצלחה. לאור זאת, הקורס ״אסטרטגיה עסקית״ שואף להקנות לסטודנטים את הכלים והמסגרות האנליטיות הנחוצות לניהול מיטבי. באמצעות שילוב של מושגים תיאורטיים ויישומים, הסטודנטים יפתחו את המיומנויות לזהות הזדמנויות אסטרטגיות, לנתח סביבות תחרותיות ולגבש אסטרטגיות יעילות המניעות הצלחה ארגונית. הקורס יאתגר את הסטודנטים לחשוב באופן ביקורתי על האופן שבו חברות יוצרות ושומרות על יתרון תחרותי בשוק הגלובלי והדינמי.

מטרות הקורס:

הכרות עם השפה והמינוח המקובלים, התאוריות המרכזיות והמודלים העיקריים שבשימוש בתחום האסטרטגיה

לימוד, הבנה ויישום של כלים המאפשרים ניתוח אתגרים אסטרטגיים, תוך התחשבות בגורמים ארגוניים פנימיים ובכוחות שוק חיצוניים

פיתוח מיומנויות אבחון, הסקת מסקנות, וקבלת החלטות בתנאי חוסר ודאות עסקיים

הבנת האתגר הכרוך בניהול שינוי אסטרטגי והכרת דרכי פעולה להובלת שינוי אסטרטגי

חומר הלימוד

הלימוד בקורס מתבסס על אתר מקוון, שירכז את כלל משאבי הלמידה.

ספר הלימוד המרכזי הינו:

Grant, Robert M. Contemporary Strategy Analysis. Eleventh Edition. John Wiley & Sons, 2021.

פרקי הלימוד בקורס:

מבוא

ניתוח סביבתי וניתוח ענפי

משאבים ויכולות (‏RBV‎)‏

יתרון תחרותי

התפתחות ענפית, הסתגלות ושינוי אסטרטגי


1 להשלכות על צבירת נ"ז בשל חפיפה עם קורס(‏ים‎)‏ אחר(‏ים‎)‏, ראו פירוט החפיפה.