האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

13015 אסטרטגיה עסקית תחרותית

13015 אסטרטגיה עסקית תחרותית‏1

3 נקודות זכות

שיוך: תואר שני / מנהל עסקים

תנאי קבלה: ארבעה מבין הקורסים: כלכלת עסקים, שיווק, חשבונאות למנהלים, ניהול והתנהגות ארגונית, ניהול פיננסי.

פיתוח הקורס: פרופ' אבי פייגנבאום, פרופ' זכי שפר, מרב סקר; טובה צורף (‏עריכה‎)‏

יועצים: פרופ' יאיר אהרוני, פרופ' אביעד בר-חיים, ד"ר יעקב ובר, ד"ר אורלי יחזקאל, פרופ' אברהם משולח, פרופ' אריה רייכל, פרופ' עלי שגב

מטרות הקורס

הקורס נועד להקנות ידע בניהול אסטרטגי במתווה גלובלי. הסטודנטים ירכשו יכולת להמשיג ולנתח באופן ביקורתי את הניהול האסטרטגי של חברות בסביבתן התחרותית. הסטודנטים יפתחו תובנות הנוגעות לניהול אסטרטגי נוכחי ועתידי של חברות בהן הם פועלים. יוקנו כלים והמשגות להבנת מאפיני התחרות והשינויים בענפים ובסביבה הרחבה (‏דוגמת מעבר לפלטפורמות‎)‏, לניהול החברה עצמה (‏בניית יכולות, יצירת הצהרה אסטרטגית והכדרת מיצוב עתידי, ובניית מהלכי צמיחה של החברה בעולם וניהולם בצורה אפקטיבית.

נושאי הלימוד

בניית הצהרה אסטרטגית, פיתוח יכולות אסטרטגיות כולל יכולת הסתגלות ויצירת ערך משותף, כלים לניתוח ענפים ולהתנהלות בענפים משתנים ודינאמיים, אסטרטגיות צמיחה מקומיות וגלובליות, ניהול שיתופי פעולה , ניהול חברות רב לאומיות וניהול שינויים אסטרטגיים.

חומר הלימוד

הלימוד בקורס מבוסס על הספר אסטרטגיה תחרותית גלובלית מאת א' פייגנבאום בהשתתפות ז' שפר (‏האוניברסיטה הפתוחה, 2008‎)‏, על חוברת אירועים ועל מדריך למידה.


1 מסמסטר ב2022 הקורס אינו נלמד עוד.