13012 אחריות תאגידית: בין אתיקה לאסטרטגיה
13012 אחריות תאגידית: בין אתיקה לאסטרטגיה
3 נקודות זכות
שיוך: תואר שני / מנהל עסקים
תנאי קבלה: הקורס ניהול והתנהגות ארגונית ושלושה מבין הקורסים: כלכלת עסקים, שיווק, חשבונאות למנהלים וניהול פיננסי. ידע קודם מומלץ: סוגיות עכשוויות בניהול משאבי אנוש.
פיתוח הקורס: ד"ר רמי קפלן; ד"ר ירון כהן צמח
יועצים: פרופ' ורדה וסרמן, ד"ר עופר סיטבון, ד"ר ריקי גליה
מטרות הקורס
מגמת האחריות החברתית התאגידית נעשתה בשנים האחרונות "מגמת על" הן עולם העסקי הגלובלי והן בשוק המקומי. במסגרת זו אימצו תאגידים רבים אסטרטגיות של אחריות תאגידית והם פועלים כדי ליישם אותן במודעות לאחריות המוטלת עליהם במסגרת החברתית. לפיכך, כיום, על המנהלים/ות בכל דרגי הניהול, להכיר את הכלים העיקריים בתחום וליישמם במסגרת עיסוקיו השוטפים – במשא ומתן עם הספקים, העובדים, הלקוחות, הקהילה ובעלי הזיקה הרלוונטיים לפעילותה ולהצלחתו של התאגיד.
הלומדים יתוודעו במסגרת הקורס לידע תיאורטי ומעשי בתחום, תוך כדי העמקה בגישות אסטרטגיות ויישומיות, שבאמצעותן אפשר לאמץ ולשלב אחריות תאגידית בעולם העסקים.
נושאי הלימוד
-
יסודות האחריות החברתית התאגידית
-
היבטים אתיים של אחריות חברתית תאגידית
-
גישות אסטרטגיות לשילוב אחריות חברתית תאגידית: גישת בעלי זיקה; אסטרטגיות לא שוקיות; ניהול סביבתי ואסטרטגיה; תיאוריות של ערך משותף
-
הקשר האמפירי בין ביצועיים חברתיים וסביבתיים לבין ביצועים פיננסיים
-
מבט ביקורתי על אחריות תאגידית
חומר הלימוד
הלימוד בקורס מבוסס על מקראה ומדריך למידה.