10939 הקולנוע הישראלי במפנה האלף
10939 הקולנוע הישראלי במפנה האלף1
6 נקודות זכות ברמה מתקדמת עם אפשרות לכתיבת עבודה סמינריונית
עמידה בהצלחה בחובות העבודה הסמינריונית תזכה ב-6 נקודות זכות עס.
נקודות זכות עס יחשבו במניין נקודות הזכות הנדרשות כתנאי קבלה לקורסים אחרים.
שיוך: מדעי הרוח / קולנוע
-
תנאי קבלה: 36 נקודות זכות עבור קורסים קודמים, ובכללם הקורסים להבין סרטים: מבוא לאמנות הקולנוע, מבוא לקולנוע ישראלי, וכן עמידה בדרישות האנגלית ובדרישות ההדרכה הביבליוגרפית בספרייה.
פיתוח הקורס: ד"ר יעל מונק (כתיבה)
יועצים: פרופ' נורית גרץ, פרופ' תמר הרמן, פרופ' אביבה חלמיש, פרופ' ג'אד נאמן, ד"ר מירי טלמון
הקורס עוסק בקולנוע העלילתי הישראלי בעשור האחרון של המאה ה-20. היה זה עשור טעון, שראשיתו בשלהי האינתיפדה הראשונה וסופו עם פרוץ האינתיפדה השנייה ("אינתיפדת אל-אקצה"). דווקא בעשור כה עמוס באירועים פוליטיים בחר הקולנוע הישראלי להתנתק מהסוגיות הפוליטיות הבוערות ולשקע עצמו בסוגיות של זהות ומקום. הקורס מציע עיון ביקורתי בסרטי העלילה הבולטים של אותה תקופה.
הקורס מבוסס על הספר גולים בגבולם – הקולנוע הישראלי במפנה האלף מאת יעל מונק (האוניברסיטה הפתוחה, 2011), ועל מקראת מאמרים.
הסרטים הנידונים בקורס
-
אדי קינג (גידי דר, 1992)
-
איה: אוטוביוגרפיה דמיונית (מיכל בת-אדם, 1994)
-
זיכרון דברים (עמוס גיתאי, 1995)
-
האח של דריקס (דורון צברי ואוֹרי ענבר, 1994)
-
החברים של יאנה (אריק קפּלוּן, 1999)
-
החיים על פי אגפא (אסי דיין, 1992)
-
המרחק (דן וולמן, 1994)
-
חולה אהבה בשיכון ג (שבי גביזון, 1995)
-
לילסדה (שמי זרחין, 1995)
-
לנגד עיניים מערביות (יוסף פּיצ'חדזֶה, 1996)
-
מר באום (אסי דיין, 1997)
-
נישואים פיקטיביים (חיים בוזגלו, 1988)
-
נקודת תצפית (דינה צבי-ריקליס, 1990)
-
קלרה הקדושה (ארי פולמן ואורי סיון, 1996)
-
שְחוּר (שמואל הספרי, 1994)
-
שמיכה חשמלית ושמה משה (אסי דיין, 1994)
1 אפשר לכתוב עבודה סמינריונית במסגרת קורס זה, אם כי אין חובה לעשות כן.