10485 סוציולוגיה של החינוך1
6 נקודות זכות ברמה רגילה
שיוך: מדעי החברה / חינוך
שיוך נוסף: מדעי החברה / סוציולוגיה ואנתרופולוגיה
ידע קודם מומלץ: הקורס מבוא לסוציולוגיה.
פיתוח הקורס: פרופ' רונית בוגלר, פרופ' יצחק ברקוביץ, מר עמרי רוזנקרנץ (כתיבה), אדי זילצר (עריכה)
אחראית אקדמית: פרופ' רונית בוגלר
יועצות: פרופ' אודרי אדי רקח, פרופ' דורית טובין, פרופ' עדנה לומסקי-פדר
מטרות הקורס
-
רכישת ידע תאורטי ומחקרי עדכני על סוגיות מרכזיות בסוציולוגיה ובחינוך;
-
למידת סוגיות חינוכיות מגוונות וניתוחן באמצעות כלים סוציולוגיים;
-
פיתוח עמדה וחשיבה ביקורתית בכל סוגיה חינוכית נלמדת;
-
פיתוח ההתעניינות והמעורבות באקטואליה החינוכית בישראל.
חומר הלימוד
חומר הלימוד כולל תשעה פרקים שבהם משולבים מאמרים רלוונטיים.
יחידה 1 |
ייחודה של הסוציולוגיה החינוכית |
יחידה 2 |
פרדיגמות סוציולוגיות |
יחידה 3 |
בית הספר כאִרגון |
יחידה 4 |
בית הספר כסוכן חיברות |
יחידה 5 |
ריבוד, סטטוס, מעמד ושעתוק תרבותי |
יחידה 6 |
הבניית זהות, תיוג והתנגדות |
יחידה 7 |
הכיתה ותוכנית הלימודים |
יחידה 8 |
הסללה, הזדמנויות ואי-שוויון בחינוך |
יחידה 9 |
החינוך הציבורי במאה ה-21 |