10281 ניהול השיווק
6 נקודות זכות ברמה רגילה
שיוך: מדעי החברה / ניהול
ידע קודם מומלץ: הקורס מבוא למיקרוכלכלה.
פיתוח הקורס: אורלי מרגלית, פרופ' שרית מולדובן (אחראית אקדמית לעדכון)
מטרות הקורס
-
לימוד מושגי יסוד המשמשים ככלי ניתוח בניהול בכלל ובשיווק בפרט;
-
הקניית כלי הניתוח העיקריים לקבלת החלטות בשיווק;
-
לימוד חומר תאורטי כתשתית להבנת תהליכים שיווקיים;
-
פיתוח גישה ביקורתית לתאוריות הנלמדות תוך הדגשת קיומם של היבטים תאורטיים מתחרים.
חומר הלימוד
ספר הקורס, עקרונות ניהול השיווק: המהדורה הישראלית (תרגום: א' פרידלנד; האוניברסיטה הפתוחה, 2019), הוא תרגום של הספר:
P. Kotler & K. L. Keller,(2016).A Framework for Marketing Management, Global Edition (6e), Pearson
אתר הקורס מופעל בשיטת הרצפים - המציגה את מכלול חומרי הלימוד של הקורס,
המודפסים והדיגיטליים, בצורה סדורה. רצפי הלמידה מוצגים על פי יחידות הקורס, וכל רצף
מורכב מ"פאזל" אינטראקטיבי של משאבי למידה – טקסטים מהספר, קטעי וידאו, פרסומות רלוונטיות, תרגילים אינטראקטיביים ועוד.
פרקי הספר
פרק 1 |
הגדרת השיווק על פי המציאויות החדשות |
פרק 2 |
פיתוח ויישום אסטרטגיות ותוכניות שיווקיות |
פרק 3 |
זיהוי תובנות שיווקיות וחיזוי ביקושים |
פרק 4 |
בניית יחסי נאמנות לטווח ארוך |
פרק 5 |
ניתוח שווקים צרכניים ועסקיים |
פרק 6 |
זיהוי פלחי שוק ושוקי מטרה |
פרק 7 |
בניית מיצוב המותג ויכולת תחרותית |
פרק 8 |
יצירת ערך מותג והאצת צמיחה |
פרק 9 |
גיבוש אסטרטגיית מוצר והצגת הצעות חדשות |
פרק 10 |
עיצוב וניהול שירותים |
פרק 11 |
פיתוח אסטרטגיות ותוכניות המחרה |
פרק 12 |
תכנון וניהול ערוצי שיווק משולבים |
פרק 13 |
ניהול עסקי קמעונות, סיטונות ולוגיסטיקה |
פרק 14 |
תכנון וניהול תקשורת שיווקית משולבת |
פרק 15 |
ניהול תקשורת המונים: פרסום, קידום מכירות, אירועים וחוויות, ויחסי ציבור |
פרק 16 |
ניהול תקשורת דיגיטלית: תקשורת מקוונת, רשתות חברתיות, וניידים |
פרק 17 |
ניהול תקשורת אישית: שיווק ישיר ושיווק במסדי נתונים ומכירה אישית |
פרק 18 |
ניהול שיווק אחראי בכלכלה הגלובלית |