Chais2025_Heb_and_Eng-web

Chais2025_Heb-V10 3
00-chais-2025-frontHeb-V11 3
ספר הכנס העשרים 3
יום רביעי, כא בשבט תשפ"ה, 19 בפברואר 2025 3
Proceedings of the 20th Chais Conference 3
גשרים רגשיים: תוכנית ממוחשבת בתיווך מורים לתמיכה בילדים עם אוטיזם 14
יפעת בר (אוניברסיטת בר-אילן), עפר גולן (אוניברסיטת בר-אילן), סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן) 14
מאחורי המסך: בריונות ברשת וניתוק מוסרי בקרב ילדים עם הפרעת התנהגות 14
התפקיד הכפול של טכנולוגיה: הנעה ומדידה של מעורבות תלמידים בסיכון הלומדים מתמטיקה באמצעות תכנון והדפסה בתלת-ממד 14
חוויית השימוש בסיפורים חברתיים שנוצרו על-ידי בינה מלאכותית (AI) ככלי התערבות התנהגותי אצל ילדים בזמן משבר 14
כיצד ניתן לשלב בינה מלאכותית יוצרת בחינוך על-יסודי? תובנות מפעילויות למידה ראשוניות של מורים 14
לירון לוי-נדב (האוניברסיטה הפתוחה), תמר שמיר-ענבל (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה) 14
בחינת הידע הטכנולוגי-פדגוגי-תוכני בשילוב GenAI בקרב מורים בישראל 14
דביר מרגוליס (מכללת סמינר הקיבוצים), תמי זייפרט (מכללת סמינר הקיבוצים) 15
אורלי אלשך (אוניברסיטת בר-אילן), סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן), חפציבה ליפשיץ (אוניברסיטת בר-אילן) 16
התקשרות חרדה ורמת לחץ לאחר מפגש עם מנהלת תומכת או לא תומכת בקרב סטודנטים להוראה: מחקר במציאות מדומה 16
01-Chais2025___Shaar___HEB_Papers 21
מאמרים 21
02-Chais2025_paper_3-מאיה פפו, שחר הררי, חגית מישר-טל 23
החזית המשפחתית: אסטרטגיות תיווך הורי של המדיה בזמן מלחמה 23
The Family Frontline: Parental Media Mediation Strategies During Wartime 23
מבוא 24
סקירת ספרות 24
מתודולוגיה 25
ממצאים 27
שינויים שחלו בדפוסי התיווך ההורי למדיה בעקבות פרוץ המלחמה, בהשוואה לתקופה שקדמה לה 29
דיון ומסקנות 30
סיכום 31
מקורות 32
03-Chais2025_paper_7-מאיה אושר, נגה רזניק, גלעד ברונשטיין, דן כהן-וקס 34
בין הווירטואלי לממשי: קידום חשיבה חישובית של סטודנטים בסביבת למידה מונחית רובוט אנושי מול מבוססת סימולטור 34
Bridging Virtual and Physical: Promoting Students' Computational Thinking in Robot-Guided vs. Simulator-Based Learning Environments 34
הקדמה 35
מטרה ושאלות המחקר 36
אוכלוסיית וסביבת המחקר 36
שיטת המחקר, כלי המחקר וניתוח 36
ממצאים 37
יצירתיות חישובית של סטודנטים בסביבת למידה שונות 37
מיומנויות חשיבה חישובית של סטודנטים בסביבות למידה שונות 38
דיון 39
מקורות 40
04-Chais2025_paper_9-דניאל ז'ורבל, נירית גביש, איציק בן-שלוש 41
השפעת הנראות של אוואטאר מבוסס Chat-GPT על האפקטיביות של אימון לראיונות עבודה 41
The Effect of a ChatGPT-Based Avatar's Appearance on the Effectiveness of Job Interview Training 41
מבוא 42
סקירת ספרות 42
שאלות והשערות המחקר 43
שיטת המחקר 43
אוכלוסייה 43
כלי המחקר 43
מערך המחקר 43
מהלך המחקר 45
תוצאות 47
אמצעי מדידה וחישוב 47
זמני האימון 47
ציוני ראיונות 48
שאלות שביעות רצון 48
דיון ומסקנות 49
תודות 50
מקורות 50
05-Chais2025_paper_12-מאיה אושר 51
צ'טבוטים מבוססי AI מול מעריכים אנושיים: ניתוח דיוק ציונים ואיכות משובים בהשכלה הגבוהה 51
AI Chatbots vs. Human Assessors: A Comparative Analysis of Grading Accuracy and Feedback Quality in Higher Education 51
מבוא 52
מטרה ושאלות המחקר 53
אוכלוסיית וסביבת המחקר 53
שיטת המחקר, כלי המחקר וניתוח 53
ממצאים 54
הבדלים במידת דיוק הציונים שניתנו לפרויקטים על ידי צ'טבוטים, המרצה והעמיתים 54
הבדלים באיכות המשובים שניתנו לפרויקטים על ידי צ'טבוטים מול העמיתים 54
דיון 56
מקורות 57
06-Chais2025_paper_24-נחמי זקלס, טלי גזית 59
חוויית השימוש בסיפורים חברתיים שנוצרו על-ידי בינה מלאכותית (AI) ככלי התערבות התנהגותי אצל ילדים בזמן משבר 59
The Experience of Using Social Stories Created by Artificial Intelligence (AI) as a Behavioral Intervention Tool for Children in Times of Crisis 59
רקע תיאורטי 60
AI: השפעתה ועמדות כלפיה 60
AI בתחום הטיפול והחינוך: השלכות 60
הסיפור החברתי: כלי התערבות יעיל? 60
הסיפור החברתי בזמני משבר: פוטנציאל וצורך במחקר 61
מטרות המחקר 61
שיטה 62
תהליך הדגימה 62
כלי המחקר 62
עיבוד נתונים 62
ממצאים 62
דיון ומסקנות 66
מגבלות המחקר 67
מקורות 67
07-Chais2025_paper_26-רונן פורת, הדס לוי גמליאל 71
פיתוח ואימון יכולות מרחביות בקרב סטודנטים להנדסה ואדריכלות באמצעות שילוב אסטרטגיות הוראה והשפעתן על ההישגים האקדמיים 71
Development and Training of Spatial Abilities among Engineering and Architecture Students through Integrated Teaching Strategies and Their Impact on Academic Achievements 71
מבוא 72
סקירת ספרות 73
מתודולוגיה 74
שאלות המחקר 74
מבנה המחקר ומערך הניסוי 74
תוצאות 77
ממצאים עיקריים של השיפור ביכולת המרחבית 77
ממצאים עיקריים לגבי השפעה על ההישגים האקדמיים 79
דיון ומסקנות 81
תובנות עיקריות על אפקטיביות התוכנית 82
תרומת מרכיבי התוכנית 82
הבדלים לפי תחום לימוד ומאפיינים דמוגרפיים 82
השלכות על פרקטיקה חינוכית 82
תרומה למחקר קוגניטיבי וחינוכי 82
השלכות למחקר עתידי 82
מסקנות וכיווני מחקר עתידיים 82
מקורות 83
08-Chais2025_paper_36-לירון לוי-נדב, תמר שמיר-ענבל, אינה בלאו 85
כיצד ניתן לשלב בינה מלאכותית יוצרת בחינוך על-יסודי? תובנות מפעילויות למידה ראשוניות של מורים 85
How Can Generative AI Be Integrated in Secondary Education? Insights from Teachers' Initial Learning Activities 85
מבוא 86
סקירת ספרות 86
מטרת ושאלת המחקר 87
מתודולוגיה 88
משתתפים 88
כלי והליך המחקר 88
ממצאים 88
דיון 90
סיכום, תרומה ומגבלות המחקר 91
מקורות 92
09-Chais2025_paper_43-סיגל עדן, אסנת לנדאו 94
מאחורי המסך: בריונות ברשת וניתוק מוסרי בקרב ילדים עם הפרעת התנהגות 94
Behind the Screen: Cyberbullying and Moral Disengagement Among Children with Behavioral Disorders 94
מבוא 95
ניתוק מוסרי וילדים עם הפרעת התנהגות 95
בריונות ברשת וילדים עם הפרעת התנהגות 95
שיטה 96
אוכלוסיית המחקר 96
כלי המחקר 97
הליך 97
תוצאות 97
דיון 98
סיכום ומגבלות המחקר 99
תודות 99
מקורות 99
10-Chais2025_paper_46-חפציבה ליפשיץ, סיגל עדן, אורלי אלשך 102
שיפור יכולות אקדמיות באמצעות ספר דיגיטלי מונגש מבוסס מודל UDL בקרב לומדים עם מוגבלות שכלית 102
Promoting Academic Performance among Students with Intellectual Disability with UDL Based Digital Book Intervention 102
תקציר 102
מבוא 103
יכולות אקדמיות אצל אנשים עם מש"ה 103
טכנולוגיה לקידום אנשים עם מש"ה 103
שימוש בספר דיגיטלי באוכלוסייה עם מש"ה 104
רציונל ושאלת המחקר 104
כלי המחקר 105
מבחני רקע 105
מבחנים לבדיקת ידע אקדמי 105
ספרים דיגיטליים 105
הליך 106
תוצאות 106
מידת השיפור ברמת הידע כתלות בסוג הספר 107
סיכום ומגבלות המחקר 108
מקורות 108
11-Chais2025_paper_47-רעות ביבי, גילה קורץ 112
בחינת הידע הטכנולוגי-פדגוגי-תוכני בשילוב GenAI בקרב מורים בישראל 112
Examining Technological Pedagogical Content Knowledge in GenAI Integration Among Teachers in Israel 112
מבוא 113
השערות ושאלות המחקר 115
מתודולוגיה 116
כלי המחקר 116
איסוף הנתונים 118
משתתפי המחקר 118
ממצאים 118
מענה להשערות המחקר 118
מענה לשאלת המחקר הראשונה 119
מענה לשאלת המחקר השנייה 120
מענה לשאלת המחקר השלישית 120
דיון 121
מקורות 122
12-Chais2025_paper_49-יפעת בר, עפר גולן, סיגל עדן 125
גשרים רגשיים: תוכנית ממוחשבת בתיווך מורים לתמיכה בילדים עם אוטיזם 125
Building Emotional Bridges: Teachers-Mediated Program to Support Children with Autism 125
התערבויות טכנולוגיות 126
כלי המחקר 128
תוכנית EmotiPlay 129
הליך 129
תודות 133
מקורות 133
13-Chais2025_paper_50-נורית גור-יעיש, שירלי מידז'נסקי 136
התקשרות, חרדה ורמת לחץ לאחר מפגש עם מנהלת תומכת או לא תומכת בקרב סטודנטים להוראה: מחקר במציאות מדומה 136
Preservice Teachers' Attachment Anxiety and their Level of Stress after Encountering Supportive or Unsupportive Manager: a Virtual Reality Study 136
מבוא 137
שאלת והשערות המחקר 138
שיטה 138
משתתפים 138
הליך המחקר 138
שלב ראשון: פיתוח תרחישים לסיטואציות טעונות רגשית 138
שלב שני: המחקר 138
עיבוד וניתוח הנתונים 139
כלי המחקר 139
תוצאות 139
ניתוחים מקדמיים 140
בדיקת השערות 140
דיון 140
מסקנות 141
מקורות 141
14-Chais2025_paper_60-לאורה לוין, סיגל-חוה רותם, ישראל צימרמן 143
התפקיד הכפול של טכנולוגיה: הנעה ומדידה של מעורבות תלמידים בסיכון הלומדים מתמטיקה באמצעות תכנון והדפסה בתלת-ממד 143
Technology's Dual Role: Motivating and Measuring Engagement of At-Risk Students through 3D Design and Printing 143
מבוא 144
מתודולוגיה 145
סביבת המחקר 145
איסוף וניתוח נתונים 145
ממצאים 146
שימוש בטכנולוגיה כדי למדוד את מעורבות התלמידים והתמדתם בלמידה 146
תכנון והדפסה בתלת-ממד כמנוף להנעה ולהתמדה בלמידה 148
מעורבות והתמדה בביצוע המשימה – הדוגמה של נתן 148
הנעה מתוך עניין ורלוונטיות – הדוגמאות של אחמד ומתן 149
דיון ומסקנות 150
תודות 150
מקורות 150
15-Chais2025-Heb___Shaar___HEB_Short papers 152
מאמרים קצרים 153
Blank Page 152
16-Chais2025_ShortPaper_17-אריאלה לונברג, שירן גרמן בן-חיון 155
מוכנים, מסוגלים, מצוידים: תפיסות של מורות ומורים לגבי שילוב בינה מלאכותית בהוראה דרך עדשת מסגרת "WSTP" (מאמר קצר) 155
Ready, Able, Equipped: Teachers' Perceptions of Integrating Artificial Intelligence in Teaching Through the Lens of the 'WSTP' Framework (Short Paper) 155
מבוא 156
סקירת ספרות 156
שיטה 156
גישת המחקר 156
אוכלוסיית המחקר ושדה המחקר 156
הליך המחקר ואתיקה 157
כלי המחקר וניתוח נתונים 157
ממצאים 157
דיון 158
מקורות 158
17-Chais2025_ShortPaper_19-דביר מרגוליס, תמי זייפרט 160
תרומת המעבדה הדיגיטלית ללמידה במקצוע הפניאומטיקה (מאמר קצר) 160
The Impact of Digital Laboratory Implementation on Pneumatics Education (Short Paper) 160
מבוא 161
מתודולוגיה 161
אוכלוסייה וסביבת המחקר 162
כלי המחקר 162
המטלות 162
שאלונים מדורגים בסולם ליקרט 5 דרגות (1="לא מסכים בכלל" עד 5="מסכים מאוד"). 162
תצפיות 162
ראיונות עומק 162
הליך המחקר 163
ממצאים ראשוניים 163
מקורות 164
18-Chais2025_ShortPaper_21-נועה חורש, אבנר כספי, לוי בר גיל 165
מיקרו למידה של ריקוד בעזרת טיקטוק (מאמר קצר) 165
Micro-Learning of Dance Using TikTok (Short Paper) 165
רציונל ומטרת המחקר 166
השערת המחקר 166
שיטת המחקר 166
האוכלוסייה 166
כלי המחקר 166
הליך המחקר 167
תוצאות 167
דיון 167
מקורות 168
19-Chais2025_ShortPaper_25-ליאור אליהו, תמי זייפרט 169
תרומת מרחבי למידה אימרסיביים על חוויית הזרימה ועבודה בקבוצה (מאמר קצר) 169
The Contribution of Immersive Learning Spaces to the Flow Experience and Teamwork (Short Paper) 169
מבוא 170
רקע תיאורטי 170
חוויית הזרימה 170
הפרעת קשב 170
מרחבים אימרסיביים 170
למידה בקבוצות 171
מתודולוגיה 171
מטרות המחקר 171
משתתפי המחקר 171
כלי המחקר 171
הליך המחקר 171
ניתוח הנתונים 171
אתיקה 172
ממצאים 172
1Q תפיסת חווית הזרימה במרחב האימרסיבי 172
השפעת הפרעת קשב על תפיסת חוויית הזרימה 172
השפעת מסלול הלימודים על תפיסת חוויית הזרימה 172
השפעת סוגי הפעילויות על תפיסת חוויית הזרימה 173
Q2: ההבדלים בחוויית הזרימה בין מתנסים עם וללא הפרעת קשב 173
השפעת הפרעת קשב על יכולת הריכוז 173
השפעת סוג הפעילות על יכולת הריכוז 173
Q3: השפעת מאפיינים אישיים ולימודיים על חווית זרימה: מודל נתיבים 173
Q4: תפיסת העבודה בקבוצה במרחבים האימרסיביים 174
Q5: שימוש עתידי במרחבים האימרסיביים 174
דיון ומסקנות 174
מקורות 175
20-Chais2025_ShortPaper_29-ארנון הרשקוביץ, אלונה פורקוש ברוך, שלומי חנוכה 177
שימוש בלוח בקרה בית-ספרי לסיוע בקבלת החלטות מבוססת-נתונים: פעולות נדרשות ברמה מערכתית 177
Using a School Dashboard to Support Data-Driven Decision-Making: Required Systemic-Level Actions 177
הקדמה 178
מתודולוגיה 178
משתתפי המחקר ואיסוף הנתונים 178
כלי המחקר והליך המחקר 178
ניתוח הנתונים 178
ממצאים 179
מדיניות 179
שיפור הפלטפורמה 179
פיתוח מקצועי 180
טכני 180
דיון 180
תודות 180
מקורות 180
21-Chais2025_ShortPaper_32-מרב רוטרי-סבן, מירי שינפלד 182
פיתוח מיומנויות המאה ה-21 בסביבה וירטואלית בפרויקט TEC שיתופיות מרובה (מאמר קצר) 182
Developing 21st Century Skills in a Virtual Environment in the TEC Multiple Collaborations Project (Short Paper) 182
מבוא 183
רקע תיאורטי 183
מתודולוגיה 184
ממצאים 184
דיון ומסקנות 184
מקורות 185
22-Chais2025_ShortPaper_34-ניזאר ביטאר, ניצה דוידוביץ 187
בין חברותא לדיגיטל: מבט חדש על שילוב למידה דיגיטלית בהשכלה הגבוהה בישראל (מאמר קצר) 187
Between 'Hevruta' and Digital: A Fresh Perspective on Digital Learning Integration in Israeli Higher Education (Short Paper) 187
מבוא 188
סקירת ספרות 188
שיטת המחקר 189
משתתפים ודגימה 189
כלי המחקר ואיסוף הנתונים 189
ניתוח הנתונים 189
ממצאים 189
מסגרת האינטגרציה התרבותית-טכנולוגית (CTIF) 190
דיון ומסקנות 190
התרומה התיאורטית 190
המלצות יישומיות 190
מגבלות המחקר וכיווני מחקר עתידיים 191
מסקנות והמלצות 191
מקורות 191
23-Chais2025_ShortPaper_38-שלומית חדד, מור דשן 192
הוראה בעת מלחמה: תמיכת רכזי תקשוב, שמירת שגרת הוראה וניסיון קודם ומעורבות מורים בפעילויות למידה מרחוק במלחמת "חרבות ברזל" (מאמר קצר) 192
Teaching in Wartime: ICT Support, Routine Maintenance, Prior Experience and Teacher Engagement during the "Iron Swords" War (Short Paper) 192
מבוא 193
שיטה 194
משתתפים 194
הליך וכלי מחקר 194
ממצאים 195
פעילויות הוראה ולמידה סינכרוניות 196
פעילויות הוראה ולמידה אסינכרוניות 196
פעילויות הוראה ולמידה אותנטיות 197
דיון ומסקנות 197
תודות 198
מקורות 198
24-Chais2025_ShortPaper_51-אלומה אפל, מיטל אמזלג, ערן אהרונסון, אילת בוטמן 199
שילוב צ'אט מבוסס AI כמורה בשיעור תכנות לסטודנטים לתואר ראשון במדעי המחשב (מאמר קצר) 199
Integration of AI-Powered Chat as Primary Instructor in Undergraduate Computer Science Programming Courses (Short Paper) 199
שילוב בינה מלאכותית יצרנית (GenAI) בהוראת תכנות 200
שאלות המחקר 200
מתודולוגיה 201
אוכלוסיית המחקר 201
הליך המחקר 201
כלי המחקר 201
איסוף וניתוח הנתונים 203
אתיקה 203
ממצאים 203
הישגים אקדמיים 203
שימושים לימודיים ב- GenAI 203
הישגי סטודנטים המשתמשים ב-GenAI 204
דיון 204
מגבלות המחקר 205
מחקרי המשך 205
תודות 205
מקורות 205
25-Chais2025_ShortPaper_58-חגית הרן, שירלי מידז'נסקי 207
האם מורים בחינוך העל-יסודי תופסים הערכה מבוססת מערכת לניהול למידה כמטפחת יכולות של ויסות עצמי בקרב תלמידיהם? (מאמר קצר) 207
Do Secondary School Teachers Perceive LMS-based Assessment as Fostering SRL? (Short Paper) 207
מבוא 208
26-Chais2025_ShortPaper_64-עביר אבו צבייח, יעל סידי, עדי ברן 215
מטה-קוגניציה והדמיה תלת-ממדית פעילה בכימיה (מאמר קצר) 215
Metacognition and Active 3D Imaging in Chemistry (Short Paper) 215
מבוא 216
שיטה 216
אוכלוסייה 216
כלים 216
הליך 217
מדדים 217
תוצאות 217
דיון 217
מקורות 218
27-Chais2025_ShortPaper_65-אור כהן, מירי שינפלד 219
גורמים המשפיעים על שינוי עמדות בלמידה שיתופית מקוונת בסביבה מרובת תרבויות (מאמר קצר) 219
Factors Influencing Attitude Change in Online Collaborative Learning within a Multicultural Environment (Short Paper) 219
מבוא 220
רקע תיאורטי 220
למידה שיתופית מקוונת 220
מודל TEC: חדשנות בלמידה שיתופית רב-תרבותית 221
מנהיגות בסביבות למידה מקוונות 221
מתודולוגיה 221
מטרות המחקר והשערות 221
אוכלוסיית המחקר 222
כלי המחקר 222
ממצאים 223
נכון למועד כתיבת מאמר זה, טרם הושלם ניתוח הנתונים המלא. הניתוח הסטטיסטי המעמיק יבוצע לאחר השלמת איסוף כלל הממצאים. 223
דיון 223
מקורות 223
28-Chais2025_ShortPaper_69-נג'לא מדבק, ענבל טובי-ערד 224
ביטוי מילולי לתפיסה מרחבית של סימטריה מולקולרית (מאמר קצר) 224
Verbal Expression of Spatial Perception of Molecular Symmetry (Short Paper) 224
מבוא 225
שאלת המחקר 225
מתודולוגיה 225
כלי המחקר 226
ממצאים 226
דיון וסיכום 227
ממצאי המחקר מצביעים על כך שאחוז התיאורים המדויקים של אלמנטי הסימטריה הוא נמוך משמעותית בהשוואה ליכולת לשרטטם. מניתוח דפוסי התיאור המילולי ובדיקת סוגי השגיאות, נראה כי סוג השגיאה הנפוץ ביותר הוא שגיאה תחבירית (כמחצית מהמקרים של תיאור מישור, וכחמישית מה... 227
מחקרי המשך ירחיבו את אוכלוסיית המחקר, יבדקו את הפער בביטוי המלולי והויזואלי בסביבה ללא טכנולוגיה (למשל – סביבת בחינה) ויבחנו את רמות ההבנה של הסטודנטים בעקבות השימוש בטכנולוגיה, במטרה לפתח דרכים לשיפור ההוראה וההערכה של הלמידה בהקשר של תפיסה מרחבית בכ... 227
מקורות 227
29-Chais2025_ShortPaper_70-אביה בן-ארי, רינת ב. רוזנברג-קימה 229
תכנות אקספרסיבי ככלי לתמיכה רגשית אצל ילדים במהלך מלחמת ׳חרבות ברזל׳ (מאמר קצר) 229
Expressive Coding as a Tool for Emotional Support in Children During the Iron Swords War (Short Paper) 229
מבוא 230
רקע תאורטי 230
עידן דיגיטלי רווי משברים 230
כתיבה אקספרסיבית: ביטוי עצמי לטיפוח שלומות וחוסן 230
תכנות אקספרסיבי: כתיבה וביטוי עצמי בעידן הדיגיטלי 231
שיטה 231
משתתפים 231
איסוף וניתוח הנתונים 231
מהלך המחקר 231
תוצאות 231
בדידות והיעדר ביטחון: תמות בולטות בסיפורי ילדים המתגוררים באזור מלחמה 231
סיכום ומסקנות 233
מקורות 233
30-Chais2025-Heb____Shaar___HEB_Posters 235
פוסטרים 235
31-Chais2025_Poster_8-גל יעבץ 237
אוניברסיטאות בזמן מלחמה: השימוש בפייסבוק של האוניברסיטאות בישראל בזמן מלחמת 'חרבות ברזל' (פוסטר) 237
Universities During Wartime: The Use of Facebook by Israeli Universities During 'Swords of Iron' War (Poster) 237
מקורות 238
32-Chais2025_Poster_20-רינה פולונסקי, פולינה סולוביובה, חגית מישר-טל 239
אתגרים, הזדמנויות ודרכי התמודדות של סטודנטים עולים חדשים בלמידה מקוונת (פוסטר) 239
Challenges, Opportunities and Coping Methods of New Immigrant Students in Online Learning (Poster) 239
מקורות 240
33-Chais2025_Poster_22-קרן גינזברג, גל דנון, איל רבין 241
עמדות וחסמים של מורות לגבי שילוב כלי בינה מלאכותית בהוראה בכיתות א'-ח' בישראל ובארצות הברית (פוסטר) 241
Attitudes and Barriers of Teachers Regarding the Integration of AI Tools in Elementary Education in Israel and the United States (Poster) 241
מקורות 242
34-Chais2025_Poster_23-הילין זעריר, אתי לב 243
השפעת לימוד שפה באמצעות אפליקציית Mondly על רכישת אוצר מילים ושיפור מיומנויות הדיבור בשפה הערבית (פוסטר) 243
The Impact of Language Learning via the Mondly App on Vocabulary Acquisition and Speaking Skills Development in Arabic (Poster) 243
מקורות 244
35-Chais2025_Poster_28-עידית גת, מאיה אושר, מירי ברק 245
אסטרטגיות לעיצוב מסגרת הוראה לשילוב אפקטיבי ואתי של בינה מלאכותית יוצרת בחינוך מדעי (פוסטר) 245
Strategies for Designing an Instructional Framework for Effective and Ethical GenAI Integration in Science Education (Poster) 245
מקורות 246
36-Chais2025_Poster_30-יעל צור, טלי היימן, דורית אולניק-שמש 247
תרומתה של תוכנית התערבות דיגיטלית למורים, מבוססת משחק רציני, לקידום שילוב מיטבי של מתבגרים עם אוטיזם בחינוך הרגיל (פוסטר) 247
Facilitating the Inclusion of Adolescents with ASD (Autism Spectrum Disorder): The Efficacy of a Digital Intervention Program for Educators, Based on Serious Games (Poster) 247
מקורות 248
37-Chais2025_Poster_35-ניזאר ביטאר, ניצה דוידוביץ 249
מהפכה דיגיטלית בהשכלה הגבוהה: חוויות מרצים בהטמעת למידה דיגיטלית במוסד אקדמי בישראל (פוסטר) 249
Digital Revolution in Higher Education: Faculty Experiences with Digital Learning Implementation in an Israeli Academic (Poster) 249
מקורות 250
38-Chais2025_Poster_37-גילה קורץ, נוהר רז פוגל, היילי וייגלט מרום, אורן בן אהרון, עמרי כהנא 251
שילוב כלי בינה מלאכותית יוצרת בלמידה אקדמית: ניתוח דפוסי שימוש בקרב סטודנטים לתואר ראשון (פוסטר) 251
Integration of Generative AI (GenAI) Tools in Academic Learning: Analysis of Usage Patterns Among Undergraduate Students (Poster) 251
39-Chais2025_Poster_39-סופי אסף, טלאור משעני, היילי וייגלט 253
דפוסי קריאה ומידת ההבנה של טקסטים המוצגים בכתיבה רב-מגדרית לעומת חד-מגדרית בקרב סטודנטים – מחקר במעקב עיניים (פוסטר) 253
Reading Patterns and Text Comprehension Presented in Multi-Gender Writing in Comparison to Single-Gender Writing among Students – an Eye-Tracking Study (Poster) 253
מקורות 254
40-Chais2025_Poster_40-זיו ארזי, תמר שמיר-ענבל, אינה בלאו 255
השפעת האינטראקטיביות על תהליכי הבניית ידע בעידן הבינה המלאכותית הגנרטיבית (פוסטר) 255
The Impact of Interactivity on Knowledge Construction in the Age of Generative AI (Poster) 255
מקורות 256
41-Chais2025_Poster_41-איל רבין, יפעת פילו, ישי מור 257
שותפות אקדמיה-שדה: פיתוח מסגרת כשירות בינה מלאכותית למורים ותלמידים (פוסטר) 257
Research-Practice Partnership: Developing an Artificial Intelligence Competency Framework for Teachers and Students (Poster) 257
מקורות 258
42-Chais2025_Poster_52-בת-אל אזולאי, רוית סולימן, איילת ויצמן 259
שילוב רובוטים חינוכיים בגן הילדים השפעות על התפתחות קוגניטיבית, חברתית ושפתית (פוסטר) 259
Integrating Educational Robots in Kindergarten Effects on Cognitive, Social and Language Development (Poster) 259
מקורות 260
43-Chais2025_Poster_53-אמל סלימאן, הנא אבו חמד, שלומית חדד 261
עמדות מורים כלפי שילוב מחוללי משחקים דיגיטליים בהוראת המדעים במגזר הערבי (פוסטר) 261
Teachers' Attitudes Towards the Integration of Digital Game Generators in Science Teaching in the Arab Sector (Poster) 261
מקורות 262
44-Chais2025_Poster_55-סימה הנדריקסון, יעל סידי, קרן ספקטור פרצל 263
עיצוב אמפתי דיגיטלי של סביבות למידה (פוסטר) 263
Digital Empathy Design in Education (Poster) 263
Abstract 263
תקציר 263
מבוא 263
שיטת המחקר 264
תרומת המחקר 264
מקורות 264
45-Chais2025_Poster_56-ערן שפירא, איילת ויצמן, מור שיטרית 266
מסע אימרסיבי למאדים: תהליך למידה ייחודי בקורס אימרסיב (פוסטר) 266
Immersive Journey to Mars: A Unique Learning Process in an Immersive Course (Poster) 266
מקורות 267
46-Chais2025_Poster_71-בטי שרייבר, ורד כהן 268
שימוש בטכנולוגיית מציאות מדומה להפחתת התקפי חרדה אצל מתבגרת עם הפרעות רגשיות (פוסטר) 268
Using Virtual Reality with 360 Video in Reducing Anxiety Attacks of an Adolescent Girl with an Emotional Disorder (Poster) 268
מקורות 269
47-Chais2025_Poster_72-בטי שרייבר, פזית זוהר 270
הבלוגר: פיתוח תפקודים ניהוליים באמצעות יישומי בינה מלאכותית ויצירת בלוג לימודי (פוסטר) 270
The Blogger: Developing Executive Functions through AI Applications and YouTube Blog Creation (Poster) 270
מקורות 271
48-Chais2025_Poster_73-בטי שרייבר, דנה ויטנר-קארו 272
שימוש בבוט וירטואלי לפיתוח אומדן זמן והתמדה בהכנת שיעורי בית (פוסטר) 272
Using Virtual Bot to Enhance Time Estimation and Persistence During Homework (Poster) 272
מקורות 273
49-Chais2025_Poster_76-טום ירושלמי, אלעד טל, מאי וינטר, היילי וייגלט-מרום 274
השפעת מקור הטקסט (AI או מומחה) על מהימנות ודפוסי קריאה: ניתוח מעקב תנועות עיניים (פוסטר) 274
The Impact of Text Origin (AI or Expert) on Credibility and Reading Patterns: An Eye-Tracking Analysis (Poster) 274
מקורות 275
50-Chais2025_Poster_77-סיג'וד אקדיים, מירי שינפלד 276
שינוי עמדות בקרב סטודנטים ערבים ויהודים בסביבה המקוונת של TEC (פוסטר) 276
Changing Attitudes among Arab and Jewish students in the TEC Online Environment (Poster) 276
מקורות 277
51-Chais2025_Poster_79-טלי מדינה נוימן 278
השפעת ChatGPT על למידה מותאמת אישית בקרב אוכלוסיות עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז (פוסטר) 278
The Impact of ChatGPT on Personalized Learning Among Populations with Learning Disabilities and ADHD. (Poster) 278
מקורות 279
52-Chais2025_paper_1-אורית בן שושן 280
פיתוח ספרייה דיגיטלית עם משחקים נגישים לילדים עם מוגבלות קוגניטיבית )פוסטר( 280
Development of a digital library with accessible games for children with cognitive disabilities (poster) 280
Abstract 280
תקציר 281
מקורות 282
53-Chais2025-Heb____Shaar___HEB_Panel 283
פאנל 283
54-Chais2025_Panel_74-עינת גיל, איל רבין, ליאת אייל, עמיר גפן, יפעת פילו, מעיין שי סייג, רחל יעקובסון, ישי מור 285
תהליכי מחקר ופיתוח כמינוף להטמעה בהיקף רחב של בינה מלאכותית בחינוך (פאנל) 285
Research and Development Processes as Leverage for a Wide-scale Assimilation of Artificial Intelligence in Education (Panel) 285
מקורות 287
55-Chais2025_Panel_87-אמיר וינר, נטע בודנר, בני זקס, ניצה גרי, יעל יונג 289
שילוב מודלים תלת-ממדיים ובינה מלאכותית יוצרת בסביבות למידה וירטואליות: הוראה במטאוורס בקורס אמנות הרנסנס והבארוק (פאנל) 289
Integration of 3D Models and Generative Artificial Intelligence in Virtual Learning Environments: Teaching Renaissance and Baroque Art in the Metaverse (Panel) 289
יוזמת המטאוורס באוניברסיטה הפתוחה (אמיר וינר, בני זקס ופרופ' ניצה גרי) 290
התנסויות בקורס אמנות הרנסנס והבארוק (ד"ר יעל יונג, בני זקס וד"ר נטע בודנר) 290
56-Chais2025-Heb____Shaar___HEB_Closing Session 291
מושב נעילה 291
57-Chais2025_Closing Session_88-יורם קלמן, אורלי וייסר, שרה גורי, רפי נחמיאס, יורם עשת, שיזף רפאלי, מירי שינפלד 293
בחזרה לעתיד: מה למדנו מעשרים שנות מחקרי טכנולוגיות למידה בכנסי צ'ייס (מושב נעילה) 293
Back to the Future: Lessons Learned from Twenty Years of Learning Technologies Research at the CHAIS Conferences (Closing Session) 293
58-Chais2025-Afor 295
פוסטרים 295
Chais2025_Eng-V5-REV 297
00___chais-2025-frontEng 390
Proceedings of the 20th Chais Conference 390
ספר הכנס העשרים 390
יום רביעי, כא בשבט תשפ"ה, 19 בפברואר 2025 390
9:00-9:45 Networking and Registration 380
9:45-10:45 Opening Session (Chais Auditorium) 380
Welcoming Remarks 380
Opening Keynote 380
10:45-11:00 Break 380
11:00-12:30 Parallel Session A (Morning) 379
A2 Full Papers: Integrating AI Into the Education Systems: 379
Teachers' Perspectives (Chais Auditorium) 379
A3 Short Papers: Technology in the Service of Teaching and Learning in Science (Kanbar Hall) 378
12:30-13:30 Lunch Break 377
13:30-15:00 Parallel Session B (Afternoon) 376
B2 Full Papers: Social and Emotional Aspects of Using Technologies (Chais Auditorium) 376
15:00-15:15 Break 374
15:15-16:45 Parallel Session C (Afternoon) 374
C2 Poster Session 2 (Chais Auditorium) 372
C3 Workshop – Metaversity – Teaching Practicum in the Metaverse (Lamda Hall) 371
16:45-17:15 Break and Poster Exhibition (Neudorfer Plaza) 370
17:15-18:15 Closing Session (Neudorfer Auditorium) 370
18:15-18:45 A Special Closing Event Honoring 20 Years of Activity and Research at Chase's Conferences (Neudorfer Auditorium) 370
01-Chais2025_Papers 368
02-Chais2025_paper_33 366
'Together We Will Win' – Innovation and Collaboration in Emergency Teaching in Temporary Learning Spaces 366
'ביחד ננצח' – חדשנות ושיתופיות בהוראה בחירום במרחבי למידה זמניים 366
Introduction 366
Research Questions 364
Methodology 363
Findings 363
Integration of Technological Tools in Teaching and Learning Processes 363
Collaboration Between Educators and Among Learners 361
Discussion 359
References 357
03-Chais2025_paper_42 354
Teacher Professional Development for Integrating Generative AI in Education: Techno-Pedagogical Competencies, Practical Applications, and Challenges 354
פיתוח מקצועי למורים לשילוב בינה מלאכותית גנרטיבית בחינוך: מיומנויות טכנו-פדגוגיות, יישומים מעשיים ואתגרים 354
Introduction 353
Methodology 352
Findings and Discussion 351
Challenges and Barriers 349
Conclusions and Recommendations 347
References 347
04-Chais2025_paper_44 345
"We Need More Than Tools": Examining AI-Focused Professional Development Challenges Through the DigCompEdu AI Supplement Framework 345
"אנחנו צריכים יותר מכלים": בחינת האתגרים בפיתוח מקצועי ממוקד בינה מלאכותית באמצעות מודל DigCompEdu AI Supplement 345
Literature review 344
Methodology 343
Participants and Context 343
Research Tools and Procedure 343
Findings and Discussion 342
This study examines the challenges that emerge in AI-focused TPD programs through the lens of the DigCompEdu AI Supplement (Bekiaridis & Attwell, 2024), which specifically addresses educators' AI competencies. Analysis of the interview data yielded 33... 342
Theme 1: Content-Related Barriers in AI-Focused TPD 342
Theme 2: Critical Content Gaps in AI-Focused TPD 341
Theme 3: Operational Challenges in TPD Structure and Timing 339
Conclusions 338
Limitations and Future Research 337
References 337
05-Chais2025_Short Papers 335
06-Chais2025_paper_5 332
Digital Curation in Science Education: A New Learning Pathway to Contribute Student Engagement with Socio-Scientific Issues (Short Paper) 332
אוצרות דיגיטלית בחינוך מדעי: דרך למידה חדשה לתרומה על מעורבות התלמידים בסוגיות חברתיות-מדעיות (מאמר קצר) 332
Introduction 331
Research Aim 331
Methodology 331
Findings 330
Discussion 329
Conclusion 328
References 328
07-Chais2025_paper_59 326
Teaching STEM with Educational Robotics: Competencies and Professional Development (Short Paper) 326
הוראת STEM עם רובוטיקה חינוכית: כישורים ופיתוח מקצועי (מאמר קצר) 326
Introduction 325
Methodology 325
Participants 325
Research Tools 325
A Task-Centered PD 324
Findings 324
Competencies for Robotics Integration 324
Impact of the PD Program 323
Conclusions 322
References 321
08-Chais2025_paper_75 320
Simulations Storybook: Supporting Young Children's Growing Understanding of Complex Systems (Short Paper) 320
ספר סימולציות: תמיכת הצמיחה בידע של ילדים צעירים על אודות מערכות מורכבות (מאמר קצר) 320
Method 319
Findings 318
Discussion 315
References 315
09-Chais2025_Posters 313
10-Chais2025_paper_10 310
Technological Interface Components That Support Accelerated Learning in the Acquisition of Foreign Language Vocabulary (Poster) 310
שילוב רכיבי ממשקים התומכים בהאצת למידה בסביבה של מציאות מדומה ללמידת אוצר מילים בעברית כשפה זרה (פוסטר) 310
References 309
11-Chais2025_paper_18 308
Digital vs Active Learning: Academic English in a Multicultural Society (Poster) 308
למידה פעילה לעומת דיגיטלית: שיפור אנגלית אקדמאית בחברה רב-תרבותית (פוסטר) 308
References 307
12-Chais2025_paper_31 306
Artificial Intelligence in Education:Digital Skill or Academic Dishonesty? (Poster) 306
בינה מלאכותית בחינוך: מיומנות דיגיטלית או הונאה אקדמית? (פוסטר) 306
References 305
13-Chais2025_paper_45 304
Online Coaching as a Space for Developing Teachers' Social-Emotional Skills: A Reexamination of the Media Naturalness Theory (Poster) 304
אימון מקוון כמרחב לפיתוח מיומנויות חברתיות-רגשיות של מורים: בחינה מחודשת של תיאוריית טבעיות המדיה (פוסטר) 304
References 303
14-Chais2025_paper_54 302
Fostering AI Literacy Through Educational Workshop: Understanding and Ethical Perspectives Among High School Students (Poster) 302
טיפוח אוריינות בינה מלאכותית באמצעות סדנא חינוכית: הבנה ותפיסות אתיות בקרב תלמידי תיכון (פוסטר) 302
References 301
15-Chais2025_paper_63 300
Learning Techniques and Technology in Achieving Academic Success among Students with Disabilities in Higher Education (Poster) 300
טכניקות לימוד וטכנולוגיה בהשגת הצלחה אקדמית בקרב סטודנטים עם מוגבלויות בהשכלה גבוהה (פוסטר) 300
References 299
16-Chais2025_paper_66 298
Problem-Solving before Instruction (PS-I) in Engineering Education: Mechanisms, How tos, and Outcomes (Poster) 298
פתרון בעיות לפני הוראה ישירה:מנגנונים, שיטות יישום ותוצאות (פוסטר) 298
References 297
Blank Page 2
Blank Page 391

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw