Chais2025_Heb-V10
|
3 |
00-chais-2025-frontHeb-V11
|
3 |
ספר הכנס העשרים
|
3 |
יום רביעי, כא בשבט תשפ"ה, 19 בפברואר 2025
|
3 |
Proceedings of the 20th Chais Conference
|
3 |
גשרים רגשיים: תוכנית ממוחשבת בתיווך מורים לתמיכה בילדים עם אוטיזם
|
14 |
יפעת בר (אוניברסיטת בר-אילן), עפר גולן (אוניברסיטת בר-אילן), סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן)
|
14 |
מאחורי המסך: בריונות ברשת וניתוק מוסרי בקרב ילדים עם הפרעת התנהגות
|
14 |
התפקיד הכפול של טכנולוגיה: הנעה ומדידה של מעורבות תלמידים בסיכון הלומדים מתמטיקה באמצעות תכנון והדפסה בתלת-ממד
|
14 |
חוויית השימוש בסיפורים חברתיים שנוצרו על-ידי בינה מלאכותית (AI) ככלי התערבות התנהגותי אצל ילדים בזמן משבר
|
14 |
כיצד ניתן לשלב בינה מלאכותית יוצרת בחינוך על-יסודי? תובנות מפעילויות למידה ראשוניות של מורים
|
14 |
לירון לוי-נדב (האוניברסיטה הפתוחה), תמר שמיר-ענבל (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
|
14 |
בחינת הידע הטכנולוגי-פדגוגי-תוכני בשילוב GenAI בקרב מורים בישראל
|
14 |
דביר מרגוליס (מכללת סמינר הקיבוצים), תמי זייפרט (מכללת סמינר הקיבוצים)
|
15 |
אורלי אלשך (אוניברסיטת בר-אילן), סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן), חפציבה ליפשיץ (אוניברסיטת בר-אילן)
|
16 |
התקשרות חרדה ורמת לחץ לאחר מפגש עם מנהלת תומכת או לא תומכת בקרב סטודנטים להוראה: מחקר במציאות מדומה
|
16 |
01-Chais2025___Shaar___HEB_Papers
|
21 |
מאמרים
|
21 |
02-Chais2025_paper_3-מאיה פפו, שחר הררי, חגית מישר-טל
|
23 |
החזית המשפחתית: אסטרטגיות תיווך הורי של המדיה בזמן מלחמה
|
23 |
The Family Frontline: Parental Media Mediation Strategies During Wartime
|
23 |
מבוא
|
24 |
סקירת ספרות
|
24 |
מתודולוגיה
|
25 |
ממצאים
|
27 |
שינויים שחלו בדפוסי התיווך ההורי למדיה בעקבות פרוץ המלחמה, בהשוואה לתקופה שקדמה לה
|
29 |
דיון ומסקנות
|
30 |
סיכום
|
31 |
מקורות
|
32 |
03-Chais2025_paper_7-מאיה אושר, נגה רזניק, גלעד ברונשטיין, דן כהן-וקס
|
34 |
בין הווירטואלי לממשי: קידום חשיבה חישובית של סטודנטים בסביבת למידה מונחית רובוט אנושי מול מבוססת סימולטור
|
34 |
Bridging Virtual and Physical: Promoting Students' Computational Thinking in Robot-Guided vs. Simulator-Based Learning Environments
|
34 |
הקדמה
|
35 |
מטרה ושאלות המחקר
|
36 |
אוכלוסיית וסביבת המחקר
|
36 |
שיטת המחקר, כלי המחקר וניתוח
|
36 |
ממצאים
|
37 |
יצירתיות חישובית של סטודנטים בסביבת למידה שונות
|
37 |
מיומנויות חשיבה חישובית של סטודנטים בסביבות למידה שונות
|
38 |
דיון
|
39 |
מקורות
|
40 |
04-Chais2025_paper_9-דניאל ז'ורבל, נירית גביש, איציק בן-שלוש
|
41 |
השפעת הנראות של אוואטאר מבוסס Chat-GPT על האפקטיביות של אימון לראיונות עבודה
|
41 |
The Effect of a ChatGPT-Based Avatar's Appearance on the Effectiveness of Job Interview Training
|
41 |
מבוא
|
42 |
סקירת ספרות
|
42 |
שאלות והשערות המחקר
|
43 |
שיטת המחקר
|
43 |
אוכלוסייה
|
43 |
כלי המחקר
|
43 |
מערך המחקר
|
43 |
מהלך המחקר
|
45 |
תוצאות
|
47 |
אמצעי מדידה וחישוב
|
47 |
זמני האימון
|
47 |
ציוני ראיונות
|
48 |
שאלות שביעות רצון
|
48 |
דיון ומסקנות
|
49 |
תודות
|
50 |
מקורות
|
50 |
05-Chais2025_paper_12-מאיה אושר
|
51 |
צ'טבוטים מבוססי AI מול מעריכים אנושיים: ניתוח דיוק ציונים ואיכות משובים בהשכלה הגבוהה
|
51 |
AI Chatbots vs. Human Assessors: A Comparative Analysis of Grading Accuracy and Feedback Quality in Higher Education
|
51 |
מבוא
|
52 |
מטרה ושאלות המחקר
|
53 |
אוכלוסיית וסביבת המחקר
|
53 |
שיטת המחקר, כלי המחקר וניתוח
|
53 |
ממצאים
|
54 |
הבדלים במידת דיוק הציונים שניתנו לפרויקטים על ידי צ'טבוטים, המרצה והעמיתים
|
54 |
הבדלים באיכות המשובים שניתנו לפרויקטים על ידי צ'טבוטים מול העמיתים
|
54 |
דיון
|
56 |
מקורות
|
57 |
06-Chais2025_paper_24-נחמי זקלס, טלי גזית
|
59 |
חוויית השימוש בסיפורים חברתיים שנוצרו על-ידי בינה מלאכותית (AI) ככלי התערבות התנהגותי אצל ילדים בזמן משבר
|
59 |
The Experience of Using Social Stories Created by Artificial Intelligence (AI) as a Behavioral Intervention Tool for Children in Times of Crisis
|
59 |
רקע תיאורטי
|
60 |
AI: השפעתה ועמדות כלפיה
|
60 |
AI בתחום הטיפול והחינוך: השלכות
|
60 |
הסיפור החברתי: כלי התערבות יעיל?
|
60 |
הסיפור החברתי בזמני משבר: פוטנציאל וצורך במחקר
|
61 |
מטרות המחקר
|
61 |
שיטה
|
62 |
תהליך הדגימה
|
62 |
כלי המחקר
|
62 |
עיבוד נתונים
|
62 |
ממצאים
|
62 |
דיון ומסקנות
|
66 |
מגבלות המחקר
|
67 |
מקורות
|
67 |
07-Chais2025_paper_26-רונן פורת, הדס לוי גמליאל
|
71 |
פיתוח ואימון יכולות מרחביות בקרב סטודנטים להנדסה ואדריכלות באמצעות שילוב אסטרטגיות הוראה והשפעתן על ההישגים האקדמיים
|
71 |
Development and Training of Spatial Abilities among Engineering and Architecture Students through Integrated Teaching Strategies and Their Impact on Academic Achievements
|
71 |
מבוא
|
72 |
סקירת ספרות
|
73 |
מתודולוגיה
|
74 |
שאלות המחקר
|
74 |
מבנה המחקר ומערך הניסוי
|
74 |
תוצאות
|
77 |
ממצאים עיקריים של השיפור ביכולת המרחבית
|
77 |
ממצאים עיקריים לגבי השפעה על ההישגים האקדמיים
|
79 |
דיון ומסקנות
|
81 |
תובנות עיקריות על אפקטיביות התוכנית
|
82 |
תרומת מרכיבי התוכנית
|
82 |
הבדלים לפי תחום לימוד ומאפיינים דמוגרפיים
|
82 |
השלכות על פרקטיקה חינוכית
|
82 |
תרומה למחקר קוגניטיבי וחינוכי
|
82 |
השלכות למחקר עתידי
|
82 |
מסקנות וכיווני מחקר עתידיים
|
82 |
מקורות
|
83 |
08-Chais2025_paper_36-לירון לוי-נדב, תמר שמיר-ענבל, אינה בלאו
|
85 |
כיצד ניתן לשלב בינה מלאכותית יוצרת בחינוך על-יסודי? תובנות מפעילויות למידה ראשוניות של מורים
|
85 |
How Can Generative AI Be Integrated in Secondary Education? Insights from Teachers' Initial Learning Activities
|
85 |
מבוא
|
86 |
סקירת ספרות
|
86 |
מטרת ושאלת המחקר
|
87 |
מתודולוגיה
|
88 |
משתתפים
|
88 |
כלי והליך המחקר
|
88 |
ממצאים
|
88 |
דיון
|
90 |
סיכום, תרומה ומגבלות המחקר
|
91 |
מקורות
|
92 |
09-Chais2025_paper_43-סיגל עדן, אסנת לנדאו
|
94 |
מאחורי המסך: בריונות ברשת וניתוק מוסרי בקרב ילדים עם הפרעת התנהגות
|
94 |
Behind the Screen: Cyberbullying and Moral Disengagement Among Children with Behavioral Disorders
|
94 |
מבוא
|
95 |
ניתוק מוסרי וילדים עם הפרעת התנהגות
|
95 |
בריונות ברשת וילדים עם הפרעת התנהגות
|
95 |
שיטה
|
96 |
אוכלוסיית המחקר
|
96 |
כלי המחקר
|
97 |
הליך
|
97 |
תוצאות
|
97 |
דיון
|
98 |
סיכום ומגבלות המחקר
|
99 |
תודות
|
99 |
מקורות
|
99 |
10-Chais2025_paper_46-חפציבה ליפשיץ, סיגל עדן, אורלי אלשך
|
102 |
שיפור יכולות אקדמיות באמצעות ספר דיגיטלי מונגש מבוסס מודל UDL בקרב לומדים עם מוגבלות שכלית
|
102 |
Promoting Academic Performance among Students with Intellectual Disability with UDL Based Digital Book Intervention
|
102 |
תקציר
|
102 |
מבוא
|
103 |
יכולות אקדמיות אצל אנשים עם מש"ה
|
103 |
טכנולוגיה לקידום אנשים עם מש"ה
|
103 |
שימוש בספר דיגיטלי באוכלוסייה עם מש"ה
|
104 |
רציונל ושאלת המחקר
|
104 |
כלי המחקר
|
105 |
מבחני רקע
|
105 |
מבחנים לבדיקת ידע אקדמי
|
105 |
ספרים דיגיטליים
|
105 |
הליך
|
106 |
תוצאות
|
106 |
מידת השיפור ברמת הידע כתלות בסוג הספר
|
107 |
סיכום ומגבלות המחקר
|
108 |
מקורות
|
108 |
11-Chais2025_paper_47-רעות ביבי, גילה קורץ
|
112 |
בחינת הידע הטכנולוגי-פדגוגי-תוכני בשילוב GenAI בקרב מורים בישראל
|
112 |
Examining Technological Pedagogical Content Knowledge in GenAI Integration Among Teachers in Israel
|
112 |
מבוא
|
113 |
השערות ושאלות המחקר
|
115 |
מתודולוגיה
|
116 |
כלי המחקר
|
116 |
איסוף הנתונים
|
118 |
משתתפי המחקר
|
118 |
ממצאים
|
118 |
מענה להשערות המחקר
|
118 |
מענה לשאלת המחקר הראשונה
|
119 |
מענה לשאלת המחקר השנייה
|
120 |
מענה לשאלת המחקר השלישית
|
120 |
דיון
|
121 |
מקורות
|
122 |
12-Chais2025_paper_49-יפעת בר, עפר גולן, סיגל עדן
|
125 |
גשרים רגשיים: תוכנית ממוחשבת בתיווך מורים לתמיכה בילדים עם אוטיזם
|
125 |
Building Emotional Bridges: Teachers-Mediated Program to Support Children with Autism
|
125 |
התערבויות טכנולוגיות
|
126 |
כלי המחקר
|
128 |
תוכנית EmotiPlay
|
129 |
הליך
|
129 |
תודות
|
133 |
מקורות
|
133 |
13-Chais2025_paper_50-נורית גור-יעיש, שירלי מידז'נסקי
|
136 |
התקשרות, חרדה ורמת לחץ לאחר מפגש עם מנהלת תומכת או לא תומכת בקרב סטודנטים להוראה: מחקר במציאות מדומה
|
136 |
Preservice Teachers' Attachment Anxiety and their Level of Stress after Encountering Supportive or Unsupportive Manager: a Virtual Reality Study
|
136 |
מבוא
|
137 |
שאלת והשערות המחקר
|
138 |
שיטה
|
138 |
משתתפים
|
138 |
הליך המחקר
|
138 |
שלב ראשון: פיתוח תרחישים לסיטואציות טעונות רגשית
|
138 |
שלב שני: המחקר
|
138 |
עיבוד וניתוח הנתונים
|
139 |
כלי המחקר
|
139 |
תוצאות
|
139 |
ניתוחים מקדמיים
|
140 |
בדיקת השערות
|
140 |
דיון
|
140 |
מסקנות
|
141 |
מקורות
|
141 |
14-Chais2025_paper_60-לאורה לוין, סיגל-חוה רותם, ישראל צימרמן
|
143 |
התפקיד הכפול של טכנולוגיה: הנעה ומדידה של מעורבות תלמידים בסיכון הלומדים מתמטיקה באמצעות תכנון והדפסה בתלת-ממד
|
143 |
Technology's Dual Role: Motivating and Measuring Engagement of At-Risk Students through 3D Design and Printing
|
143 |
מבוא
|
144 |
מתודולוגיה
|
145 |
סביבת המחקר
|
145 |
איסוף וניתוח נתונים
|
145 |
ממצאים
|
146 |
שימוש בטכנולוגיה כדי למדוד את מעורבות התלמידים והתמדתם בלמידה
|
146 |
תכנון והדפסה בתלת-ממד כמנוף להנעה ולהתמדה בלמידה
|
148 |
מעורבות והתמדה בביצוע המשימה – הדוגמה של נתן
|
148 |
הנעה מתוך עניין ורלוונטיות – הדוגמאות של אחמד ומתן
|
149 |
דיון ומסקנות
|
150 |
תודות
|
150 |
מקורות
|
150 |
15-Chais2025-Heb___Shaar___HEB_Short papers
|
152 |
מאמרים קצרים
|
153 |
Blank Page
|
152 |
16-Chais2025_ShortPaper_17-אריאלה לונברג, שירן גרמן בן-חיון
|
155 |
מוכנים, מסוגלים, מצוידים: תפיסות של מורות ומורים לגבי שילוב בינה מלאכותית בהוראה דרך עדשת מסגרת "WSTP" (מאמר קצר)
|
155 |
Ready, Able, Equipped: Teachers' Perceptions of Integrating Artificial Intelligence in Teaching Through the Lens of the 'WSTP' Framework (Short Paper)
|
155 |
מבוא
|
156 |
סקירת ספרות
|
156 |
שיטה
|
156 |
גישת המחקר
|
156 |
אוכלוסיית המחקר ושדה המחקר
|
156 |
הליך המחקר ואתיקה
|
157 |
כלי המחקר וניתוח נתונים
|
157 |
ממצאים
|
157 |
דיון
|
158 |
מקורות
|
158 |
17-Chais2025_ShortPaper_19-דביר מרגוליס, תמי זייפרט
|
160 |
תרומת המעבדה הדיגיטלית ללמידה במקצוע הפניאומטיקה (מאמר קצר)
|
160 |
The Impact of Digital Laboratory Implementation on Pneumatics Education (Short Paper)
|
160 |
מבוא
|
161 |
מתודולוגיה
|
161 |
אוכלוסייה וסביבת המחקר
|
162 |
כלי המחקר
|
162 |
המטלות
|
162 |
שאלונים מדורגים בסולם ליקרט 5 דרגות (1="לא מסכים בכלל" עד 5="מסכים מאוד").
|
162 |
תצפיות
|
162 |
ראיונות עומק
|
162 |
הליך המחקר
|
163 |
ממצאים ראשוניים
|
163 |
מקורות
|
164 |
18-Chais2025_ShortPaper_21-נועה חורש, אבנר כספי, לוי בר גיל
|
165 |
מיקרו למידה של ריקוד בעזרת טיקטוק (מאמר קצר)
|
165 |
Micro-Learning of Dance Using TikTok (Short Paper)
|
165 |
רציונל ומטרת המחקר
|
166 |
השערת המחקר
|
166 |
שיטת המחקר
|
166 |
האוכלוסייה
|
166 |
כלי המחקר
|
166 |
הליך המחקר
|
167 |
תוצאות
|
167 |
דיון
|
167 |
מקורות
|
168 |
19-Chais2025_ShortPaper_25-ליאור אליהו, תמי זייפרט
|
169 |
תרומת מרחבי למידה אימרסיביים על חוויית הזרימה ועבודה בקבוצה (מאמר קצר)
|
169 |
The Contribution of Immersive Learning Spaces to the Flow Experience and Teamwork (Short Paper)
|
169 |
מבוא
|
170 |
רקע תיאורטי
|
170 |
חוויית הזרימה
|
170 |
הפרעת קשב
|
170 |
מרחבים אימרסיביים
|
170 |
למידה בקבוצות
|
171 |
מתודולוגיה
|
171 |
מטרות המחקר
|
171 |
משתתפי המחקר
|
171 |
כלי המחקר
|
171 |
הליך המחקר
|
171 |
ניתוח הנתונים
|
171 |
אתיקה
|
172 |
ממצאים
|
172 |
1Q תפיסת חווית הזרימה במרחב האימרסיבי
|
172 |
השפעת הפרעת קשב על תפיסת חוויית הזרימה
|
172 |
השפעת מסלול הלימודים על תפיסת חוויית הזרימה
|
172 |
השפעת סוגי הפעילויות על תפיסת חוויית הזרימה
|
173 |
Q2: ההבדלים בחוויית הזרימה בין מתנסים עם וללא הפרעת קשב
|
173 |
השפעת הפרעת קשב על יכולת הריכוז
|
173 |
השפעת סוג הפעילות על יכולת הריכוז
|
173 |
Q3: השפעת מאפיינים אישיים ולימודיים על חווית זרימה: מודל נתיבים
|
173 |
Q4: תפיסת העבודה בקבוצה במרחבים האימרסיביים
|
174 |
Q5: שימוש עתידי במרחבים האימרסיביים
|
174 |
דיון ומסקנות
|
174 |
מקורות
|
175 |
20-Chais2025_ShortPaper_29-ארנון הרשקוביץ, אלונה פורקוש ברוך, שלומי חנוכה
|
177 |
שימוש בלוח בקרה בית-ספרי לסיוע בקבלת החלטות מבוססת-נתונים: פעולות נדרשות ברמה מערכתית
|
177 |
Using a School Dashboard to Support Data-Driven Decision-Making: Required Systemic-Level Actions
|
177 |
הקדמה
|
178 |
מתודולוגיה
|
178 |
משתתפי המחקר ואיסוף הנתונים
|
178 |
כלי המחקר והליך המחקר
|
178 |
ניתוח הנתונים
|
178 |
ממצאים
|
179 |
מדיניות
|
179 |
שיפור הפלטפורמה
|
179 |
פיתוח מקצועי
|
180 |
טכני
|
180 |
דיון
|
180 |
תודות
|
180 |
מקורות
|
180 |
21-Chais2025_ShortPaper_32-מרב רוטרי-סבן, מירי שינפלד
|
182 |
פיתוח מיומנויות המאה ה-21 בסביבה וירטואלית בפרויקט TEC שיתופיות מרובה (מאמר קצר)
|
182 |
Developing 21st Century Skills in a Virtual Environment in the TEC Multiple Collaborations Project (Short Paper)
|
182 |
מבוא
|
183 |
רקע תיאורטי
|
183 |
מתודולוגיה
|
184 |
ממצאים
|
184 |
דיון ומסקנות
|
184 |
מקורות
|
185 |
22-Chais2025_ShortPaper_34-ניזאר ביטאר, ניצה דוידוביץ
|
187 |
בין חברותא לדיגיטל: מבט חדש על שילוב למידה דיגיטלית בהשכלה הגבוהה בישראל (מאמר קצר)
|
187 |
Between 'Hevruta' and Digital: A Fresh Perspective on Digital Learning Integration in Israeli Higher Education (Short Paper)
|
187 |
מבוא
|
188 |
סקירת ספרות
|
188 |
שיטת המחקר
|
189 |
משתתפים ודגימה
|
189 |
כלי המחקר ואיסוף הנתונים
|
189 |
ניתוח הנתונים
|
189 |
ממצאים
|
189 |
מסגרת האינטגרציה התרבותית-טכנולוגית (CTIF)
|
190 |
דיון ומסקנות
|
190 |
התרומה התיאורטית
|
190 |
המלצות יישומיות
|
190 |
מגבלות המחקר וכיווני מחקר עתידיים
|
191 |
מסקנות והמלצות
|
191 |
מקורות
|
191 |
23-Chais2025_ShortPaper_38-שלומית חדד, מור דשן
|
192 |
הוראה בעת מלחמה: תמיכת רכזי תקשוב, שמירת שגרת הוראה וניסיון קודם ומעורבות מורים בפעילויות למידה מרחוק במלחמת "חרבות ברזל" (מאמר קצר)
|
192 |
Teaching in Wartime: ICT Support, Routine Maintenance, Prior Experience and Teacher Engagement during the "Iron Swords" War (Short Paper)
|
192 |
מבוא
|
193 |
שיטה
|
194 |
משתתפים
|
194 |
הליך וכלי מחקר
|
194 |
ממצאים
|
195 |
פעילויות הוראה ולמידה סינכרוניות
|
196 |
פעילויות הוראה ולמידה אסינכרוניות
|
196 |
פעילויות הוראה ולמידה אותנטיות
|
197 |
דיון ומסקנות
|
197 |
תודות
|
198 |
מקורות
|
198 |
24-Chais2025_ShortPaper_51-אלומה אפל, מיטל אמזלג, ערן אהרונסון, אילת בוטמן
|
199 |
שילוב צ'אט מבוסס AI כמורה בשיעור תכנות לסטודנטים לתואר ראשון במדעי המחשב (מאמר קצר)
|
199 |
Integration of AI-Powered Chat as Primary Instructor in Undergraduate Computer Science Programming Courses (Short Paper)
|
199 |
שילוב בינה מלאכותית יצרנית (GenAI) בהוראת תכנות
|
200 |
שאלות המחקר
|
200 |
מתודולוגיה
|
201 |
אוכלוסיית המחקר
|
201 |
הליך המחקר
|
201 |
כלי המחקר
|
201 |
איסוף וניתוח הנתונים
|
203 |
אתיקה
|
203 |
ממצאים
|
203 |
הישגים אקדמיים
|
203 |
שימושים לימודיים ב- GenAI
|
203 |
הישגי סטודנטים המשתמשים ב-GenAI
|
204 |
דיון
|
204 |
מגבלות המחקר
|
205 |
מחקרי המשך
|
205 |
תודות
|
205 |
מקורות
|
205 |
25-Chais2025_ShortPaper_58-חגית הרן, שירלי מידז'נסקי
|
207 |
האם מורים בחינוך העל-יסודי תופסים הערכה מבוססת מערכת לניהול למידה כמטפחת יכולות של ויסות עצמי בקרב תלמידיהם? (מאמר קצר)
|
207 |
Do Secondary School Teachers Perceive LMS-based Assessment as Fostering SRL? (Short Paper)
|
207 |
מבוא
|
208 |
26-Chais2025_ShortPaper_64-עביר אבו צבייח, יעל סידי, עדי ברן
|
215 |
מטה-קוגניציה והדמיה תלת-ממדית פעילה בכימיה (מאמר קצר)
|
215 |
Metacognition and Active 3D Imaging in Chemistry (Short Paper)
|
215 |
מבוא
|
216 |
שיטה
|
216 |
אוכלוסייה
|
216 |
כלים
|
216 |
הליך
|
217 |
מדדים
|
217 |
תוצאות
|
217 |
דיון
|
217 |
מקורות
|
218 |
27-Chais2025_ShortPaper_65-אור כהן, מירי שינפלד
|
219 |
גורמים המשפיעים על שינוי עמדות בלמידה שיתופית מקוונת בסביבה מרובת תרבויות (מאמר קצר)
|
219 |
Factors Influencing Attitude Change in Online Collaborative Learning within a Multicultural Environment (Short Paper)
|
219 |
מבוא
|
220 |
רקע תיאורטי
|
220 |
למידה שיתופית מקוונת
|
220 |
מודל TEC: חדשנות בלמידה שיתופית רב-תרבותית
|
221 |
מנהיגות בסביבות למידה מקוונות
|
221 |
מתודולוגיה
|
221 |
מטרות המחקר והשערות
|
221 |
אוכלוסיית המחקר
|
222 |
כלי המחקר
|
222 |
ממצאים
|
223 |
נכון למועד כתיבת מאמר זה, טרם הושלם ניתוח הנתונים המלא. הניתוח הסטטיסטי המעמיק יבוצע לאחר השלמת איסוף כלל הממצאים.
|
223 |
דיון
|
223 |
מקורות
|
223 |
28-Chais2025_ShortPaper_69-נג'לא מדבק, ענבל טובי-ערד
|
224 |
ביטוי מילולי לתפיסה מרחבית של סימטריה מולקולרית (מאמר קצר)
|
224 |
Verbal Expression of Spatial Perception of Molecular Symmetry (Short Paper)
|
224 |
מבוא
|
225 |
שאלת המחקר
|
225 |
מתודולוגיה
|
225 |
כלי המחקר
|
226 |
ממצאים
|
226 |
דיון וסיכום
|
227 |
ממצאי המחקר מצביעים על כך שאחוז התיאורים המדויקים של אלמנטי הסימטריה הוא נמוך משמעותית בהשוואה ליכולת לשרטטם. מניתוח דפוסי התיאור המילולי ובדיקת סוגי השגיאות, נראה כי סוג השגיאה הנפוץ ביותר הוא שגיאה תחבירית (כמחצית מהמקרים של תיאור מישור, וכחמישית מה...
|
227 |
מחקרי המשך ירחיבו את אוכלוסיית המחקר, יבדקו את הפער בביטוי המלולי והויזואלי בסביבה ללא טכנולוגיה (למשל – סביבת בחינה) ויבחנו את רמות ההבנה של הסטודנטים בעקבות השימוש בטכנולוגיה, במטרה לפתח דרכים לשיפור ההוראה וההערכה של הלמידה בהקשר של תפיסה מרחבית בכ...
|
227 |
מקורות
|
227 |
29-Chais2025_ShortPaper_70-אביה בן-ארי, רינת ב. רוזנברג-קימה
|
229 |
תכנות אקספרסיבי ככלי לתמיכה רגשית אצל ילדים במהלך מלחמת ׳חרבות ברזל׳ (מאמר קצר)
|
229 |
Expressive Coding as a Tool for Emotional Support in Children During the Iron Swords War (Short Paper)
|
229 |
מבוא
|
230 |
רקע תאורטי
|
230 |
עידן דיגיטלי רווי משברים
|
230 |
כתיבה אקספרסיבית: ביטוי עצמי לטיפוח שלומות וחוסן
|
230 |
תכנות אקספרסיבי: כתיבה וביטוי עצמי בעידן הדיגיטלי
|
231 |
שיטה
|
231 |
משתתפים
|
231 |
איסוף וניתוח הנתונים
|
231 |
מהלך המחקר
|
231 |
תוצאות
|
231 |
בדידות והיעדר ביטחון: תמות בולטות בסיפורי ילדים המתגוררים באזור מלחמה
|
231 |
סיכום ומסקנות
|
233 |
מקורות
|
233 |
30-Chais2025-Heb____Shaar___HEB_Posters
|
235 |
פוסטרים
|
235 |
31-Chais2025_Poster_8-גל יעבץ
|
237 |
אוניברסיטאות בזמן מלחמה: השימוש בפייסבוק של האוניברסיטאות בישראל בזמן מלחמת 'חרבות ברזל' (פוסטר)
|
237 |
Universities During Wartime: The Use of Facebook by Israeli Universities During 'Swords of Iron' War (Poster)
|
237 |
מקורות
|
238 |
32-Chais2025_Poster_20-רינה פולונסקי, פולינה סולוביובה, חגית מישר-טל
|
239 |
אתגרים, הזדמנויות ודרכי התמודדות של סטודנטים עולים חדשים בלמידה מקוונת (פוסטר)
|
239 |
Challenges, Opportunities and Coping Methods of New Immigrant Students in Online Learning (Poster)
|
239 |
מקורות
|
240 |
33-Chais2025_Poster_22-קרן גינזברג, גל דנון, איל רבין
|
241 |
עמדות וחסמים של מורות לגבי שילוב כלי בינה מלאכותית בהוראה בכיתות א'-ח' בישראל ובארצות הברית (פוסטר)
|
241 |
Attitudes and Barriers of Teachers Regarding the Integration of AI Tools in Elementary Education in Israel and the United States (Poster)
|
241 |
מקורות
|
242 |
34-Chais2025_Poster_23-הילין זעריר, אתי לב
|
243 |
השפעת לימוד שפה באמצעות אפליקציית Mondly על רכישת אוצר מילים ושיפור מיומנויות הדיבור בשפה הערבית (פוסטר)
|
243 |
The Impact of Language Learning via the Mondly App on Vocabulary Acquisition and Speaking Skills Development in Arabic (Poster)
|
243 |
מקורות
|
244 |
35-Chais2025_Poster_28-עידית גת, מאיה אושר, מירי ברק
|
245 |
אסטרטגיות לעיצוב מסגרת הוראה לשילוב אפקטיבי ואתי של בינה מלאכותית יוצרת בחינוך מדעי (פוסטר)
|
245 |
Strategies for Designing an Instructional Framework for Effective and Ethical GenAI Integration in Science Education (Poster)
|
245 |
מקורות
|
246 |
36-Chais2025_Poster_30-יעל צור, טלי היימן, דורית אולניק-שמש
|
247 |
תרומתה של תוכנית התערבות דיגיטלית למורים, מבוססת משחק רציני, לקידום שילוב מיטבי של מתבגרים עם אוטיזם בחינוך הרגיל (פוסטר)
|
247 |
Facilitating the Inclusion of Adolescents with ASD (Autism Spectrum Disorder): The Efficacy of a Digital Intervention Program for Educators, Based on Serious Games (Poster)
|
247 |
מקורות
|
248 |
37-Chais2025_Poster_35-ניזאר ביטאר, ניצה דוידוביץ
|
249 |
מהפכה דיגיטלית בהשכלה הגבוהה: חוויות מרצים בהטמעת למידה דיגיטלית במוסד אקדמי בישראל (פוסטר)
|
249 |
Digital Revolution in Higher Education: Faculty Experiences with Digital Learning Implementation in an Israeli Academic (Poster)
|
249 |
מקורות
|
250 |
38-Chais2025_Poster_37-גילה קורץ, נוהר רז פוגל, היילי וייגלט מרום, אורן בן אהרון, עמרי כהנא
|
251 |
שילוב כלי בינה מלאכותית יוצרת בלמידה אקדמית: ניתוח דפוסי שימוש בקרב סטודנטים לתואר ראשון (פוסטר)
|
251 |
Integration of Generative AI (GenAI) Tools in Academic Learning: Analysis of Usage Patterns Among Undergraduate Students (Poster)
|
251 |
39-Chais2025_Poster_39-סופי אסף, טלאור משעני, היילי וייגלט
|
253 |
דפוסי קריאה ומידת ההבנה של טקסטים המוצגים בכתיבה רב-מגדרית לעומת חד-מגדרית בקרב סטודנטים – מחקר במעקב עיניים (פוסטר)
|
253 |
Reading Patterns and Text Comprehension Presented in Multi-Gender Writing in Comparison to Single-Gender Writing among Students – an Eye-Tracking Study (Poster)
|
253 |
מקורות
|
254 |
40-Chais2025_Poster_40-זיו ארזי, תמר שמיר-ענבל, אינה בלאו
|
255 |
השפעת האינטראקטיביות על תהליכי הבניית ידע בעידן הבינה המלאכותית הגנרטיבית (פוסטר)
|
255 |
The Impact of Interactivity on Knowledge Construction in the Age of Generative AI (Poster)
|
255 |
מקורות
|
256 |
41-Chais2025_Poster_41-איל רבין, יפעת פילו, ישי מור
|
257 |
שותפות אקדמיה-שדה: פיתוח מסגרת כשירות בינה מלאכותית למורים ותלמידים (פוסטר)
|
257 |
Research-Practice Partnership: Developing an Artificial Intelligence Competency Framework for Teachers and Students (Poster)
|
257 |
מקורות
|
258 |
42-Chais2025_Poster_52-בת-אל אזולאי, רוית סולימן, איילת ויצמן
|
259 |
שילוב רובוטים חינוכיים בגן הילדים השפעות על התפתחות קוגניטיבית, חברתית ושפתית (פוסטר)
|
259 |
Integrating Educational Robots in Kindergarten Effects on Cognitive, Social and Language Development (Poster)
|
259 |
מקורות
|
260 |
43-Chais2025_Poster_53-אמל סלימאן, הנא אבו חמד, שלומית חדד
|
261 |
עמדות מורים כלפי שילוב מחוללי משחקים דיגיטליים בהוראת המדעים במגזר הערבי (פוסטר)
|
261 |
Teachers' Attitudes Towards the Integration of Digital Game Generators in Science Teaching in the Arab Sector (Poster)
|
261 |
מקורות
|
262 |
44-Chais2025_Poster_55-סימה הנדריקסון, יעל סידי, קרן ספקטור פרצל
|
263 |
עיצוב אמפתי דיגיטלי של סביבות למידה (פוסטר)
|
263 |
Digital Empathy Design in Education (Poster)
|
263 |
Abstract
|
263 |
תקציר
|
263 |
מבוא
|
263 |
שיטת המחקר
|
264 |
תרומת המחקר
|
264 |
מקורות
|
264 |
45-Chais2025_Poster_56-ערן שפירא, איילת ויצמן, מור שיטרית
|
266 |
מסע אימרסיבי למאדים: תהליך למידה ייחודי בקורס אימרסיב (פוסטר)
|
266 |
Immersive Journey to Mars: A Unique Learning Process in an Immersive Course (Poster)
|
266 |
מקורות
|
267 |
46-Chais2025_Poster_71-בטי שרייבר, ורד כהן
|
268 |
שימוש בטכנולוגיית מציאות מדומה להפחתת התקפי חרדה אצל מתבגרת עם הפרעות רגשיות (פוסטר)
|
268 |
Using Virtual Reality with 360 Video in Reducing Anxiety Attacks of an Adolescent Girl with an Emotional Disorder (Poster)
|
268 |
מקורות
|
269 |
47-Chais2025_Poster_72-בטי שרייבר, פזית זוהר
|
270 |
הבלוגר: פיתוח תפקודים ניהוליים באמצעות יישומי בינה מלאכותית ויצירת בלוג לימודי (פוסטר)
|
270 |
The Blogger: Developing Executive Functions through AI Applications and YouTube Blog Creation (Poster)
|
270 |
מקורות
|
271 |
48-Chais2025_Poster_73-בטי שרייבר, דנה ויטנר-קארו
|
272 |
שימוש בבוט וירטואלי לפיתוח אומדן זמן והתמדה בהכנת שיעורי בית (פוסטר)
|
272 |
Using Virtual Bot to Enhance Time Estimation and Persistence During Homework (Poster)
|
272 |
מקורות
|
273 |
49-Chais2025_Poster_76-טום ירושלמי, אלעד טל, מאי וינטר, היילי וייגלט-מרום
|
274 |
השפעת מקור הטקסט (AI או מומחה) על מהימנות ודפוסי קריאה: ניתוח מעקב תנועות עיניים (פוסטר)
|
274 |
The Impact of Text Origin (AI or Expert) on Credibility and Reading Patterns: An Eye-Tracking Analysis (Poster)
|
274 |
מקורות
|
275 |
50-Chais2025_Poster_77-סיג'וד אקדיים, מירי שינפלד
|
276 |
שינוי עמדות בקרב סטודנטים ערבים ויהודים בסביבה המקוונת של TEC (פוסטר)
|
276 |
Changing Attitudes among Arab and Jewish students in the TEC Online Environment (Poster)
|
276 |
מקורות
|
277 |
51-Chais2025_Poster_79-טלי מדינה נוימן
|
278 |
השפעת ChatGPT על למידה מותאמת אישית בקרב אוכלוסיות עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז (פוסטר)
|
278 |
The Impact of ChatGPT on Personalized Learning Among Populations with Learning Disabilities and ADHD. (Poster)
|
278 |
מקורות
|
279 |
52-Chais2025_paper_1-אורית בן שושן
|
280 |
פיתוח ספרייה דיגיטלית עם משחקים נגישים לילדים עם מוגבלות קוגניטיבית )פוסטר(
|
280 |
Development of a digital library with accessible games for children with cognitive disabilities (poster)
|
280 |
Abstract
|
280 |
תקציר
|
281 |
מקורות
|
282 |
53-Chais2025-Heb____Shaar___HEB_Panel
|
283 |
פאנל
|
283 |
54-Chais2025_Panel_74-עינת גיל, איל רבין, ליאת אייל, עמיר גפן, יפעת פילו, מעיין שי סייג, רחל יעקובסון, ישי מור
|
285 |
תהליכי מחקר ופיתוח כמינוף להטמעה בהיקף רחב של בינה מלאכותית בחינוך (פאנל)
|
285 |
Research and Development Processes as Leverage for a Wide-scale Assimilation of Artificial Intelligence in Education (Panel)
|
285 |
מקורות
|
287 |
55-Chais2025_Panel_87-אמיר וינר, נטע בודנר, בני זקס, ניצה גרי, יעל יונג
|
289 |
שילוב מודלים תלת-ממדיים ובינה מלאכותית יוצרת בסביבות למידה וירטואליות: הוראה במטאוורס בקורס אמנות הרנסנס והבארוק (פאנל)
|
289 |
Integration of 3D Models and Generative Artificial Intelligence in Virtual Learning Environments: Teaching Renaissance and Baroque Art in the Metaverse (Panel)
|
289 |
יוזמת המטאוורס באוניברסיטה הפתוחה (אמיר וינר, בני זקס ופרופ' ניצה גרי)
|
290 |
התנסויות בקורס אמנות הרנסנס והבארוק (ד"ר יעל יונג, בני זקס וד"ר נטע בודנר)
|
290 |
56-Chais2025-Heb____Shaar___HEB_Closing Session
|
291 |
מושב נעילה
|
291 |
57-Chais2025_Closing Session_88-יורם קלמן, אורלי וייסר, שרה גורי, רפי נחמיאס, יורם עשת, שיזף רפאלי, מירי שינפלד
|
293 |
בחזרה לעתיד: מה למדנו מעשרים שנות מחקרי טכנולוגיות למידה בכנסי צ'ייס (מושב נעילה)
|
293 |
Back to the Future: Lessons Learned from Twenty Years of Learning Technologies Research at the CHAIS Conferences (Closing Session)
|
293 |
58-Chais2025-Afor
|
295 |
פוסטרים
|
295 |
Chais2025_Eng-V5-REV
|
297 |
00___chais-2025-frontEng
|
390 |
Proceedings of the 20th Chais Conference
|
390 |
ספר הכנס העשרים
|
390 |
יום רביעי, כא בשבט תשפ"ה, 19 בפברואר 2025
|
390 |
9:00-9:45 Networking and Registration
|
380 |
9:45-10:45 Opening Session (Chais Auditorium)
|
380 |
Welcoming Remarks
|
380 |
Opening Keynote
|
380 |
10:45-11:00 Break
|
380 |
11:00-12:30 Parallel Session A (Morning)
|
379 |
A2 Full Papers: Integrating AI Into the Education Systems:
|
379 |
Teachers' Perspectives (Chais Auditorium)
|
379 |
A3 Short Papers: Technology in the Service of Teaching and Learning in Science (Kanbar Hall)
|
378 |
12:30-13:30 Lunch Break
|
377 |
13:30-15:00 Parallel Session B (Afternoon)
|
376 |
B2 Full Papers: Social and Emotional Aspects of Using Technologies (Chais Auditorium)
|
376 |
15:00-15:15 Break
|
374 |
15:15-16:45 Parallel Session C (Afternoon)
|
374 |
C2 Poster Session 2 (Chais Auditorium)
|
372 |
C3 Workshop – Metaversity – Teaching Practicum in the Metaverse (Lamda Hall)
|
371 |
16:45-17:15 Break and Poster Exhibition (Neudorfer Plaza)
|
370 |
17:15-18:15 Closing Session (Neudorfer Auditorium)
|
370 |
18:15-18:45 A Special Closing Event Honoring 20 Years of Activity and Research at Chase's Conferences (Neudorfer Auditorium)
|
370 |
01-Chais2025_Papers
|
368 |
02-Chais2025_paper_33
|
366 |
'Together We Will Win' – Innovation and Collaboration in Emergency Teaching in Temporary Learning Spaces
|
366 |
'ביחד ננצח' – חדשנות ושיתופיות בהוראה בחירום במרחבי למידה זמניים
|
366 |
Introduction
|
366 |
Research Questions
|
364 |
Methodology
|
363 |
Findings
|
363 |
Integration of Technological Tools in Teaching and Learning Processes
|
363 |
Collaboration Between Educators and Among Learners
|
361 |
Discussion
|
359 |
References
|
357 |
03-Chais2025_paper_42
|
354 |
Teacher Professional Development for Integrating Generative AI in Education: Techno-Pedagogical Competencies, Practical Applications, and Challenges
|
354 |
פיתוח מקצועי למורים לשילוב בינה מלאכותית גנרטיבית בחינוך: מיומנויות טכנו-פדגוגיות, יישומים מעשיים ואתגרים
|
354 |
Introduction
|
353 |
Methodology
|
352 |
Findings and Discussion
|
351 |
Challenges and Barriers
|
349 |
Conclusions and Recommendations
|
347 |
References
|
347 |
04-Chais2025_paper_44
|
345 |
"We Need More Than Tools": Examining AI-Focused Professional Development Challenges Through the DigCompEdu AI Supplement Framework
|
345 |
"אנחנו צריכים יותר מכלים": בחינת האתגרים בפיתוח מקצועי ממוקד בינה מלאכותית באמצעות מודל DigCompEdu AI Supplement
|
345 |
Literature review
|
344 |
Methodology
|
343 |
Participants and Context
|
343 |
Research Tools and Procedure
|
343 |
Findings and Discussion
|
342 |
This study examines the challenges that emerge in AI-focused TPD programs through the lens of the DigCompEdu AI Supplement (Bekiaridis & Attwell, 2024), which specifically addresses educators' AI competencies. Analysis of the interview data yielded 33...
|
342 |
Theme 1: Content-Related Barriers in AI-Focused TPD
|
342 |
Theme 2: Critical Content Gaps in AI-Focused TPD
|
341 |
Theme 3: Operational Challenges in TPD Structure and Timing
|
339 |
Conclusions
|
338 |
Limitations and Future Research
|
337 |
References
|
337 |
05-Chais2025_Short Papers
|
335 |
06-Chais2025_paper_5
|
332 |
Digital Curation in Science Education: A New Learning Pathway to Contribute Student Engagement with Socio-Scientific Issues (Short Paper)
|
332 |
אוצרות דיגיטלית בחינוך מדעי: דרך למידה חדשה לתרומה על מעורבות התלמידים בסוגיות חברתיות-מדעיות (מאמר קצר)
|
332 |
Introduction
|
331 |
Research Aim
|
331 |
Methodology
|
331 |
Findings
|
330 |
Discussion
|
329 |
Conclusion
|
328 |
References
|
328 |
07-Chais2025_paper_59
|
326 |
Teaching STEM with Educational Robotics: Competencies and Professional Development (Short Paper)
|
326 |
הוראת STEM עם רובוטיקה חינוכית: כישורים ופיתוח מקצועי (מאמר קצר)
|
326 |
Introduction
|
325 |
Methodology
|
325 |
Participants
|
325 |
Research Tools
|
325 |
A Task-Centered PD
|
324 |
Findings
|
324 |
Competencies for Robotics Integration
|
324 |
Impact of the PD Program
|
323 |
Conclusions
|
322 |
References
|
321 |
08-Chais2025_paper_75
|
320 |
Simulations Storybook: Supporting Young Children's Growing Understanding of Complex Systems (Short Paper)
|
320 |
ספר סימולציות: תמיכת הצמיחה בידע של ילדים צעירים על אודות מערכות מורכבות (מאמר קצר)
|
320 |
Method
|
319 |
Findings
|
318 |
Discussion
|
315 |
References
|
315 |
09-Chais2025_Posters
|
313 |
10-Chais2025_paper_10
|
310 |
Technological Interface Components That Support Accelerated Learning in the Acquisition of Foreign Language Vocabulary (Poster)
|
310 |
שילוב רכיבי ממשקים התומכים בהאצת למידה בסביבה של מציאות מדומה ללמידת אוצר מילים בעברית כשפה זרה (פוסטר)
|
310 |
References
|
309 |
11-Chais2025_paper_18
|
308 |
Digital vs Active Learning: Academic English in a Multicultural Society (Poster)
|
308 |
למידה פעילה לעומת דיגיטלית: שיפור אנגלית אקדמאית בחברה רב-תרבותית (פוסטר)
|
308 |
References
|
307 |
12-Chais2025_paper_31
|
306 |
Artificial Intelligence in Education:Digital Skill or Academic Dishonesty? (Poster)
|
306 |
בינה מלאכותית בחינוך: מיומנות דיגיטלית או הונאה אקדמית? (פוסטר)
|
306 |
References
|
305 |
13-Chais2025_paper_45
|
304 |
Online Coaching as a Space for Developing Teachers' Social-Emotional Skills: A Reexamination of the Media Naturalness Theory (Poster)
|
304 |
אימון מקוון כמרחב לפיתוח מיומנויות חברתיות-רגשיות של מורים: בחינה מחודשת של תיאוריית טבעיות המדיה (פוסטר)
|
304 |
References
|
303 |
14-Chais2025_paper_54
|
302 |
Fostering AI Literacy Through Educational Workshop: Understanding and Ethical Perspectives Among High School Students (Poster)
|
302 |
טיפוח אוריינות בינה מלאכותית באמצעות סדנא חינוכית: הבנה ותפיסות אתיות בקרב תלמידי תיכון (פוסטר)
|
302 |
References
|
301 |
15-Chais2025_paper_63
|
300 |
Learning Techniques and Technology in Achieving Academic Success among Students with Disabilities in Higher Education (Poster)
|
300 |
טכניקות לימוד וטכנולוגיה בהשגת הצלחה אקדמית בקרב סטודנטים עם מוגבלויות בהשכלה גבוהה (פוסטר)
|
300 |
References
|
299 |
16-Chais2025_paper_66
|
298 |
Problem-Solving before Instruction (PS-I) in Engineering Education: Mechanisms, How tos, and Outcomes (Poster)
|
298 |
פתרון בעיות לפני הוראה ישירה:מנגנונים, שיטות יישום ותוצאות (פוסטר)
|
298 |
References
|
297 |
Blank Page
|
2 |
Blank Page
|
391 |