Chais2025_Heb_and_Eng-web
72 ע כיצד ניתן לשלב בינה מלאכותית יוצרת בחינוך על - יסודי? תובנות מפעילויות למידה ראשוניות של מורים המורים במחקר ביצעו פעילויות מסוג זה עם התלמידים והשתמשו בהם על מנת לתרגל את השימוש בכלים ולאפשר לתלמידים להביע את עצמם ולהתבטא באופן יצירתי. למחקר זה כמה מגבלות כגון מדגם קטן יחסית שנאסף באמצעות דגימת מתנדבים. לצד זאת, המורים אשר השתתפו במחקר הם המאמצים הראשונים של הטכנולוגיה, אשר לא עברו הדרכה רשמית של משרד החינוך, ולכן הם לא מהווים בהכרח ייצוג הולם של כלל אוכלוסיית המורים. מקורות לוי נדב, ל', שמיר - ענבל ת', בלאו א' ) 2024 (. השימוש בבינה מלאכותית לקידום שינויים בתכנון שיעורים ותהליכי הוראה ופיתוח מיומנויות דיגיטליות . בתוך: ד' אולניק־שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת־אלקלעי, י' קלמן, א' רבין ) , ( עורכים האדם הלומד בעידן הדיגיטלי ) 27 ע' -35 ע'(. רעננה: האוניברסיטה הפתוחה . Baidoo-Anu, D., & Owusu Ansah, L. (2023). Education in the era of generative artificial intelligence (AI): Understanding the potential benefits of ChatGPT in promoting teaching and learning. Available at SSRN 4337484 . http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4337484 Celik, I. (2023). Towards Intelligent-TPACK: An empirical study on teachers' professional knowledge to ethically integrate artificial intelligence (AI)-based tools into education. Computers in Human Behavior , 138 , 107468 . https://doi.org/10.1016/j.chb.2022.107468 Chan, C. K. Y., & Tsi, L. H. (2023). The AI Revolution in Education: Will AI Replace or Assist Teachers in Higher Education?. arXiv preprint arXiv:2305.01185 .https://doi.org/10.48550/arXiv.2305.01185 Chen, X., Xie, H., Zou, D., & Hwang, G. J. (2020). Application and theory gaps during the rise of artificial intelligence in education. Computers and Education: Artificial Intelligence, 1 , 100002. https://doi.org/10.1016/j.caeai.2020.100002 Gozalo-Brizuela, R., & Garrido-Merchan, E. C. (2023). ChatGPT is not all you need. A state of the art review of large generative AI models. arXiv preprint arXiv:2301.04655. https://doi.org/10.48550/arXiv.2301.04655 Huang, J., Saleh, S., & Liu, Y. (2021). A review on artificial intelligence in education. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 10 (3), 206-217 . https://doi.org/10.36941/ajis-2021-0077 Ifelebuegu, A. O., Kulume, P., & Cherukut, P. (2023). Chatbots and AI in Education (AIEd) tools: The good, the bad, and the ugly. Journal of Applied Learning and Teaching, 6 )2 .( https://doi.org/10.37074/jalt.2023.6.2.29 Kasneci, E., Seßler, K., Küchemann, S., Bannert, M., Dementieva, D., Fischer, F., ... & Kasneci, G. (2023). ChatGPT for good? On opportunities and challenges of large language models for education. Learning and Individual Differences, 103 , 102274 .https://doi.org/10.1016/j.lindif.2023.102274 Long, D., & Magerko, B. (2020). What is AI literacy? Competencies and design considerations. In Proceedings of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems . 1-16. https://doi.org/10.1145/3313831.3376727 Mhlanga, D. (2023). The Value of Open AI and ChatGPT for the Current Learning Environments and the Potential Future Uses. SSRN Electronic Journal . http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4439267 Ng, D. T. K., Leung, J. K. L., Su, J., Ng, R. C. W., & Chu, S. K. W. (2023). Teachers' AI digital competencies and twenty-first century skills in the post-pandemic world. Educational technology research and development, 71 (1), 137-161 .https://doi.org/10.1007/s11423-023-10203-6 Ooi, K. B., Tan, G. W. H., Al-Emran, M., Al-Sharafi, M. A., Capatina, A., Chakraborty, A., … Wong, L. W. (2023). The Potential of Generative Artificial Intelligence Across Disciplines: Perspectives and Future Directions. Journal of Computer Information Systems , 1–32. https://doi.org/10.1080/08874417.2023.2261010 Rudolph, J., Tan, S., & Tan, S. (2023a). ChatGPT: Bullshit spewer or the end of traditional assessments in higher education?. Journal of Applied Learning and Teaching, 6 )1 ( . https://doi.org/10.37074/jalt.2023.6.1.9
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw