Chais2025_Heb_and_Eng-web

60 ע פיתוח ואימון יכולות מרחביות ב סטודנטים להנדסה ואדריכלות באמצעות שילוב אסטרטגיות הוראה קבוצת ההתערבות הראתה שיפור משמעותי בציוני היכולת המרחבית ) SA ( לאחר הה תערבות ) B=7.82, t(75)=4.88, p<.0001 (, אך לא נמצאה השפעה על ציוני הקורסים או על ממוצע הציונים ) GPA .( חשוב לציין ש נמצא קשר גבולי מובהק רק לממוצע הציונים ) GPA ( בסמסטר השני. ) איור 9 .( איור 9 . ביצועי המבחן מחולקים לפי רמת מתמטיקה )יח' לימוד בבגרות( , לפני ואחרי ההתערבות . באשר לשאלת המחקר האחרונה , האם ציוני SA גבוהים בתחילת הלימודים מנבאים הישגים אקדמיים גבוהים יותר בקרב סטודנטים לאדריכלות בסיום השנה הראשונה ? הממצאים מהמחקר ) איור 10 ( מראים קשר חיובי ומשמעותי בין ציוני היכולת המרחבית בתחילת השנה לבין הישגים אקדמיים של סטודנטים לאדריכלות בסיום השנה הראשונה ללימודיהם. השאלה המרכזית שנבחנה היא האם ציונים גבוהים ביכולת מרחבית יכולים לנבא הצלחה אקדמית, ונמצא כי ציוני SA ראשוניים אכן מהווים מנבא משמעותי לשיפור ביצועים בקורסים ובממוצע הציונים ) GPA .( הממצאים מצביעים על כך שציוני SA ראשוניים )בשלב בראשון( גבוהים קשורים להישגים טובים יותר בקורסים מרכזיים באדריכלות, כמו "סטודיו 1 ", "סטודיו 2 ", ו"ארגז כלים 1 ו -2 ". המתאמים ) Pearson r ( נעים בין 0.46 ל - 0.59 , ומובהקות סטטיסטית גבוהה נצפתה לאחר התאמות ל - FDR (p-values) מתוקנים נעים בין 0.002 ל - 0.024 . כמו כן, נמצא מתאם חיובי מובהק בין ציוני ה - SA לבין ממוצע הציונים השנתי הכולל ) GPA (, עם r=0.67 ו - p-value מתוקן של 0.002 .

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw