Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 57 רונן פורת, הדס לוי גמליאל איור 3 . סכמת המחקר בציר הזמן . תוצאות ממצאים עיקריים של השיפור ביכולת המרחבית הממצאים מראים על שיפור מובהק ביכולת המרחבית ) SA ( בקרב הסטודנטים שהשתתפו בתכנית ההתערבות, לעומת קבוצת הביקורת שלא השתתפה בתכנית. ממצאים אלו נכונים לקבוצת ההנדסה והאדריכלות. התוצאות הראו כי סטודנטים שעברו את ההתערבות השיגו ציונים גבוהים יותר במבחני היכולת המרחבית ) SA ( לאחר ההתערבות, מה שמדגיש את יעילותה בשיפור היכולות המרחביות של המשתתפים . הממצאים מצביעים על עלייה כוללת בממוצעי הציונים במבחני ה - SA מ כלל התחומים שנבדקו : סיבוב מנטלי, חיתוך מנטלי, פרספקטיבה פנימית, אריזת פריטים ותפיסת פריסות אורבניות. בפרט, המבחנים הראו עלייה מובהקת בתחום הסיבוב המנטלי וביכולת החיתוך המנטלי, שהן שתי יכולות קריטיות בתחומי הלימוד של אדריכלות והנדסה. נתונים אלו מחזקים את התפיסה כי ההתערבות הצל יחה לחזק את יכולות המניפולציה המרחבית והבנת המבנים המרחביים התלת - ממדיים . השפעת ההתערבות ניכרת שיפורי ב SA משמעותיים באופן כללי . תוצאות ניתוחי השונות ) ANOVA ( ה ראו הבדלים בין קבוצות ההתערבות והביקורת ) F(1,304)=9.71, p=0.002 ,( בין זמנים ) F(1,304)=12.6, p < 0.001 ובאינטראקציה זמן*קבוצה ) F(1,304)=9.26, p=0.007 .( ניתוח לאחר ההתערבות הראה שיפור משמעותי בקבוצת ההתערבות בין המדידה לפני ואחרי ההתערבות ) t(88)=10.7, p<0.0001, Cohen's d=1.14 ( , בעוד שבקבוצת הביקורת לא נצפה שינוי משמעותי. הציונים בקבוצת ההתערבות היו גבוהים משמעותית לאחר ההתערבות (mean±SD= 61.96 ±13.78 vs. 53.35 ± 11.67) . התוצאו ת מוצגות ב איור 4 . איור 4 . השפעת ההתערבות והשוואת הבדלים בין הקבוצות לפני ואחרי .

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw