Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 55 רונן פורת, הדס לוי גמליאל רכיב ההוראה הפרונטלית כלל התמקדו ת בהקניית תשתית תאורטית של מושגים מרחביים בסיסיים וניתוח דוגמאות חזותיות יחד בכיתה באמצעות רישומים דו - ממדיים ו תלת - ממדיים ודיונים יחד בכיתה . רכיב הלמידה מבוססת מחשב, שהתמקד בכלים מתקדמים דוגמת SketchUp ו - GeoGebra ו אפשר לסטודנטים ליצור מודלים גיאומטריים, לנתח מבנים מרחביים, ולהתנסות במניפולציות תלת - ממדיות. רכיב המציאות הרבודה התבסס על שילוב כלים דיגיטליים ואפליקציות AR המאפשרות אינטראקציה עם אובייקטים וירטואליים, תוך שילוב בין המציאות והסביבה הפיזית לעולם הדיגיטלי. רכיב בניית המודלים הפיזיים כלל תרגול בבניית ודלים מ מקרטון ודבק , תוך התמקדות בהבנה מוחשית של יחסים מרחביים ואינטראקצי ה בין הגופים שנבנו, חיתוך ביניהם ובין מישורים במרחב . תכנית זו נמשכה על פני סמסטר ראשון ללימודים . איור 1 . תכנית ההתערבות עוצבה כמודל המשלב בין ארבעה רכיבים מרכזיים : הוראה תאורטית, למידה אינטראקטיבית וטכנולוגית, והתנסות מעשית . על מנת להעריך את השפעות תכנית ההתערבות ובהתייחס אל רמת היכולת המרחבית לפני ואחרי ההתערבות , המחקר השתמש במבחנים מוכרים שנאספו בהתאם לידע התיאורטי שנצבר ובשיתוף פעולה עם חוקרים ומחקרים אחרים בעולם. בדיקה והערכה של רמת היכולת המרחבית אצל כל סטודנט נעשתה על ידי שימוש מבחנים ב אלו המורכבים משישה תתי - ו מבחנים בוחנים היבטים מגוונים ורבים של תפיסה מרחבית ) איור 2 .( מבחן הסיבוב המנטלי ) Mental Rotation Test, MRT ( נועד לבדוק את היכולת לדמיין ולסובב גופים תלת - מ מדיים. מבחן החיתוך המנטלי ) Mental Cutting Test, MCT ( העריך את היכולת לחזות חיתוכים בגופים ולפרש צורות חתך. מבחן ההתמצאות בסביבה חיצונית ) Urban Layout Test, ULT ( בחן את היכולת לזהות מבנים ומאפיינים מרחביים בסביבה עירונית חיצונית . מבחן הפרספקטיבה בסביבה פנימית ) Indoor Perspective Test, IPT ( התמקד בהבנת מבנים פנימיים ופרשנות פרספקטיבות שונות. מבח ני ההרכבה ) Packing Test ( ומבחן הפירוק ) Unpacking Test ( ו התייחס למשימות ליות מנט של פירוק והרכבת אובייקטים מופשטים . כל אחד

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw