Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 47 נחמי זקלס , טלי גזית להוביל ל"טראומה כפולה" ) Cannon et al., 2023; Berger et al., 2016 (. לעומת זאת, לנשות טיפול יש כלים לוויסות רגשי ומיומנויות התמודדות במצבי חירום, המסייעים להן לשמור על גבולות מקצועיים ) Hassenstab et al., 2007 (. ממצאים אלו מצביעים על הצורך בפיתוח כלים ייעודיים לנשות חינוך לחיזוק ההתמודדות הרגשית, ובכלל זה ויסות רגשי והצבת גבולות מקצועיים במצבי חירום. כמו כן , נמצא ב מחקר הבדל מובהק בחוויית השימוש בין עובדות עם ילדים צעירים לעומת עובדות עם נוער ואוכלוסייה מעורבת , כאשר הראשונות דיווחו על חווי ה חיובית יותר. ממצא זה תואם מחקרים המתארים יעילות גבוהה יותר של סיפורים חברתיים עבור ילדים צעירים ) Camilleri et al., 2024 ( . מסקנות המחקר הן כי ל - AI פוטנציאל ככלי יעיל ליצירת סיפורים חברתיים לזמני משבר , במיוחד לקידום התנהגויות חיוביות, אך יש לשלבו בתבונה עם התערבות אנושית, תוך התאמה לגיל הילדים ו למטרת ההתערבות , ולמאפיינים המקצועיים והאישיים של אנשי המקצוע המשתמשים ב הם במצבי חירום . מגבלות המחקר מגבלות המחקר כוללות גודל מדגם מוגבל, התמקדות בחוויית המשתמש ולא ביעילות הסיפורים, ומספר מועט של דוגמאות סיפורים. כיווני מחקר עתידיים כוללים מחקר אורך, הערכת יעילות הסיפורים, השוואה מקיפה יותר בין AI לאנשי מקצוע, התאמת סיפורים לקבוצות גיל שונות, בחינת השפעת הכשרה על תפיסות כלפי AI ו חקר השפעת גורמי לחץ על אימוץ טכנולוגיות חדשות . מקורות אייזנמן, א'. ) 2024 (. מספר אזעקות מצטבר לפי חזית ולפי אזור ]לוח מחוונים אינטראקטיבי[. Tableau Public. https://public.tableau.com/app/profile/arie.aizenman/viz/_16979731771140/Dashboard5 לרר, מ. ) 2023 (. תכניות לפינוי אוכלוסייה – חלק ב': מפרוץ מלחמת חרבות ברזל. מרכז המחקר והמידע, הכנסת www.knesset.gov.il/mmm Alotaibi, F., Dimitriadi, Y., & Kemp, A. E. (2016). Perceptions of teachers using social stories for children with autism at special schools in Saudi Arabia. Journal of Education and Practice , 7 (11), 85–97 . Baumeister, R. F., Bratslavsky, E., Finkenauer, C., & Vohs, K. D. (2001). Bad is stronger than good. Review of General Psychology , 5 (4), 323–370 . Benoit, M. C. (2015). A comparative case study: An examination of how literature assists children experiencing a trauma [Doctoral dissertation, Louisiana State University]. LSU Scholarly Repository. https://repository.lsu.edu/gradschool_dissertations/1692 Berger, R., & Lahad, M. (2010). A Safe Place: ways in which nature, play and creativity can help children cope with stress and crisis – establishing the kindergarten as a safe haven where children can develop resiliency. Early Child Development and Care , 180 (7), 889–900 . Berger, R., Abu-Raiya, H., & Benatov, J. (2016). Reducing primary and secondary traumatic stress symptoms among educators by training them to deliver a resiliency program (ERASE-Stress) following the Christchurch earthquake in New Zealand. American Journal of Orthopsychiatry , 86 (2), 236–251 . Berman, E. B. G. (2006). A comparative analysis of perceptions of special educators and speech pathologists about Social Stories™ and self - monitoring systems to improve social skills of students with autism [Master's thesis, California State University San Marcos]. CSUSM Library Catalog. https://scholarworks.calstate.edu/downloads/9593tv565 Bouton, M. E. (2014). Why behavior change is difficult to sustain. Preventive Medicine , 68 , 29–36 . Bouton, M. E. (2019). Extinction of instrumental (operant) learning: interference, varieties of context, and mechanisms of contextual control. Psychopharmacology , 236 (1), 7–19 . Bouton, M. E., & Todd, T. P. (2014). A fundamental role for context in instrumental learning and extinction. Behavioural Processes, 104 , 13–19 . Briesch, A. M., Chafouleas, S. M., Neugebauer, S. R., & Riley-Tillman, T. C. (2013). Assessing influences on intervention implementation: Revision of the Usage Rating Profile-Intervention. Journal of School Psychology , 51 (1), 81–96 . Briody, J., & McGarry, K. (2005). Using social stories to ease children's transitions. Young Children , 60 (5), 38–42 .

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw