Chais2025_Heb_and_Eng-web
42 ע י חווי ת השימוש בסיפורים חברתיים שנוצרו על - ידי AI ככלי התערבות התנהגותי אצל ילדים בזמן משבר 3 . ה אם ובאיזו מידה קיים הבדל בחוויית השימוש בסיפורים חברתיים בקרב מורים ומטפלים העובדים עם אוכלוסיות ילדים בגילאים שונים? ההשערה היא כי יימצא הבדל בחוויית השימוש בין נשות מקצוע העובדות עם אוכלוסיות ילדים בגילאים : שונים חווית השימוש אצל העובדות ילדים צעירים יותר תהיה טובה יותר ) Camilleri et al., 2024 ( . 4 . האם ובאיזו מידה קיים קשר בין השפעת המצב הבטחוני על עבודתם של המטפלים והמורים ועל מידת הצורך שלהם בכלים חדשים להתמודדות לבין חוויית השימוש בסיפורים חברתיים על רכיביה השונים )מקובלות, ישימות, הבנה ותמיכה מערכתית( ככלי התערבות טיפולי בקרב מטפלים ומורים בחינוך המיוחד ? ההשערה היא כי יימצא קשר חיובי בין השפעת המצב הביטחוני לבין חווית השימוש בסיפורים חברתיים , כך שככל שהמצב הביטחוני ישפיע יותר על עבודת המורים והמטפלים, כך גם חוויית השימוש בסיפורים תהיה חיובית יותר. שיטה תהליך הדגימה המחקר התבסס על שילוב של דגימת מתנדב ות ודגימת כדור שלג ) Goodman, 1961 (. המשתתפות גויסו באמצעות פרסום בקבוצות ייעודיות ברשתות החברתיות המיועדות למור ות ומטפל ות , והתבקשו להפיץ את המחקר לעמיתותיה ן . תהליכי הגיוס והסקר אושרו על ידי ועדת האתיקה המוסדית של אוניברסיטת בר - אילן. כלי המחקר הסקר המקוון כלל ארבע גרסאות שונות, כשכל גרסה הכילה: 1 . סיפור חברתי שנכתב על ידי בינה מלאכותית והוצג בארבע וריאציות שונות. הווריאציות נבדלו זהות ה ב יוצר המוצהר של הסיפור )בינה מלאכותית לעומת איש מקצוע( ובמטרת ההתערבות )הפחתת או ה גברת התנהגות( 2 . סולם חוויית שימוש בסיפורים חברתיים 3 . שאלון דמוגרפי הבוחן את ה עיסוק המקצועי, הותק המקצועי, מספר המטופלים, סקטור העבודה, אוכלוסיית העבודה, וגילאי אוכלוסיית היעד 4 . שאלון תפקיד מקצועי הבוחן גיל, רמת השכלה, רמת דתיות, וסטטוס גיאוגרפי - ביטחוני )אזורי עימות/אזורי שגרה( 5 . שאלון השפעת המצב הביטחוני . המשתתפות חולקו אקראית לארבע קבוצות באמצעות מנגנון הקצאה אוטומטי. סולם חווית השימוש התבסס על Usage Rating Profile-Intervention (Briesch et al., 2013) וכלל 21 פריטים בסולם ליקרט ) 1-6 ( שבחנו ארבעה ממדים: מקובלות ) α = 0.887 ( , ישימות ) α = 0.797 ( , הבנה ) α = 0.875 ( ותמיכה חברתית α = 0.701 ) ( . לאחר הורדת רכיב "תמיכה מערכתית" בשל מהימנות נמוכה, נמצאה מהימנות כללית טובה מאוד ) α = 0.92 .( שאלון השפעת המצב הביטחוני כלל ארבעה פריטים בסולם ליקרט ) 1-5 ( לבחינת תפיסת המ שתתפות לגבי השפעת המצב הביטחוני על עבודתן. לאחר הורדת פריט שפגע במהימנות, התקבלה מהימנות טובה ) α = 0.730 .( עיבוד נתונים הנתונים נותחו באמצעות SPSS ו - JAMOVI . בוצעו: ניתוח שונות דו - ) כיווני 2-way ANOVA ( לבחינת השפעת יוצר הסיפור ומטרתו על חווית השימוש, ניתוחי שונות חד - כיווניים ) one-way ANOVA ( להשוואה בין קבוצות דמוגרפיות ומקצועיות שונות ית בחווי השימוש ובהשפעת המצב הביטחוני על עבודתן של המשתתפות במחקר , ו מתאמי פירסון לבחינת קשרים בין מאפיינים דמוגרפיים ומקצועיים , השפעת המצב הביטחוני ו תפיסת חווי ת י השימוש. הניתוחים נועדו לזהות גורמים המשפיעים על תפיסת הסיפור החברתי ככלי התערבות בקרב אנשי המקצוע בזמני משבר . ממצאים ניתוח שונות דו - ) כיווני 2-way ANOVA ( בחן את השפעת יוצר הסיפור ) AI לעומת אשת מקצוע( ומטרת הסיפור )הפחתת התנהגות לא מותאמת לעומת הגברת התנהגות מותאמת אצל ילדים בזמני משבר( על חוויית השימוש. הממצאים הראו כי לא נמצאו הבדלים מובהקים בהשפעה של זהות יוצר הסיפור ומטרתו . יחד עם זאת, נמצאה
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw