Chais2025_Heb_and_Eng-web
ע 37 מאיה אושר ממחיש ביתר שאת את הצורך בפיקוח מתמשך והשגחה מתמדת ב כדי להבטיח את ם ילובש היעיל של כלים מבוססי בינה מלאכותית ב הערכות ח ינוכיות ) Chan & Hu, 2023; Lu et al., 2024 .( כמו כן, ממצאים אלו מדגישים את החשיבות שבהקניית מיומנויות אוריינות בינה מלאכותית בקרב הס טודנטים, אשר יאפשרו להם להעריך בצורה ביקורתית את איכות המשובים המופקים על ידי הצ'טבוטים ולהשתמש במערכות אלה בצורה יעילה ומושכלת אשר תביא לתוצאות הרלוונטיות והמדויקות ביותר עבורם ) Ding et al., 2023; Nikolopoulou, 2024; Walter, 2024 .( הממצאים מדגישים את חשיבותו של ה שיפוט ה אנושי בלכידת תובנות מעמיקות ש הבינה המלאכותית עשויה לפספס , ומבליטים את הסיכונים שבהסתמכות בלעדית על מערכות אלו לצ ורכי הערכה. גישה מאוזנת, שמשלבת את היתרונות של צ'אטבוטים לצד הערכות אנושיות, עשויה לספק ת ובנות רלוונטיות ובעלות הקשר מדויק, יעילות ו ה לצד עקביות ה שמביאה עימה המכונה . באופן זה ניתן לנצל את היכולות של הבינה המלאכותית הג'נרטיבית מבלי לוותר על המגע האישי וההבנה ההקשרית של מעריכים אנושיים. הדבר יסייע להבטיח כי ה טכנולוגיה תשלים – ולא תחליף – את המרכיבים האנושיים כה ה קריטיים של תהליכי ה ההערכ . מקורות Chan, C. K. Y., & Hu, W. (2023). Students' voices on generative AI: Perceptions, benefits, and challenges in higher education. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20 (1), 43 . https://doi.org/10.1186/s41239-023-00411-8 Deeley, S. J., & Bovill, C. (2017). Staff student partnership in assessment: Enhancing assessment literacy through democratic practices. Assessment & Evaluation in Higher Education 42 (3), 463–477. https://doi.org/10.1080/02602938.2015.1126551 Ding, L., Li, T., Jiang, S., & Gapud, A. (2023). Students’ perceptions of using ChatGPT in a physics class as a virtual tutor. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20 (1), 63. https://doi.org/10.1186/s41239-023-00434-1 Essel, H. B., Vlachopoulos, D., Tachie-Menson, A., Johnson, E. E., & Baah, P. K. (2022). The impact of a virtual teaching assistant (chatbot) on students' learning in Ghanaian higher education. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 19 (57). https://doi.org/10.1186/s41239-022-00362-6 Falchikov, N., & J. Goldfinch. (2000). Student peer assessment in higher education: A meta-analysis comparing peer and teacher marks. Review of Educational Research 70 (3), 287-322 . Haudek, K.C. & Zhai, X. (2023). Examining the effect of assessment construct characteristics on machine learning scoring of scientific argumentation. International Journal of Artificial Intelligence in Education . https://doi.org/10.1007/s40593-023-00385-8 Labadze, L., Grigolia, M. & Machaidze, L. (2023). Role of AI chatbots in education: systematic literature review. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20 (56). https://doi.org/10.1186/s41239-023-00426-1 Li, H., Xiong, Y., Hunter, C.V., Guo, X., & Tywoniw, R. (2020) Does peer assessment promote student learning? A meta-analysis, Assessment & Evaluation in Higher Education, 45 (2), 193-211. https://doi.org/10.1080/02602938.2019.1620679 Lu, Q., Yao, Y., Xiao, L., Yuan, M., Wang, J., & Zhu, X. (2024) Can ChatGPT effectively complement teacher assessment of undergraduate students’ academic writing? Assessment & Evaluation in Higher Education, 49 (5), 616-633. DOI: 10.1080/02602938.2024.2301722 Morris, W., Holmes, L., Choi, J.S. & Crossley, S. (2024). Automated Scoring of Constructed Response Items in Math Assessment Using Large Language Models. International Journal of Artificial Intelligence in Education . https://doi.org/10.1007/s40593-024-00418-w Nikolopoulou, K. (2024). Generative artificial intelligence in higher education: Exploring ways of harnessing pedagogical practices with the assistance of ChatGPT. International Journal of Changes in Education, 1 (2), 103-111 . https://doi.org/10.47852/bonviewIJCE42022489 Ocampo, J.C., Panadero, E., Zamorano, D., Sánchez-Iglesias, I., & Ruiz, F.D. (2024) The effects of gender and training on peer feedback characteristics. Assessment & Evaluation in Higher Education, 49 (4), 539-555, DOI: 10.1080/02602938.2023.2286432
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw