Chais2025_Heb_and_Eng-web
ע 23 דניאל ז'ורבל, נירית גביש, איציק בן - שלוש שאלות ו השערות המחקר במחקר הנוכחי התמקדנו באימון לראיון עבודה באמצעות סימולציית משחק תפקידים עם צ'אטבוט מבוסס ChatGPT . שאלת המחקר הייתה האם פורמליות המראה של הצ'אטבוט המראיין משפיעה על יעילות האימון לראיונות עבודה . בחנו את שאלת המחקר באמצעות המדדים הללו: נכונות המתאמנים להשתמש במערכת, ביצועיהם במהלך השימוש בה, והשיפור שלהם לאורך האימון. שלושה אוואטארים שונים עוצבו לשימוש כמראיינים טאר א : אוו פורמלי – לבוש בחליפה; אוו א טאר ספורטיבי – לבוש בבגדי ספורט; ואוו טאר א במראה יום - יומי – לבוש בחולצה צבעונית ו ג'ינס. ב כדי למנוע שונות הנובעת ממגדר האוואט ר,א כל שלושת רים א האוואט עוצבו כ גברים. שיערנו כי נכונות המתאמנים להשתמש במערכת, ביצועיהם ושיפורם יהיו הגבוהים ביותר עבור האווטאר ה פורמלי . שיטת המחקר אוכלוסייה בניסוי השתתפו סטודנטים ממגוון רחב של חוגי ההנדסה במכללה האקדמית להנדסה בראודה ב כרמיאל בעלי רמת אנגלית טובה, מכיוון ש האינטראקציה עם המערכת התנהלה באנגלית )סיימו קורס של אנגלית מתקדמים ב' או בעלי פטור מקורסי השלמה באנגלית ( . הסטו דנ טים נרשמו למחקר מתוך בחירה וקיבלו על השתתפותם תגמול של 100 ש"ח בתווי BuyMe . תשעת הסטודנטים בעלי הביצועים הטובים ביותר בראיונות העבודה קיבלו בונוס של 50 שקלים נוספים בתו נוסף. בניסויים השתתפו בסה"כ 102 משתתפים , כאשר התחשבנו בתוצאות של 85 משתתפים עקב תקלות טכניות. מתוכם, השתתפו בסה"כ 60 גברים, 41 נשים, 1 שלא היה/הייתה מעוניין/ת לשתף במי םנ ו –1 שסימן/ה אחר " " בסעיף המגדר . מתוכם , התוצאות התקינות היו של 50 גברים, 33 נשים ושל השניים הנוספים. המשתתפים היו בגילאים 41-22 . הגיל הממוצע היה 27.2 . 29 משתתפים ) 18 גברים ו -11 נשים( הוקצו באופן רנדומלי לקבוצת האוואטאר הפורמלי, 28 ) 18 גברים , 8 נשים, 1 שלא היה/הייתה מעוניין/ת לשתף במי נם ו –1 "אחר " שסימן/ה באפשרויות המגדר( הוקצו לקבוצת האוואטאר הספור טיבי , ו -29 ) 14 גברים ו -18 נשים( לקבוצת האוואטאר בלבוש היום - יומי . מחקר הכלי לצורך המחקר השתמשנו בתכנת XR- EON ) xr.com/Library/Index_V2 - https://core.eon ( שפותחה במטרה ליצור סביבת התממשקות עם AI המבוסס על ChatGPT באמצעות אוואטארים, בינה מלאכותית ומציאות מדומה. במערכת ניתן לעצב אוואטארים ייחודיים עם מגוון רחב של אפשרויות לעיצוב השיעור, הפנים, הגוף, הלבוש , ואפילו ה קול והמבטא. בנוסף, ניתן גם לעצב את האישיות של האוואטאר מדרכי התנהגות ועד לידע מקצועי . לאוואטאר ישנה היכולת להציג רשימת נושאים רלוונטיים, להרצות עליהם ולהפנות לסרטונים מתאימים שאותם הוא מכיר שיכולים להרחיב את הידע הנדרש בתחום הנלמד. בנוסף, ניתן לבצע משחק תפקידים עם האוואט אר. התקשורת עם הבינה ה מלאכותית מתבצעת באמצעות הקלטת פלט רצוי או הקלדתו. הקלט המתקבל מהקלטה באמצעות מיקרופון מומר לפרומפט טקסט, הבינה המלאכותית קולטת את הפרומפט ויודעת להגיב אליו וליצור תשובה רלוונטית אליו ב קול שמזכיר מאוד קול אנושי . מערך המחקר במחקר שלנו השתמשנו במערכת EON-XR על מנת לבנות סימולציה של ראיון עבודה לתפקיד במוקד שירות לקוחות טלפוני, כאשר בסימולציה שני תפקידים: ה תפקיד הראשון הוא המראיין )האוואטאר( פתהו קיד השני הוא המרואיין ) המשתתף בניסוי( . לשם הניסוי בנינו ארבעה אוואטארים עיקריים – אחד שמנחה את הסימולציה ושלושה נוספים שמראיינים את המשתמשים בזמן האימון , כ שלכל אחד מ שלושת האחרונים שובצו המשתתפים באקראי. האוואטאר המ נח ה קיבל את השם ארתו והוא ר, מופיע באיור 1.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw