Chais2025_Heb_and_Eng-web

22 ע השפעת הנראות של אוואטאר מבוסס Chat-GPT על האפקטיביות של אימון לראיונות עבודה לעומת הקבוצו ת שהתאמנו עם האוואטאר הפורמלי והספורטיבי. כל הקבוצות ה ש תפרו בין הראיון הראשון לשני , אך לא היה שוני ברמת השיפור בין הקבוצות. בסוף התהליך קיבלו המשתתפים שאלון שבו נשאלו שאלות שביעות הרצון , ו אלו לא הראו על שוני מובהק בין הקבוצות. לסיכום, מהתוצאות ניתן להסיק כי בעת שימוש בצ'אטבוט המבוסס LLM עבור אימוני ם לשיפור י כולות חברתיות באמצעות משחק תפקידים א האוואט ר צריך לדמות במראהו ייצוג אנושי מתאים ל חיים האמיתיים . מילות מפתח: ChatGPT, LLM , צ'אטבוט , ראיון עבודה, משחק תפקידים . מבוא סקירת ספרות התפתחות הבינה המלאכותי ת ) AI ( הביאה לעלייה בשימוש בצ'אטבוטים. צ'אטבוטים מהווים סוכנים ממוחשבים שיכולים לקיים אינטרקציה עם משתמשים שימוש תוך ב שפה טבעית באמצעות קול )דיבור( או טקסט (Huang et al., 2007) . כאשר פותחו אלגוריתמי עיבוד השפה הטבעית המבוססים למידה עמוקה, תפקיד הצ'אטבוט השת נה באופן משמעותי , וכיום נוגע כמעט בכל תחום של חיינו המקצועיים ו היום - יומיים. אלגוריתמים אלו נקראים מודלי שפה גדולים ) Large Language Models – LLMs ( והם הבסיס ל צ'אטבוטים חזקים מאוד כמו ChatGPT ) OpenAI, 2022 ( , Claude ) Claude.AI, 2024 ( , ) Microsoft Copilot Microsoft, 2024 ( , ואחרים. צ'אטבוטים המבוססים LLM מסוגלים לנהל שיחות טבעיות עם בני אדם , להבין ולהגיב באופן דמוי אנושי , הם רגישים ל הקשר, הם יכולים לייצר מידע חדש, הם מדוייקים והם לא מוגבלים ל תחום ספציפי ) Dam et al., 2024; Wan, 2024 ( . לכן, זה לא מפתיע שיש שימוש בצ'אטבוטים המבוססים LLM במגוון רחב של תחומים ומשימות , רבים מהם הינם תחומים חדשים בעבור צ ' אטבוטים , שטרם נחקרו באופן מעמיק. תחום מעניין בו נעשה שימוש בצ'אטבוטים מבוססי LLM הוא סימולציות משחקי תפקידים לאימון כישורים חברתיים. כישורים חברתיים מוגדרים כיכולת לשלוח ולקבל מידע רגשי, יכולות הבע ה עצמית בצורה מילולית , הבנת מסרים ומידע מילולי, וסיוו ת תקשורת רגשית והתנהגות מילולית ו פיתוח מיומנויות הצג ה ת עצמי ) Riggio, 1986 (. שיטה מומלצת שימוש ל ב צ'אטבוט מבוסס LLM ב אימון כישורים חברתיים היא לתת לצ'אטבוט תפקיד כפול – הן כשותף המשחק בתפקיד והן כמנטור המנתח את האינטראקציה ומספק משוב, בדרך כלל על בסיס תיאוריות ומתודולוגיות ידועות בתחום הספציפי בו מתקיים האימון ) Yang et al., 2024 .( השימוש בצ'אטבוט לצורך סימולציית משחק תפקידים לאימון כישורים חברתיים מדגיש את החשיבו ת צורך ב לגרום למשתמש לשתף פעולה עם הצ'אטבוט ולבטוח בו. דרך אחת להשיג זאת היא באמצעות צ'אטבוט המבוסס על דמות אוואט א ר. על פי גישת "מחשבים הם שחקנים חברתיים" ) CASA, Reeves & Nass, 1996 ,( משתמשים מתייחסים לטכנולוגיות כאל אנשים אמיתיים באופן לא מודע. בהתאם לכך, הממשקים צריכים צריכים להזכיר דמות אנושית ככל הניתן , כיוון שאז הם ידרשו פחות התאמה מצד המשתמשים לצורך האינטראקציה החברתית המתבצעת איתם. גישה זו נתמכת על ידי ממצאים המראים שד מויות המזכירות אדם משפרות שיתוף פעולה ) Parise et al., 1999 (, את האחריות להשלמת משימות בצוות משותף של אדם ומכונה ) Hinds, 2004 (, ואת הקשר עם הדמויות ) Lee et al., 2005 (. בהתאם לכך, ממשקים חדשים נוספו לאחרונה לממשקי טקסט מוכרים של צ'אטבוטים מבוססי LLM . בממשקים אלו, הצ'אטבוט מיוצג כאוו טאר א בעל מראה אנושי ) Sonlu et al., 2024; Wang et al., 2024; Yamazaki et al., 2023 (, כשהאינטראקציה יכולה להתרחש בסביבה וירטואלית או במציאות רבודה ) Llanes-Jurado et al., 2024; Wan et al., 2024 .( בהתבסס על האמור לעיל, עולה השאלה , האם על מנת לשפר את האמון ושיתוף הפעולה של המשתמש, יש לגרום לצ'אטבוט המבוסס על אוו א טאר דמוי - אדם לחקות במראהו את מוסכמות האינטראקציה בין בני אדם. למרבה הצער, המחקר על השפעת מראה האווטארים של צ' א טבוטים על המשתמשים הוא דל. Wang et al. ) 2023 ( מראים שכדי לשפר את כוונת המשתמש להמשיך באינטראקציה עם הצ' א טבוט, יש להתאים את לבושו של מדריך טיולים מבוסס AI לסגנון השיחה שלו – לבוש פורמלי עבור סגנון המשדר סמכותיות ולבוש לא פורמלי עבור סגנון המשדר חום. בניסוי נוסף, כאשר סגנון הלבוש של הצ' א טבוטים תאם את הקונבנציות של המוצר שהם מייצגים )לדוגמה, צ' א טבוטים של אלקטרוניקה וטיפוח גוף התלבשו באופן פורמלי, צ' א טבוט של ביגוד ספורט התאפיין במראה אנרגטי, וצ' א טבוט מומחה אופנה הופיע בלבוש ותסרוקת אופנתיים(, חלה עלייה באמון בפלטפורמה ובכוונות ) רכישה Liew et al., 2021 ( . השאלה לגבי השפעת מראה האוו א טאר חשובה במיוחד כאשר הצ'אטבוט מיועד לסימולציות משחקי תפקידים לאימון כישורים חברתיים, כי הצלחת הסימולציה תלויה ב טיב שיתוף הפעולה של המתאמן עם הצ'אטבוט.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw