Chais2025_Heb_and_Eng-web
ע 21 דניאל ז ' ורבל , נירית גביש , בן איציק - שלוש ספר הכנס העשרים לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הדיגיטלי ד' אולניק - שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת - אלקלעי, י' קלמן, א' רבין )עורכים(, רעננה: האוניברסיטה הפתוחה השפעת הנראות של אוו אטא ר מבוסס Chat-GPT על האפקטיביות של אימון לראי נו ות עבודה איציק בן - שלוש Holistic EHS / XR itzik@holisticehs.com נירית גביש המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל nirit@braude.ac.il דניאל ז'ורבל המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל daniel.zhuravel@e.braude.ac.il The Effect of a ChatGPT-Based Avatar's Appearance on the Effectiveness of Job Interview Training Daniel Zhuravel Braude College of Engineering, Karmiel daniel.zhuravel@e.braude.ac.il Nirit Gavish Braude College of Engineering, Karmiel nirit@braude.ac.il Itzik Ben-Shlush Holistic EHS / XR itzik@holisticehs.com Abstract We examined training for a job interview through a role-play simulation using a ChatGPT- based chatbot. We questioned whether a humanized large language model (LLM)-based chatbot avatar that mimics human-to-human interaction conventions through its appearance – i.e., a formal-looking chatbot who plays the role of the interviewer – will improve the effectiveness and the user’s subjective evaluation of the training. Three avatars, each visually different, were used: formal, sporty, and casual avatar. The 85 trainees were randomly assigned to one of the three groups, and each received job interview training by the assigned avatar as the interviewer. Trainees received an evaluation of their performance during the interview and then repeated the job interview simulation again. The results demonstrate that the Casual Avatar group spent less time training than the Sporty and Formal Avatar groups. All the groups improved in the second session compared to the first, but the improvement did not differ from group to group. Trainees' answers to the subjective evaluation questions did not indicate a significant difference between the groups. We conclude that in LLM-based role play with chatbots for training social skills, the avatar’s appearance should probably mimic real-life conventions. Keywords: LLM; ChatGPT; chatbot; training; job interview; role-play. תקציר המחקר הנוכחי ב ןח האת אפקטיביות של אימון לראיון עבודה באמצעות סימולציית משחק תפקידים במחשב , בה השתמשנו ב 'אטצ בוט מבוסס ChatGPT הנראה בצורות שונות . רצינו להבין האם השימוש ב צ'אט בוט המבוסס מודלי שפה גדולים ) (Large Language Models – LLMs שמראהו תואם למראה קונבנציונלי של מראיין אנושי י שפר את אפקטיביות האימון ואת שביעות הרצון של המשתמש בנוגע לאימון שעבר יחסית למראה שאינו אופייני למראיין . לצורך כך, בחרנו שלושה אוואטארים, שלכל אחד מראה אחר: פורמלי, ספורטיבי ויום - יומי . 85 מתאמנים שובצו לאחד משלושת ה אוואטארים באופן אקראי , ו אותו האוואטאר שימש עבורם מראיין כ באימון לראיון עבודה . המשתתפים ביצעו סימולציה של ראיון עבודה עם האוואטאר, קיבלו הערכת ביצועים בסוף הראיון , ולאחריו ביצעו את הסימולציה מחדש . תוצאות המחקר הראו כי הקבוצה שביצעה את עם האימון האוואטאר במראה יוםה - יומי עשתה זאת בפחות זמן
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw