Chais2025_Heb_and_Eng-web
18 ע קידום חשיבה חישובית של סטודנטים בסביבת למידה מונחית רובוט אנושי מול מבוססת סימולטור סטטיסטית בין שתי סביבות הלמידה ה "מ יה ורכבות מבנה " , כאשר סטודנטים קיבלו תוצאות גבוהות יותר בסביבה מונחית הרובוט ) M = .28, SD = .15 ( אל מול זו מבוססת הסימולטור ) M = .20, SD = .14 ( , עם גודל אפקט גדול ) t (22) = -4.04, p < .001, Cohen's d = 0.84 (. מצא זה מ מצביע על כך ש הסטודנטים נטו ליצור מבנים מורכבים ומתוחכמים יותר במהלך הפעילות בה עבדו בסביבה רובוט. הת י מונח מימ ד שלישי שנמצא כבעל שוני מובהק סטטיסטית בין שתי סביבות הלמידה " היה , " אורך רצף שוב, עם תוצאות גבוהות יותר בסביבה מונחית ) הרובוט M = .22, SD = .14 ( אל מול זו מבוססת הסימולטור ) M = .14, SD = .09 (, אם כי הבדל זה היה מובהק באופן פחות ) t (22) = -2.06, p = .05, Cohen's d = 0.43 (. לעומת זאת, " מימד מגוון בלוקים , היה א " מנם מעט גבוה יותר ב סביבת הלמידה מונחית הרובוט, מה שמצביע על פתרונות מפורטים יותר, אולם הבדל זה לא הראה מובהקות סטטיסטית. מיומנויות חשיבה חישובית טודנטי סשל ו ביב ם בס ת למידה שונות ניתוח השאלונים חשף הבדל משמעותי במיומנויות ה - CT של ה סטודנטים בין ש תי סביבות הלמידה , כאשר בסביבה מונחית הרובוט התקבלו תוצאות ות מוצע מ כוללות ות גבוה יותר ) M = 4.10, SD = 0.64 ( בהשוואה ל זו מבוססת הסימולטור ) M = 3.77, SD = 0.64 (, עם מובהקות סטטיסטית ) t (70) = 2.50, p = .01, Cohen's d = 0.87 ( . הציונים הממוצעים עבור כל ה מימדי - CT , בכל אחת מסביבות הלמידה, מוצג באיו ר 2 . נמצא כי הסטודנטים קיבלו תוצאות מעט גבוהות יותר בכל חמשת מימדי ה - CT לאחר שהשתתפו במפגש הלמידה בו עבדו בסביבה מונחית ה רובוט, בהשוואה למפגש בו עבדו בסביבה מבוססת הסימולטור. איור 2 . ציונים ממוצעים עבור מיומנויות חשיבה חישובית ש ל סטודנטים בין שתי סביבות הלמידה *** p < .001 * p < .05 ניתוח ה מבחני - t חשף הבדליםמ ובהקים במיומנויות ה - CT של הסטודנטים ל אחר השתתפות בפעילות בסביבה מונחית הרובוט אל מול מבוססת הסימולטור, בארבעה מתוך חמשת המימדים שנבחנו. השיפורים הבולטים ביותר בין שתי סביבות הלמידה נצפו בממדי ה - CT "של שיתוף פעולה " "ו חשיבה יצירתית " . מימד " שיתוף פעולה " הראה את ההבדל המהותי ביותר, כאשר סטודנטים דיווחו על שיתוף פעולה גבוה משמעותי ת לאחר השתתפות בסביבה רובוט ) ה מונחית M = 4.36, SD = 0.45 ( בהשוואה ל זו מ בוססת טור סימול ה ) M = 3.77, SD = 0.76 (, עם מובהקות סטטיסטית וגודל אפקט גבוה ) t (70) = 6.18, p < .001, Cohen's d = 0.81 ( . מיומנות CT בולטת נוספת הייתה חשיבה " יצירתית " , עם ציונים גבוהים יותר לאחר השתתפות בסביבה מונחית הרובוט ) M = 4.31, SD = 0.42 ( בהשוואה ל זו מ סימול ה בוססת ) טור M = 4.01, SD = 0.73 ,( עם מובהקות סטטיסטית ) t (70) = 3.57, p < .001, Cohen's d = 0.70 (. דפוס שיפור דומה נצפה גם במיומנות " פתרון בעיות " , כאשר הציונים הממוצעים עלו מ - 3.75 ) SD = 0.70 ( בסביבה מבוססת הסימולטור ל - 4.04 ) SD = 0.62 ( בסביבה מונחית הרובוט , עם מובהקות סטטיסטית ) t (70) = 3.44, p < .001, Cohen's d = 0.72 (. מעניין לציי ן כי בעוד שהפעילות מונחית הרובוט הובילה באופן עקבי לציונים גבוהים יותר ברוב המימדים, מימד ה" חשיבה אלגוריתמית " לא הראתה הבדל מובהק סטטיסטית בין ש י ת סביבות הלמידה , עם ציונים ממוצעים יחסית קרובים של 3.77 ( SD = 0.75) עבור הסביבה רובוט ו ה מונחית - 3.57 ( SD = 0.82) עבור זו מבוססת הסימולטור.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw